دسترسی ۲ هزار و ۶۰۰ روستای آذربایجان‌غربی به شبکه اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از دسترسی ۲ هزار و ۶۰۰ روستای استان به شبکه اینترنت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه خدمت اینترنت پرسرعت در روستا‌های استان تا پیش از دولت تدبیر و امید ارائه نمی‌شد، گفت: اکنون ۲ هزار و ۶۲۳ روستای این استان به شبکه پهن‌باند اینترنت دسترسی پیدا کرده است.

قاسم جلیلی‌نژاد  افزود: پوشش شبکه پهن‌باند اینترنت در آذربایجان غربی نسبت به چند سال گذشته ۱۲ برابر شده که کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا و توسعه دولت الکترونیک را به دنبال داشته‌است.

وی با بیان اینکه توسعه ارتباطی در مناطق روستایی و محروم در اولویت وزارت ارتباطات است، اظهار داشت: طبق برنامه مقرر بود ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پر سرعت برخوردار شوند، که در حال حاضر بیش از این برنامه در آذربایجان‌غربی محقق شده‌است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به ضریب نفوذ تلفن همراه در آذربایجان‌غربی، اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت نفوذ اپراتور‌ها در این استان ۱۵۴ درصد و همه شهر‌های آذربایجان‌غربی به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز شده است.

وی در خصوص نقاط کور ارتباطی جاده‌های استان نیز گفت: ۲۰۰ کیلومتر نقطه کور در استان احصا و مشکل پوشش ۷۰ درصد آن رفع شده‌است.

جلیلی‌نژاد بیان کرد: باقی نقاط کور استان نیازمند ایجاد سایت و زیرساخت ارتباطی از جمله جاده دسترسی و زیرساخت برق است که در صورت تامین اعتبار مشکل این مناطق نیز رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع ۳٠٠ کیلومتر فیبرنوری برای توسعه پهن باند روستایی در آذربایجان‌غربی در دست احداث است اظهار داشت: احداث خط فیبرنوری برای توسعه پهن‌باند روستایی در برنامه‌های این اداره کل قرار دارد که تا به امروز ۵۵ کیلومتر آن اجرایی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.