رستم زاد با اشاره به اینکه بی توجهی به اجرای محدودیت‌ها عواقب خطرناکی را در پی دارد گفت:تاکنون تصمیمی برای برگزاری اربعین اتخاذ نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، جهانگیر رستم زاد معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت: با توجه به تداوم روند شیوع کرونا، اجرای محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل‌ها و زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی همچنان یک ضرورت است.

او افزود: اجرای محدودیت‌ها در کنار همراهی و همکاری مردم اثر گذار است، بی توجهی به این مهم می‌تواند عواقب خطرناکی را در پی داشته باشد.

معاون اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه برگزاری راهپیمایی اربعین یک رویداد بزرگ است که تصمیم گیری در باره آن خارج از مباحث قرارگاه و ستاد استانی است، اظهار کرد:هرگونه تصمیم گیری در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری کنگره عظیم اربعین منوط به تصمیمات ستاد ملی کروناست.

او عنوان کرد: برگزاری و یا عدم برگزاری نیازمند اتخاد جهت گیری‌های متفاوتی در استان خواهد بود که با تاکیدات استاندار ایلام برای هر دو حالت امادگی وجود دارد.

رستمزاد یادآور شد: واکسیناسیون عموم مردم استان، تردد دسته جمعی و کاروانی، عدم رعایت نکات بهداشتی در عراق و بازگشت خارج از برنامه زوار از مرز مهران از مهمترین عواملی است که باید در برنامه ریزی‌های ستاد ملی کرونا دیده شود.

او در بخش دیگری از سخنانش مطرح کرد: فعالیت همه باشگاه‌های زیرزمینی به مدت یک ماه ممنوع و محدودیت تجمع در ارامستان‌ها بصورت هوشمند مدیریت می‌شوند و از تجمعات خطرافرین و غیر ضروری و حضور مدیران و کارکنان دولتی جلوگیری می‌شود.

رستمزاد اعلام کرد: رسانه ها، صدا و سیما، بزرگان و معتمدین، هیات امنا مساجد و نخبگان با فرهنگ سازی و متقاعد کردن مردم زمینه اجرای دستورالعملها، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و عدم حصور در تجمعات را فراهم اورند.

او با بیان اینکه علی رغم محدودیت‌های شدید نتوانسته ایم تجمعات ارامستان‌ها را کنترل کنیم، حضور مداحان، بلندگو و افراد زیاد در آرامستان‌ها را ممنوع اعلام کرد و از نیروی انتظامی خواست ضمن برخورد با اینگونه تخلفات، تردد در آرامستان‌ها را مدیریت نمایند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.