مدیرعامل آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک گفت: هزینه راه‌اندازی هر واحد محلی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک حدود ۸۰۰ تا ۹۵۰ میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور در مراسم افتتاح فعالیت واحد‌های آزمایشگاهی مستقر در پروژه‌های عمرانی استان تهران با بیان اینکه بزرگ‌ترین هدف ما کمک به افزایش کیفیت پروژه‌های عمرانی است، گفت: رسالت ما افزایش کیفیت و ارتقاء پروژه‌های عمرانی است که خوشبختانه تاکنون توانسته‌ایم در این حوزه قدم‌های مؤثری برداریم.

کیانپور بیان کرد: بزرگ‌ترین و همیشگی‌ترین شعار ما آن است که بتوانیم کیفیت را رمز توسعه پایدار خود قرار دهیم و از طریق آموزش، تامین امکانات ابزار و تجهیزات و نیروی انسانی تاکنون توانسته‌ایم در پروژه‌های عمرانی و زیرساختی مؤثری حضور پیدا کنیم.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به این‌که ما همواره بر مقوله کیفیت تأکید خاص داشته‌ایم، گفت: در این حوزه از تمامی ظرفیت‌های خود با استفاده از کادر فنی و دانش‌آموخته درتمام رشته‌ها توانسته‌ایم استفاده کنیم.

کیانپور بیان کرد: تمام پروژه‌های ما در این بخش واگذار شده و آزمایشگاه در این حوزه توانسته‌ است واحد‌های فنی و کیفی خود را مستقر کند.

او یادآور شد: در یک‌سال گذشته حدود ۸۷ واحد محلی در سراسر کشور را توانسته‌ایم اضافه کنیم و در این حوزه با بخش‌های مختلف از جمله سازمان نظام مهندسی، مدیران شهرک‌ها تفاهم‌نامه‌های متعددی را منعقد کرده‌ایم.

کیانپور با اشاره به این‌که در ۴۲ واحد محلی در حال حاضر حضور مستقر داریم و در ۱۲ واحد هم حضور غیر مستقر داریم، گفت: در استان تهران حدود ۵۴ واحد مستقر و غیر مستقر داریم که این واحد‌ها در حال پیشرفت هستند.

او تاکید کرد: در سایر استان‌ها هم از جمله سیستان‌ و بلوچستان توانستیم واحد‌های جدیدی را اجرا و راه اندازی کنیم، افزود: ما با توسعه واحد‌های خود در استان‌های مختلف سعی داریم نقش قابل‌قبولی را در این حوزه ایفا کنیم.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به این‌که در استان‌های بوشهر هرمزگان آذربایجان شرقی و قم به‌صورت میانگین تاکنون حداقل ۲ واحد آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را افتتاح کرده‌ایم گفت:امیدواریم بتوانیم به سهم خود را که ۱۳۰ واحد محلی است در آینده نزدیک برسیم.

او توضیح داد: تلاش خواهیم کرد از ظرفیت‌های خود در این زمینه استفاده بسیار موثر تری داشته‌باشیم.

کیانپور با بیان اینکه سهم واحد‌های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ۲۳ درصد در بخش ژئوتکنیک است، افزود: امیدواریم بتوانیم سهم خود را در این حوزه به ۲۹ درصد برسانیم

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهارکرد:آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نقش حاکمیتی را در این حوزه ایفا می‌کند و ما در این بخش توانسته ایم سهم مناسبی را در جهت کنترل کیفی داشته باشیم.

او با اشاره به این‌که در استان گیلان پروژه‌های زیرساختی حضوری مؤثر داشته‌ایم افزود: در تمامی استان‌ها ما سعی داریم حداقل ۲ واحد آزمایشگاهی ایفا کنیم و در بخش معادن و حفاری‌ها و اکتشافات و نمونه‌برداری از آن‌ها توانسته‌ایم اقدامات موثری را انجام دهیم.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک با اشاره به این‌که ما با تأمین ابزار و تجهیزات بیش‌از ۹۹ درصد از تحریم‌ها را توانستیم بی‌اثر کنیم گفت: با انجام ۵۵۰ آزمایش توان علمی و دانش خود را در عرصه عمران کشور توانستیم به نمایش بگذاریم.

کیانپور اظهار کرد: ما در کنترل کیفیت به حدی از خودکفایی رسیده ایم که هر آزمایشی در بحث تکنولوژی و کنترل کیفیت پروژه‌های عمرانی باشد را می‌توانیم انجام دهیم.

کیانپور بیان کرد: امروز ۷ پروژه مربوط به پروژه‌های آزمایشگاهی استان تهران را افتتاح کردیم و تا پایان سال تعداد پروژه‌های افتتاح‌شده را به ۸۷ پروژه خواهیم رساند و ما امیدواریم بتوانیم تعداد پروژه‌های آزمایشگاهی را به ۱۳۰ واحد برسانیم.

او در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره هزینه افتتاح هر آزمایشگاه گفت: هزینه راه‌اندازی هر واحد محلی آزمایش حدود ۸۰۰ تا ۹۵۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار