معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در رابطه با طرح پنجره واحد خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیحاتی داد.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، لادن حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به حجم خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد به گروه‌های مختلف فعال در حوزه فرهنگ و هنر گفت: شاید بتوان گفت بیشترین خدمات بین دستگاه‌های اجرایی را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌دهد و از این بابت نیازمند بازنگری بنیادین نسبت به خدمات، مجوز‌ها و دستورالعمل‌هایی که برای آن‌ها وضع شده بودیم.

وی افزود: بر این‌اساس و متناسب با ارائه خدمات نوین و به ویژه خدمات الکترونیکی این دستورالعمل‌ها بازبینی شد، به تایید مقام عالی وزارت رسید و پس از اطلاع‌رسانی اولیه به صورت غیررسمی در روند کار‌ها مورد استفاده قرار گرفت و پس از حصول اطمینان از کارآیی و مفید بودن طرح پنجره واحد خدمت در استفاده غیررسمی آن برای کاربران، به طور رسمی ابلاغ شد.


بیشتر بخوانید


حیدری با اشاره به وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای عالی فضای مجازی گفت: در خصوص این وظایف، مرکز ملی فضای مجازی از ما مطالبه‌گر بود و مردم نیز از ما انتظار ارائه خدمات مطلوب در فضای مجازی را داشتند که این همه با استقرار پنجره واحد کلید خورد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد درباره بستر فعالیت پنجره واحد خدمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش کردیم در قالب این طرح موارد مهمی، چون شناسنامه خدمت، پیش‌نیاز‌های خدمات، شرایط و مدارک برای اخذ خدمت، مراحل اخذ خدمت و مبانی قانونی آن، اطلاعات واحد‌های ارائه دهنده خدمات و موارد دیگر را پیش‌بینی کنیم و راه‌های موثر پاسخ به نیاز‌ها و مشکلات ارباب رجوع را در قالب میز خدمت الکترنیکی اجرایی کنیم.

وی تاکید کرد: در حدود گذشت یک سال از فعالیت طرح میز خدمت الکترونیک وزارت ارشاد، موفق شدیم روند صدور مجوز‌های وزارتخانه را در این قالب ساماندهی و بخش بسیار زیادی از دیگر خدمات‌مان را نیز در پنجره واحد خدمت مستقر کنیم.

حیدری گفت: بی‌شک آغاز استفاده از هر سامانه‌ای برای استفاده‌کنندگان با موانع و پرسش‌های بسیاری همراه است و به همین منظور، همکاران ما در واحد‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیوسته به دنبال رفع مشکلات احتمالی هستند و لذا از مردم می‌خواهیم به محض برخورد با هر مشکلی در این سامانه و دیگر سامانه‌های وزارت ارشاد، آن را به ما گزارش دهند تا خدمات مطلوب‌تری به آن‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به ارتقای ۴۶ رتبه‌ای وزارتخانه مطبوعش در ارائه خدمات الکترونیک به مردم گفت: طی یک‌سال اخیر و با اجرای طرح‌های متنوع خدمات الکترونیک، وزارت ارشاد از جایگاه ۶۸ بین ۱۵۴ دستگاه به رتبه ۲۲ ارتقا پیدا کرده و توسط شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور از آن تقدیر شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم، با عنایت به خدمات گسترده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بستر فضای مجازی رتبه این وزارتخانه در راستای اهداف دولت الکترونیک ارتقاء محسوس و به جایگاه بهتری دست پیدا کند و با تغییر آتی دولت، این‌ طرح به عنوان یک سرمایه‌گذاری مورد نیاز در کشور توسط مدیران دیگر بیشتر و بهتر دنبال شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.