مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه گفت : کاروان داوطلبان استان‌های مرکزی و کرمانشاه در قالب تیم‌های پزشکی و حمایتی امروز (جمعه ۱۲ شهریور) به مدت ۱۰ شبانه روز عازم شهرستان زهک در استان سیستان و بلوچستان شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرزین معتمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه گفت : به همت معاونت‌های داوطلبان استان‌های مرکزی و کرمانشاه، کمک‌های خیرین و تیم اعزامی داوطلبان در قالب کاروان سلامت که متشکل از ۲۰ پزشک متخصص و جراح چشم، دندانپزشک، جراح عمومی، پزشک، دامپزشک، مربی آموزشی، تیم سحر جوانان، ۲۰ نفر تسهیلگر و کارشناس برای ارایه خدمات درمانی، جراحی و توزیع رایگان دارو ارایه خدمت می‌کنند.

او گفت : در بحث حمایتی توزیع ۴۰۰ سبد حمایتی، معیشتی و ۲۱۵ بسته لوازم‌التحریر و ۲۶۸ بسته بهداشتی و حفاظتی برای پیشگیری از بیماری کرونا بین مناطق محروم شهرستان زهک در قالب طرح نذر آب ۴ توزیع می‌شود.

معتمدی افزود: علاوه بر خدمات تیم‌های پزشکی و توزیع بسته‌های غذایی و لوازم‌التحریر، خیرین این ۲ استان ۵۰ میلیون تومان هزینه دارویی و بخشی از جهیزیه پنج نوعروس را تقبل کردند و با همکاری موسسه خیریه نیکان ماموت هم ۱۰ هزار متر لوله و لوله کشی آب در روستا‌های دارای تنش آبی و ۱۰ دستگاه تصفیه آب برای نصب در خانه‌های هلال به مبلغ ۲ میلیارد تومان ارسال شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه افزود: بسته‌های موادغذایی شامل آرد، برنج، ماکارونی، سویا، شکر، رب گوجه، حبوبات، روغن مایع و بلغور گندم که ارزش ریالی هر بسته حدود چهارصد هزار تومان و ارزش هر بسته لوازم‌التحریر و لوازم بهداشتی ۲۰۰ هزار تومان است.

او ادامه داد: در این طرح بشردوستانه، ۶ دستگاه خودرو سبک و سنگین، یک بیل مکانیکی و ۲ دستگاه تریلر اعزام شد و آموزش امداد و کمک‌های اولیه و برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و توزیع دفترک‌های آموزشی پیشگیری از ویروس کرونا در این ۱۰ شبانه روز اجرا می‌شود.

معتمدی، ارزش ریالی خدمات حمایتی و بسته‌های معیشتی را بالغ بر چهار میلیارد تومان اعلام کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.