کاروان پارالمپیک ایران در توکیو می‌تواند در صورت کسب ۳ مدال طلا رکوردی تاریخی در این مسابقات از خود ثبت کند.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های پارالمپیک توکیو فردا روز پایانی خود را سپری خواهد کرد و کاروان ایران نیز روز سرنوشت سازی را پیش رو دارد؛ مسابقاتی که می‌تواند باعث تاریخ سازی کاروان سردار دل‌ها شود و برای همیشه نام این کاروان را در تاریخ ورزش ایران ثبت کند.

ایران در رقابت‌های پارالمپیک توکیو ۱۰ مدال طلا کسب کرده است و تاکنون از تعداد طلا‌های دوره قبلی این بازی‌ها (ریو ۲۰۱۶) که ۹ مدال طلا بوده است عملکرد بهتری داشته که هم اندازه پارالمپیک لندن موفق به بالا بردن پرچم ایران و کسب این مدال خوشرنگ شده است.

کاروان ایران در پارالمپیک توکیو برای رکورد شکنی تعداد مدال‌های طلای خود در تاریخ بازی‌های پارالمپیک تنها نیاز به ۳ مدال طلا دارد، اتفاقی که اگر شرایط برای ایرانی‌ها در روز پایانی مسابقات مساعد باشد، انجام شدن آن چندان بعید نیست.

بهترین عملکرد تاریخ ایران در کسب مدال طلا، در رقابت‌های پارالمپیک مربوط به پارالمپیک سیدنی در سال ۲۰۰۰ است، سالی که کاروان ایران موفق شد ۱۲ مدال طلا کسب کند و در انتها در رتبه شانزدهم این رقابت‌ها قرار گیرد.

کاروان ایران فردا روز شلوغی را پشت سر خواهد گذاشت و در این روز شلوغ نماینده‌های پر امیدی را در رشته‌های پارا تیراندازی، پارا تیر و کمان، پارا دو و میدانی و والیبال نشسته داریم و می‌توان امیدوار بود که فردا روز تاریخ سازی کاروان سردار دل‌ها در توکیو باشد.

اتفاق‌های بهتری نیز در روز پایانی پارالمپیک توکیو برای کاروان ایران می‌توان متصور بود و آن هم امید به درخشش نماینده‌های ایران در رشته‌هایی مانند پارادو و میدانی، پارا تیراندازی، پارا تیر و کمان و همچنین والیبال نشسته است و اگر نماینده ما در این رشته‌ها بتوانند بهترین عملکرد خود را ثبت و مدال طلا کسب کنند ایران با ۱۴ مدال طلا می‌تواند بهترین عملکرد تاریخ خود را هم از نظر کسب مدال و هم از نظر رتبه در تاریخ این بازی‌ها کسب کند و حتی در رتبه‌ای تک رقمی را برای اولین بار کسب کند، البته این امید تنها زمانی به حقیقت نزدیک می‌شود که کشور‌هایی بالایی ایران در جدول رده بندی رقابت‌های پارالمپیک توکیو مدال طلایی کسب نکنند و ما نیز ۴ مدال طلا را به دست آوریم.

در شرایط فعلی کشور‌های آذربایجان، ایتالیا، آلمان و فرانسه به دلیل تعداد مدال‌های طلای بیشتر نسبت به ایران در رتبه‌های بالایی ایران قراردارند و کاروان ایران می‌تواند با ثبت عملکردی درخشان تاریخ سازی کند و بهترین عملکرد خود را در این مسابقات به نمایش بگذارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لی‌لی
۰۹:۲۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
با یاری ایزد یکتا
و تلاش جوانان ایران زمین، این رویداد بزرگ و زیبا رخ میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
امیدوارم مسئولین بچه های پارالمپیک رو مثل بچه های المپیک ببینن و هدایای پارالمپیک هم بدن، حتی بیشتر از اون ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
هر کس به قدر همت خود خانه ساخته

بلبل به باغ و جغد به ویرانه ساخته

کاش درسی بشه برای اونهایی که سالم بودن و این همه براشون تو توکیو هزینه شد ولی دریغ از یه جو غیرت و همت تازه آخرش انگار از این ملت طلب هم داشتن.
Iran (Islamic Republic of)
آرین خسروی
۱۰:۱۱ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
لطفاً لفظ «سالم بودن یا نبودن» رو واسه المپیکی ها و پارالمپبکی ها به کار نبریم ، با عرض تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
به امید خدا
آخرین اخبار