آغاز ایمن سازی زمین در محدوده مسکن مهر کیان سقز

فرماندار ویژه سقز گفت: در پی نشست دیواره حائل فاز دوم مسکن مهر کیان (جاقل)، ایمن‌سازی در محدوده این واحد‌ها بزودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، کامیل کریمیان، فرماندار ویژه سقز امروز در نشست ستاد بحران شهرستان اظهار داشت: دیشب دیواره حائل فاز دوم مسکن مهر کیان که بر اثر خاکبرداری ترک برداشته بود، فرو ریخت و خیابان منتهی به فاز دوم این واحد‌ها که بر روی این دیواره احداث شده بود نیز آسیب جدی دیده و رفت و آمد از این خیابان تا اطلاع ثانوی امکان‌پذیر نیست.

کریمیان با بیان اینکه خوشبختانه در این حادثه، آسیب جانی به کسی وارد نشده است از اداره کل راه و شهرسازی خواست تا پیمانکار مکلف و موظف شود در کمترین زمان و حداکثر ۱۰ روز نسبت به ایمن سازی مسیر اقدام کند و همچنین تا اتمام دقیق ایمن سازی، هرنوع ساخت و ساز و عملیات ساختمانی پروژه جدید، متوقف شود.

او با تشکر از صبر و بردباری شهروندان مسکن جاقل (کیان) از آنان خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و آستانه تاب آوری خود را بالا ببرند.

فرماندار ویژه سقز به شهروندان اطمینان خاطر داد که عملیات ایمن سازی توسط پیمانکار با فرماندهی و مدیریت معاون جانشین ستاد بحران و معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سقز امروز شروع و در اسرع وقت به اتمام می‌رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان هم، اقدامات اولیه ستاد بحران سقز و حساسیت آنان را نسبت به موضوع ستود و اضافه کرد: بر اساس بازدید انجام شده، هدایت لوله‌های آب، تخلیه خاک و بازسازی دیوار در اسرع وقت انجام می‌شود.

مرادی یادآور شد: نشست و واژگونی دیوار پیرامونی در حین پی کنی زمین جهت اجرای معبر برای ساخت واحد‌های پروژه اقدام ملی مسکن، رخ داده است.

در این جلسه ادارات گزارش‌های کارشناسی را قرائت و فقط نماینده اداره آب و فاضلاب شهرستان سقز اعلام کرد که ۵۰ متر خط انتقال فاضلاب محل و دو منهول دچار آسیب شده است.

همچنین ایرج گیلاسی سرپرست شهرداری سقز گفت: آسفالت دچار آسیب شده است که بعد از ایمن سازی، ترمیم می‌شود. روسا و نمایندگان ادارات گاز، برق و مخابرات اعلام کردند؛ تاسیسات هیچ گونه آسیبی ندیده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار