مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با هفت هزار و ۳۲۲ شرکت تعاونی فعال کشور بعد از تهران در رتبه دوم قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا پناه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: شرکت تعاونی‌های خراسان رضوی با اشتغالزایی برای ۱۲۱ هزار و ۷۲۳ نفر و عضویت ۷۶۱ هزار و ۸۸۱ نفر و سرمایه ثبتی افزون بر ۴۵۹ میلیارد تومان در حال فعالیت هستند.

او افزود: در این میان سهم تعاونی‌های فعال خدمات ۳۴ درصد، کشاورزی ۲۳ درصد، صنعت ۱۳ درصد است که بیشترین میزان فعالیت تعاونی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: چهار تعاونی دانش بنیان با تعداد اعضای ۳۷ نفر و با سرمایه ۴۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۱۱ فرصت شغلی هم در خراسان رضوی تشکیل شده است.


بیشتر بخوانید


پناه بیان کرد: در یک سال گذشته شرکت‌های تعاونی استان به میزان ۱۰۶ میلیون دلار صادرات داشته اند؛ سوخت، زعفران، صنایع غذایی (رب و کنسرو)، مصنوعات فلزی و سنگ ساختمانی عمده محصولاتی است که به مقصد افغانستان، پاکستان، عراق، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، روسیه و اسپانیا صادر شده است.

او تصریح کرد: تعاونی‌های خراسان رضوی ۱۰ درصد فرآورده‌های دامی، هشت درصد محصولات زراعی، سه درصد تولیدات معادن، پنج درصد تولید گوشت مرغ و تخم مرغ و ۲ درصد محصولات نساجی، چرم و پوشاک و ۲ درصد محصولات سلولزی و شیمیایی را تولید می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های هفته تعاون هم تاکید کرد: برگزاری تور ترویجی و بازدید از تعاونی‌های موفق، راه اندازی میز خدمت، حضور در نماز جمعه، عطرافشانی مزار شهدا، اهدای خون و برگزاری مسابقات قرآنی و ورزشی برخی از اقداماتی است که در هفته تعاون انجام خواهد شد.

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.