اداره کل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار زرد، وزش بادهای شدید و نسبتا شدید را طی روزهای آینده خسارت‌آفرین دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، شرایط آب و هوایی روزهای آتی با حضور سامانه جوی ناپایدار پیش‌بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی در توصیف سامانه پیش بینی شده گفت: فعالیت امواج ناپایدار و ورود سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز پنجشنبه خواهد بود و نوع مخاطره به صورت رگبارو رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و گرد و خاک، کاهش دید افقی، و احتمال تگرگ، دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: منطقه اثر فعالیت این سامانه جوی روز پنجشنبه در ارتفاعات و نواحی شمالی با احتمال رگبار پراکنده، در غالب نقاط به ویژه نواحی شمالی و مرکزی وزش باد نسبتا شدید تا شدید همراه است و روز جمعه با تقویت فعالیت سامانه بارشی، از بعد از ظهر به ویژه نواحی شمالی به صورت رگبار و رعدو برق، در غالب نقاط باد نسبتا شدید تا شدید خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: روز شنبه در اثر فعالیت این سامانه در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی رگبار و رعدو برق، احتمال تگرگ، در غالب نقاط باد نسبتا شدید تا شدید و در روز یکشنبه در غالب نقاط به ویژه نواحی غربی، مرکزی و جنوبی وزش باد نسبتا شدید تا شدید، در ارتفاعات با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اضافه کرد: اثر مخاطره این سامانه امکان آبگرفتگی و جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیلها به دلیل رگباری بودن بارشها، احتمال خسارات ناشی از باد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه زمان پایان ناملایمات جوی این سامانه اواخر وقت یکشنبه خواهد بود، لایروبی جویها، آبراها و مسیلها، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها، پرهیز ازکوهنوردی و صعود به ارتفاعات پرهیز از تردد و توقف در زیردرختان خشک و کهنسال و ساختمانهای در حال ساخت، پرهیز از روشن کردن آتش در مزارع و مراتع و جنگلها و یا در صورت نیاز اطمینان از خاموش شدن کامل را مهمترین توصیه های هواشناسی عنوان کرد.

وی با اشاره به کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان امروز به میزان ۲۵ و ۳۸ درجه سانتیگراد، گفت: دمای هوا طی روزهای آینده در استان چند درجه کاهش می یابد و در این شهر به بیشینه ۳۶ و کمینه ۲۴ درجه سانتیگراد می رسد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: گرمترین نقاط استان امروز گرمسار و ایوانکی با دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و خنک ترین نقطه رضوان با ۱۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

انتهای پیام / گ

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.