قاسم جلیلینژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: در طی پنج ماه اول سال طبق آمار از ۱۶۳ درخواست ثبت شده در سامانه ۴۴ مورد آن منجر به صدور پروانه شده است.
جلیلی نژاد با اشاره به پایین بودن شاخص IDI و سطح سواد رسانهای استان گفت:رتبه پایین آذربایجان غربی در ارزیابی شاخصهای مربوط به دریافت خدمات دولت در سامانهها و اپلیکیشنهای موبایلی بستر را برای ارائه این خدمات در دفاتر پیشخوان دولت مستعدتر میکند.
وی افزود: علی رقم این موضوع فقط ۷/۱۴ درصد از درخواستها در استان منجر به ایجاد دفاتر جدید شده است.
وی تصریح کرد:هدف اصلی از ایجاد دفاتر پیشخوان توزیع عادلانه ارائه خدمت و دسترسی سریع و آسان مردم به خدمات الکترونیکی دولت است که این موضوع با شیوع کرونا تشدید یافته وطی پنج ماه اول سال با ایجاد ۴۴ دفتر جدید در استان که کل دفاتر به تعداد ۴۱۲ دفتر رسیده تا حدودی این موضع تحقق یافته است، اما برای رسیدن به این هدفت باید تمام دستگاهها در الکترونیکی کردن خدمات تلاش کنند.
رئیس کارگروه دفاتر پیشخوان دولت با اشاره به اهمیت نقش دفاتر در تحقق دولت الکترونیک اظهار کرد:نظارت بر ارائه خدمات و ایفای تعهدات دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت از اهمیت بالایی برخوردار است و اداره کل ارتباطات استان نظارت مستمر بر عملکرد دفاتر برای ارائه خدمات مطلوب به مردم و همچنین رعایت پرتکلهای بهداشتی را دارد و با دفاتر متخلف برخورد میکند.
انتهای پیام/ ت