بسته خبری «شهرنوشت» حاوی مهمترین اخبار تحولات و اقدامات مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران منتشر شد.

به گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در طول هفته، تغییرات و تحولاتی در مناطق ۲۲ گانه تهران رخ می دهد که تلاش می کنیم هر هفته با انتشار این اخبار در بسته خبری «شهرنوشت» شما را در جریان این تحولات قرار دهیم.

کارگاه عمرانی میدانگاه صالحیه (ع) وارد فاز دوم اجرا شد منطقه ۱

از واکسیناسیون پرسنل شهرداری تا نصب نیمکت های هوشمندخورشیدی
کارگاه عمرانی شهرداری منطقه یک جهت ساماندهی و آماده سازی کامل میدانگاه صالحیه (ع)، با پایان یافتن برنامه‌های دهه اول محرم وارد فاز دوم اجرا شد.

مجید افشاری معاون فنی و عمران شهرداری این منطقه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: با جمع آوری پایانه حمل و نقل عمومی در ضلع جنوب میدان تجریش، عملیات اجرایی عمرانی میدانگاه صالحیه (ع) با تلاش شبانه روزی نیرو‌های شهرداری آغاز و محوطه‌ای به مساحت بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ متر مربع برای احداث میدانگاه و اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی وگردشگری حصار کشی شد.
افشاری افزود: از ابتدای کار جهت تجهیز کارگاه سکو‌های بتنی موجود پایانه تجریش که محل سوار و پیاده شدن مسافرین بود به حجم تقریبی ۳۰۰ متر مکعب تخریب و جمع آوری شد.

وضعیت گردشگری در سه رود دره شمال تهران ارتقا می‌یابد
پروژه مطالعاتی" ارتقاء وضعیت گردشگری در سه رود دره درکه، دارآباد و دربند با رویکرد حفاظت از محیط زیست و بهینه سازی هزینه و درآمد شهرداری منطقه یک، به پایان رسید و وارد فاز اجرا خواهد شد.

 سید حمید موسوی شهردار این منطقه در بازدید مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران از مسیر کوهپیمایی درکه که با حضور هیات همراه و مدیران شهری منطقه، عوامل آتش نشانی، اداره کل حریم و شورایاران درکه انجام شد با بیان مطلب فوق افزود: سیاست گذاری مدیریت شهری در دوره کنونی، تلاش در راستای تغییر رویکرد سرمایه گذاری در منطقه از مسکن به بخش خدمات و گردشگری بوده است که در این راستا احداث مسیر‌های سلامت، تقویت مسیر‌های کوهنوردی و ایمن سازی آن ها، احداث یک ایستگاه آتش نشانی و ۳ پایگاه امداد و نجات، تعویض مخازن، ثبت ملی توچال از جمله این اقدامات بوده و در مجموع اعتبارات کوهستان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر شده است.

گفتنی است در این بازدید، ایمنی مسیر کوهنوردی، سرویس‌های بهداشتی، ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حریم، پایگاه امداد و نجات شهید بروجردی، پایگاه ۶۴ آتش نشانی ولنجک، پایگاه پلیس کوهستان و … از جمله موارد و مکان‌هایی بود که مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات آن‌ها شناسایی و دستورات لازم برای رفع موانع و خدمات رسانی بهتر به شهروندان صادر شد.

سهم ۱۸ درصدی تفکیک پسماند خشک در منطقه ۲
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ گفت: با اجرای طرح کاپ در مجتمع‌های مسکونی بالای ۸۰ واحد و مشارکت شهروندان، میزان تفکیک پسماند در این منطقه به ۱۸ درصد رسید.

 جعفر میرزایی، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی جهت مشارکت شهروندان در اجرای طرح کاپ در منطقه ۲ اجرا می‌شود افزود: با هدف تحقق برنامه‌های مدیریت شهری در زمینه اجرای طرح کاپ، با اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی، ۱۳۲ مجتمع مسکونی بالای ۸۰ واحد و همچنین شهرک‌های منطقه به طرح کاپ پیوستند.

اولین پارک هیجانی شهر تهران آماده بهره برداری شد
با افتتاح مجموعه ورزش‌های هیجانی آدرنالین، فرصتی برای تجربه جدیدترین بازی‌های هیجانی درشهرک بام منطقه ۲ فراهم می‌شود.

حسن صفات، شهردار منطقه ۲ با اعلام این خبرگفت: منطقه دو پایتخت به لحاظ وجود مراکز تفریحی و ورزشی و بوستان‌های فرا منطقه‌ای به یکی از مناطق گردشگری شهر تهران تبدیل شده است.

وی بابیان اینکه شهرداری منطقه با در نظر گرفتن ضرورت ایجاد توسعه امکانات تفریحی و گردشگری اقدام به احداث مجموعه‌های ورزشی پرهیجان کرد گفت: برهمین اساس پس از مطالعات صورت گرفته، جنب بوستان پرواز به عنوان یکی از ظرفیت‌های موجود برای ایجاد بازی‌های هیجانی شناسایی شد و احداث بازی‌هایی همچون بانجی چا مپینگ، دیواره سنگ نوردی، ادونچرپارک، سوئینگ، پرش آزاد روی تشک بادی و... با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت.

مناسب سازی ایستگاه‌های مترو منطقه ۲ برای افراد کم توان

از واکسیناسیون پرسنل شهرداری تا نصب نیمکت های هوشمندخورشیدی
معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری منطقه دو تهران از مناسب سازی ایستگاه‌های مترو برای تسهیل در تردد افراد کم توان خبر داد.
امیرحسین حیدرنیا، با اعلام این خبر گفت: استفاده از مترو یکی از بهترین گزینه‌های حمل ونقل عمومی درون شهری برای افراد کم توان است برهمین اساس مدیریت شهری منطقه در تداوم برنامه‌های مناسب سازی معابر شهری و اماکن عمومی، مناسب سازی ایستگاه‌های مترو را دردستور کار قرار داد.

المان متحرک خورشید در فلکه اول صادقیه نصب شد

از واکسیناسیون پرسنل شهرداری تا نصب نیمکت های هوشمندخورشیدی
شهرداری منطقه ۲ در راستای ایجاد جذابیت‌های بصری اقدام به نصب المان نوری متحرک خورشید در فلکه اول صادقیه کرد.
 حسن صفات، شهردار منطقه با اعلام این خبرگفت: المان شهری امروزه یکی از الزامات شهری برای ایجاد جذابیت‌های بصری، یکپارچگی و هویت بخشی به شهر است که با ترکیب هنر، علم، معماری و طراحی ساخته شده می‌تواند مفاهیم انتزاعی را به مخاطبین ارائه کند

وی افزود: در همین راستا مدیریت شهری منطقه در تداوم طرح‌های آراستگی بصری، نصب المان‌ها متناسب با استاندارد‌های زیباسازی شهری را در دستور کار قرار داده است.

وی به نصب المان متحرک خورشید در فلکه اول صادقیه اشاره کرد و افزود: این المان با ارتفاع هفت متر و نیم با قابلیت نورپردازی به صورت مولتی کالر طراحی و نصب شد.

نصب نیمکت‌های هوشمند خورشیدی در منطقه ۲
شهرداری منطقه ۲ در تداوم برنامه‌های اجرایی در حوزه هوشمندسازی خدمات شهری و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، اقدام به نصب نیمکت‌های هوشمند خورشیدی کرد.

حسن صفات، شهردار منطقه با اشاره به اهمیت مبلمان شهری به عنوان نمادی از زیرساخت‌ها و نوآوری‌های شهری درایجاد هویت و حس تعلق گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ضرورت هوشمند سازی خدمات شهری، مدیریت شهری منطقه استفاده از مبلمان شهری هوشمند را دردستور کار قرار داده است. وی افزود:یکی از پرکاربردترین مبلمان شهری که در هر قسمت از شهر به چشم می‌خورد، نیمکت شهری است برهمین اساس نیمکت‌های هوشمند خورشیدی با بهره گیری از انرژی‌های تجدید پذیر در فلکه اول صادقیه جانمایی شد.

رفع نقاط حادثه خیز خیابان ولیعصر (عج)منطقه ۳

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ از رفع نقاط حادثه خیز در خیابان ولیعصر (عج) خبر داد.
به گفته‌ی مریم نخعی پور، یکی دیگر از نقاط حادثه خیز این منطقه اصلاح هندسی شده است.

او بیان کرد: یکی از برنامه‌های معاونت ترافیک این منطقه کاهش نقاط حادثه خیز سطح منطقه است در همین راستا تقاطع خیابان ولیعصر با خیابان فوزی برای کاهش تصادفات فوتی و جرحی در این محدوده اصلاح هندسی شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ افزود: به علت واقع شدن خط ویژه بی آر تی در ضلع غربی محور ولیعصر، محل تقاطع این محور با بعضی معابر فرعی ضلع غربی باعث دید نامناسب راننده از نقاط پر حادثه رانندگی سطح منطقه شده است که برای رفع و اصلاح این موضوع برآمده ایم.

نخعی پور اظهار کرد: در همین راستا، تقاطع خیابان ولیعصر یا محور فوزی در محل تقاطع مسدود و جهت تامین گردش چپگرد ولیعصر به این محور بازشدگی در چند متر پایین‌تر از تقاطع قرار گرفت.

اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس در محلات منطقه ۳
معاون فنی و عمران منطقه ۳ از روند اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس در محلات ۱۲ گانه خبر داد.

 به گفته‌ی سید محمد رضا موسوی معاون فنی و عمران، یکی از اولویت‌های منطقه پس از مناسب سازی معابر به منظور تردد ایمن شهروندان، پروژ‌های کوچک مقیاس است که در نواحی منطقه با جدیت در حال پیگیری می‌باشد.

او درخصوص اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس در محدوده ناحیه ۴ ابراز کرد: میدان‌ها و اماکن این ناحیه که از نظر راه‌های دسترسی و بازپیرایی عمرانی نیاز به توجه داشته در پروژه‌های کوچک مقیاس برنامه ریزی و دستور کار آن صادر شده و هم اکنون در حال انجام است.

کسب رتبه یک منطقه ۴ در زیر شاخص‌های صحت عملکرد واحد‌های اجرایی در سه ماهه ابتدایی ۱۴۰۰
شهردار منطقه ۴ گفت: در بهار ۱۴۰۰ منطقه ۴ موفق به کسب رتبه یک در زیر شاخص‌های صحت عملکرد واحد‌های اجرایی در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران شد. "محمد محمددوست" با اعلام این خبر و با ادامه با اشاره به وضعیت شاخص‌های ارزیابی
سامانه ۱۳۷ این منطقه افزود: منطقه ۴ توانسته است از مجموع ۷ زیر معیار شاخص شامل میانگین گردش پیام، حسن انجام کار، درصد انجام و مستندات با امتیاز کامل رتبه اول شهر تهران را کسب که رضایتمندی شهروندان را نیز به دنبال داشته است..

مرمت و بازسازی بیش از ۱۳۰۰ علائم و تجهیزات ترافیکی در شمال شرق پایتخت
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۴ تهران از مرمت و بازسازی تجهیزات ترافیکی خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری افزایش ایمنی تردد عابران و خودرو‌ها در دستور کار منطقه ۴ قرار گرفت.

"مهدی اناری" در این باره گفت: رضایت خاطر شهروندان و بالابردن امنیت جانی و مالی آن‌ها از دغدغه‌های همیشه مدیریت شهری است، لذا با بالا بردن ایمنی در معابر و بزرگراه‌ها در این زمینه کوشا هستیم.

تیمار بیش از سه هزار اصله درخت در منطقه ۴ تهران

از واکسیناسیون پرسنل شهرداری تا نصب نیمکت های هوشمندخورشیدی
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ تهران از پایش و رسیدگی به درختان بوستان‌ها و سطح معابر خبر داد و گفت: رسیدگی به آفات و بیماری‌های فضا‌های سبز شهری در دستور کار قرار دارد.

 "مجید رجبی" با اعلام این خبر و با بیان اینکه درختان و فضا‌های سبز شهری علاوه بر زیبایی منظر شهر، مانع آلودگی‌های زیست محیطی می‌شوند، افزود: در این راستا اقدامات کنترلی آفات همچون حذف مکانیکی برگ‌های آلوده به آفت حدود ۱۸۰ اصله درخت نارون و ۱۲۰ اصله درخت توت، آبشویی و سم پاشی حدود ۵۰۰ اصله نارون و حدود ۲۸۷۱ اصله زیتون برعلیه آفات از جمله اقدامات این طرح است.

او با اشاره به اجرای طرح احیاء درختان رو به زوال گفت: در این طرح علاوه بر مدیریت و کنترل آبیاری گونه‌های گیاهی، با استفاده از یک برنامه زمانبندی حدود ۳۱۸۵ اصله از درختان رو به زوال با استفاده از اسید هیومیک، کلات آهن، اسید آمینه و NPK تغذیه و درحدود ۳۵۰ اصله از درختان با استفاده از قارچکش‌های درمانگر تیمار شده اند.

آغاز طرح واکسیناسیون کارکنان شهرداری منطقه ۴

از واکسیناسیون پرسنل شهرداری تا نصب نیمکت های هوشمندخورشیدی
شهردار منطقه ۴ تهران در بازدید از روند واکسیناسیون کار کنان گفت: ارتقاء سلامت کارکنان و مراجعان شهرداری منطقه ۴ اولویت نخست در اجرای فوری و سراسری واکسیناسیون کووید ۱۹ در این منطقه است.

"محمد محمد دوست" با اعلام این خبر و ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، مرکز بهداشت جنوب تهران و شرکت شهر سالم شهرداری تهران در اجرای طرح واکسیناسیون کارکنان گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور و موج‌های مختلف آن، تمهیدات ویژه‌ای برای جلوگیری از شیوع و گسترش این ویروس در بین کارکنان و همچنین انتقال به مراجعان اندیشیده شد.

او افزود: اجرای سیستم‌های نوبت دهی الکترونیکی در حوزه‌های شلوغ با بیشترین مراجعه کننده، همانند شهرسازی و درآمد و راه اندازی میز پاسخگویی در ورودی ساختمان از جمله اقداماتی بود که از نخستین روز‌ها در دستور کار این منطقه قرار گرفت.

بهسازی و ایمن سازی حدود ۶۰۰۰ متر از پیاده رو‌های شمال شرق تهران
معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۴ تهران از اجرای طرح بهسازی و ایمن سازی پیاده رو‌ها خبر داد و گفت: در سالجاری حدود ۶۰۰۰ متر از پیاده رو‌های منطقه ۴ برای تردد ایمن عابران و افراد کم توان بهسازی شد.

" مهدی پورشاسب" با بیان این خبر افزود: به منظور تردد ایمن و کم خطر شهروندان به ویژه سالمندان و افراد کم توان و زیبایی سیمای شهری، بهسازی پیاده رو‌ها و ایجاد مسیر‌های مناسب برای عابران و دوچرخه سواران در دستور کار قرار گرفت.

تنظیم ساعت‌های شهری شمال شرق تهران در آستانه تغییر فصل
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از تنظیم و سرویس ساعت‌های شهری منطقه خبر داد.
"مجید رجبی" با اعلام این خبر گفت: پیرو فعالیت‌های انجام گرفته درخصوص نگهداری ساعت‌های شهری موجود تنظیم، سرویس و تعویض قطعات آسیب دیده ساعت‌های موجود در منطقه اجرایی شد.

او گفت: در این خصوص ساعت‌های میدان‌های ملت، پروین، هروی، هنگام، بزرگراه باقری و ... سرویس و بازنگری شد.

معاون شهردار منطقه ۴ در ادامه از شستشو، رنگ آمیزی، بازسازی و ترمیم تابلو‌های سطح منطقه خبر داد و گفت: با توجه به تابلو‌های معرفی در میادین اصلی منطقه، شستشو، رنگ آمیزی، بازسازی و درصورت لزوم ترمیم تابلو‌های سطح منطقه انجام شد.

تعویض و بازسازی ۴۲۵۰ تابلوی فرسوده ترافیکی در طرح ضربتی منطقه ۵
محمود کلهری شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه در برای اولین بار در سطح مناطق ۲۲ گانه علائم و المان‌های ترافیکی منطقه ۵ در طرحی جهادی نوسازی شد گفت:در این طرح جهادی در دو بخش علائم ترافیکی فرسوده در تمامی نواحی منطقه ۵ شناسایی و نسبت به نوسازی آن‌ها اقدام شد که در این راستا ۴۲۵۰ تابلوی ترافیکی فرسوده تعویض یا بازسازی شدند.

همه دستگاه‌های حاکمیتی باید برای واکسینه شدن شهروندان بسیج شوند

علیرضا نادعلی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون پرسنل شهرداری منطقه ۵ گفت: خوشبختانه منطقه ۵ درواکسیناسیون شهروندان و پرسنل شهرداری پیشرو است و اقدامات خوبی را در این راستا صورت داده است.

 واکسیناسیون پرسنل شهرداری منطقه ۵ از هفته گذشته در مرکز تجیمعی واکسیناسیون پرسنل شهرداری تهران واقع در سوله مدیریت بحران منطقه آغاز شده است و روزانه حدود ۳۰۰ نفر از پرسنل شهرداری منطقه مقابل بیماری کرونا واکسینه می‌شوند.
علیرضا نادعلی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون پرسنل شهرداری منطقه ۵ تهران گفت: امروز در شهرداری منطقه ۵ حضور پیدا کردم تا از روند واکسیناسیون در این منطقه بازدید کنم.

وی افزود: خوشبختانه منطقه ۵ درواکسیناسیون شهروندان و پرسنل شهرداری پیشرو است و اقدامات خوبی را در این راستا صورت داده است.

نادعلی اذعان داشت: در شرایط پیچیده همه گیری کرونا و لطمه‌ای که مردم عزیز از این بیماری دیدند مهم است که همه دستگاه‌های حاکمیتی فعال و کمک رسان باشند.

وی به منطقه ۵ اشاره کرد و افزود: چهار مرکز برای واکسیناسیون در شهرداری منطقه ۵ فعال است و روزانه هزاران نفر از شهروندان در این مراکز واکسیناسیون می‌شوند و یک مرکز هم برای واکسیناسیون پرسنل عزیز شهرداری و همکاران ما در مدیریت شهری مشغول به فعالیت است.

نادعلی در پایان گفت: به شهردار منطقه خدا قوت می‌گویم. انشالله همه مناطق شهرداری تهران همه امکانات را بسیج کنند تا بتوانیم این بیماری را مدیریت کنیم و با آمدن شهردار جدید این اتفاق با جدیت و سرعت بیشتری صورت بگیرد.

ماهانه ۳۰۰ مخزن فرسوده منطقه ۵ به چرخه باز می‌گردد
محمود کلهری شهردار منطقه ۵ با اشاره به اینکه با برنامه ریزی صورت گرفته به صورت روزانه تعدادی از مخازن مستهلک تعمیر یا از چرخه خارج شده و مخازن نو جایگزین می‌شوند گفت: با راه اندازی سایت اورهال ماهانه حدود ۳۰۰ عدد مخزن تعمیر و باز سازی شده و به نواحی هفتگانه منطقه ۵ تحویل داده می‌شود.

محمود کلهری شهردار منطقه ۵ با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم معاونت خدمات شهری رصد دائم وضعیت سلامت مخازن زباله است گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته به صورت روزانه تعدادی از مخازن مستهلک تعمیر یا از چرخه خارج شده و مخازن نو جایگزین می‌شوند.

نخستین بازدید عضو شورای اسلامی شهر تهران از منطقه ۷؛ کاهش دغدغه چندین ساله شهروندان در بافت فرسوده با عملکرد مثبت منطقه

عضو شورای ششم شهر تهران به همراه شهردار منطقه ۷ و جمعی از مدیران شهری از پروژه‌های این منطقه بازدید و ضمن اعلام رضایت از وضعیت رسیدگی به بافت فرسوده و طرح‌های آن در این منطقه، بر ضرورت توسعه پروژه‌های فرهنگی و عمرانی تاکید کرد.
نرجس سلیمانی به همراه شهردار منطقه ۷، معاونین و جمعی از مدیران ارشد، از پروژه‌های شاخص منطقه بازدید و اظهار داشت: وضعیت بافت فرسوده و طرح‌های موجود در این منطقه از جمله اصلاح طرح امتداد خیابان کاج و خارج شدن حدود ۲۱۰ پلاک ثبتی و ۸۰۰ آپارتمان از فریز به طول ۱.۵ کیلومتر، اصلاح ضلع جنوب باغ موزه قصر به مساحت ۴۳۳۲ متر مربع و رهاسازی ۳۱ پلاک مسکونی و تجاری در راستای در راستای دغدغه چندین ساله شهروندان، و آزادسازی ۳۰۸ پلاک فریز شده در بافت فرسوده و ریزدانه منطقه جای تقدیر و تشکر دارد.

سلیمانی با تاکید بر اهمیت خدمت رسانی بهینه به شهروندان، پس از بازدید از مزارشهدای گمنام در باغ موزه قصر و تجدید میثاق با شهدای ۸ سال دفاع مقدس همزمان با ایام محرم الحرام، در جریان اقدامات فرهنگی و آموزشی مجموعه شهربانو این منطقه قرار گرفت و خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری وضعیت معیشتی شهروندان است که این منطقه با راه اندازی مراکز کوثر و دست آفرین و برگزاری کارگاه‌های آموزشی خیاطی، سفالگری، نقاشی و بافتنی توانسته است با اشتغال زایی و توانمندسازی بانوان بخشی از دغدغه‌های شهروندان را به حداقل برساند.

عضو شورای ششم شهر تهران از خانواده شهیدان صباغچی بازدید و با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت در مدیریت شهری توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی و تعامل با خانواد ه‌های معزز شهدا و شهروندان در راستای پروژه‌های توسعه محلی در تمامی ابعاد است، خاطر نشان کرد: رضایت بالای شهروندان از اقدامات و ابتکارات مدیریت شهری در منطقه ۷، از جمله احداث و بهره برداری نخستین پارک آموزش ترافیک منطقه در بوستان آزادگان، تملک و احداث ۶ بوستان در راستای توسعه فضای سبز، احداث مخزن آب ۲ هزار لیتری جهت جمع آوری روان آب ها، بهره برداری از میدان میوه و تره بار بهار و مرکز دست آفرین، نشان از هماهنگی و یکپارچگی در ارائه خدمات به شهروندان است که از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری در راستای بهبود کیفیت زندگی شهروندان و نگهداشت شهر است.

اجرای رزمایش همدلی و کمک مومنانه طرح شهید سلیمانی در مقابله با شیوع کرونا در منطقه ۷
شهردار منطقه ۷ از اجرای رزمایش همدلی و کمک مومنانه طرح شهید سلیمانی در مقابله با شیوع موج پنجم ویروس کرونا با حضور فرمانده سپاه تهران بزرگ، نیروی انتظامی و جمعی از خیرین و‌سازمان‌های مردم نهاد این منطقه خبر داد.

سمیه حاجوی با بیان این مطلب گفت: با توجه به موج‌پنجم کرونا و دستورات اکید مقام معظم رهبری، رزمایش همدلی طرح شهید سلیمانی در مقابله با ویروس کرونا ویژه خانواده‌های کم برخوردار و خانواده‌های درگیر با این بیماری، با همکاری سپاه تهران بزرگ، بسیج شهید مطهری و سازمان‌های مردم نهاد این منطقه اجرا شد.

وی خاطر نشان کرد: در این رزمایش که در میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار شد، بسیج مردمی، خیرین، سازمان‌های مردم نهاد با تهیه اقلام بهداشتی، خوراکی و جهیزیه و با همکاری داوطلبانه گروه جهادی پیک موتوری شهید سلیمانی با مراجعه به درب منازل نیازمندان اقدام به توزیع اقلام مذکور می‌کنند.

شهردار منطقه ۷ با بیان اینکه این رزمایش در دو‌محور معیشت و سلامت عملیاتی می‌شود، اضافه کرد: اقدامات اثرگذاری با همکاری شهرداری این منطقه، سپاه تهران بزرگ و خیرین محلی انجام شده که در یک بازه زمانی مشخص و در راستای کاهش تلفات و ارائه کمک‌های معیشتی به خانواده‌های کم برخوردار و درگیر بیماری، بسته‌های معیشتی در میان نیازمندان توزیع می‌شود.
ناصر امانی در بازدید از شهرداری منطقه ۷ گفت.

توسعه فضای سبز و نگهداشت شهر در این منطقه قابل تقدیر است
عضو ششمین دوره شورای شهر تهران ضمن بازدید از پروژه‌های ویژه منطقه ۷، از عملکرد مطلوب این منطقه در حوزه‌های عمرانی، توسعه فضای سبز و نگهداشت شهر تقدیر و بر لزوم ارتقا امکانات رفاهی و تفریحی به ویژه در محلات کم برخوردار تاکید کرد.

 ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران به همراه شهردار، معاونین و جمعی از مدیران ارشد منطقه، ضمن بازدید از المان شهدای گمنام واقع در باغ موزه قصر و ادای احترام به شهدای ۸ سال دفاع مقدس، هدف از انجام این بازدید‌های میدانی را ارائه راهکار‌هایی موثر و قابل اجرا در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری توجه ویژه به پروژه‌های فرهنگی و تفریحی است که با توجه به میزان فعالیت‌های عمرانی منطقه ۷ در راستای ساخت و مرمت اماکن تفریحی و فرهنگی از جمله المان شهدای گمنام، مسجد خوارزمی، سرای محله نظام آباد، خانه امیر خسرو افشار و. این امر کاملاَ رضایت بخش بوده است.

مجلس تعزیه‌خوانی با عنوان «تعزیت خورشید» در هشتمین منطقه پایتخت در حال برگزاری است منطقه ۸

از واکسیناسیون پرسنل شهرداری تا نصب نیمکت های هوشمندخورشیدی
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ٨، از برگزاری مجلس تعزیه خوانی با عنوان «تعزیت خورشید» خبر داد و گفت: به مناسبت ایام سوگواری محرم و به منظور انتقال مفاهیم و آموزه‌های اخلاقی فلسفه قیام عاشورا و نهضت حسینی و روایت حماسه بزرگ عاشورا به نسل جوان و نوجوان همزمان با دهه دوم ماه محرم الحرام ویژه برنامه «تعزیت خورشید» با مشارکت فرهنگسرای گلستان در میدان نبوت برگزار می‌شود.

کارکنان شهرداری منطقه۸ تهران، دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند
شهردارمنطقه از آغازواکسیناسیون کارکنان شهرداری این منطقه خبر داد و دربازدید از مراحل واکسیناسیون گفت: «با هدف قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا وبا توجه به اینکه موضوع سلامت آنان از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری به شمار می‌رود واکسیناسیون کارمندان شهرداری منطقه در ساختمان شهرداری منطقه۸ انجام شد.»

جلسه هماهنگی طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» برای پیشگیری و کنترل کووید_۱۹

شهردارمنطقه گفت: «امروز مانند دوران دفاع مقدس نیاز به کار جهادی داریم تا با بحران جدی به نام بحران کرونا مقابله کنیم؛ همگی وظیفه داریم با همدلی و همکاری با نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله سپاه، بسیج و وزارت بهداشت کار جهادی برای کنترل کرونا انجام دهیم.»

رنجبریان افزود: «طرح شهید سلیمانی، الگویی موفق برای مهار کروناست و با توجه به سرعت انتشار ویروس کرونا و افزایش مرگ و میر‌ها در تلاش هستیم برای مقابله هرچه بیشتر با این بحران اقدام کنیم.»

شهردار با تاکید بر اینکه درمنطقه۸، یک سوله بحران تجهیز و برای واکسیناسیون در نظر گرفته شده است، گفت: «برای تسریع درامر واکسیناسیون با توجه به اماکنی که در منطقه در اختیار داریم امکان افزایش سوله‌های واکسیناسیون وجود دارد.»

رزمایش مبارزه با اپیدمی کووید_۱۹ «طرح شهید سردار سلیمانی» در شرق تهران برگزار شد

در این رزمایش، شهردار منطقه۸، فرمانده پدافند زیستی تهران، فرمانده ناحیه بسیج شهید بهشتی و جمعی از خیران و سازمان‌های مردم نهاد حضور داشتند. مسعود رنجبریان شهردار منطقه ۸، در حاشیه این رزمایش با توجه به موج پنجم ویروس کرونا و مقابله با این بیماری، به دستورات اکید رهبر معظم انقلاب درباره فعالیت مجدد طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: «رزمایش همدلی طرح شهید سلیمانی در مقابله با ویروس کرونا ویژه خانواده‌های کم برخوردار و خانواده‌های درگیر با این بیماری، با همکاری سپاه تهران بزرگ، بسیج شهید بهشتی و سازمان‌های مردم نهاد این منطقه در ۲۰ نقطه خاص و اماکن شلوغ منطقه آغاز شد.»

بازدید‌های مستمر شهردار منطقه۹ از محلات غرب تهران
شهردار منطقه۹ به همراه مدیران شهری در راستای رفع معضلات شهری در حوزه نگهداشت شهر، بازدید‌های مستمر از محلات پهنه غربی پایتخت را حتی در ایام تعطیلات کرونایی در دستور کار قرار داده بود.

به منظور ارتقای رضایت مندی شهروندان و مشارکت آن‌ها در اداره امور شهر، سید مصطفی موسوی شهردار منطقه از ابتدای زمان تصدی، بازدید‌های مستمر از محلات و رفع کم و کاستی‌های را در نظر داشته است.

این بازدید‌های که تحت عنوان "پیمایش محلات منطقه۹" می‌باشد، طبق برنامه ایی مدون و در بازه زمانی مشخص، مسائل و موضوعات شهری در حوزه نگهداشت از جمله؛ خدمات شهری، عمران و ترافیک و نیز مباحث فرهنگی و اجتماعی را مورد کنکاش قرار می‌دهد و در دوران تعطیلات کرونایی هم ادامه داشته است.

لازم به ذکر است در دور جدید پیمایش محلات پهنه غربی پایتخت، شهردار منطقه۹ به همراه مدیران شهری علاوه بر رصد کم و کاستی‌های مرتبط با نگهداشت شهر، تعدادی از پروژه‌ها از جمله؛ پلازای هاشمی، خیابان قریب، پاتوق مخبر، رینگ دوچرخه سواری و مجموعه کوثر که به تازگی افتتاح و به بهره برداری رسیده است را مورد بررسی قرار داد.

رنگ آمیزی و مرمت مدارس منطقه ۹
در آستانه بازگشایی مدارس معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۹ با همکاری معاونت فنی و عمران، مدارس منطقه رنگ آمیزی و مرمت شد.

علیرضا خامسیان معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۹ با اعلام این خبر گفت: یکی از رسالت‌های مهم شهرداری، آماده سازی فضای مناسب شهری جهت استقبال از سال تحصیلی جدید است، به همین منظور مدیریت شهری منطقه با برگزاری جلسات متعدد با آموزش و پرورش منطقه۹ با اولویت سنجی نیاز‌های عمرانی مدارس به استقبال از مهر رفت.

کاشت۲۲۰۰متر مربع چمن SOD در غرب تهران

به همت اداره فضای سبز منطقه۹، ۲۲۰۰متر مربع چمن رولی یا چمن فرش و به نوعی چمن آماده با نام مرسوم SOD در پهنه غربی پایتخت کاشته شد.

 مصطفی دینی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در این خصوص گفت: رایج‌ترین شیوه کاشت چمن یا پوشش‌های چمنی کاشت و تکثیر آن‌ها از طریق بذر می‌باشد.

وی افزود:کاشت چمن رول را نمی‌توان به خــودی خود یک شیوه تکثیـــــر محسوب کرد و این شیوه را شاید بتوان صرفاً نوعی انتقال تلقی کرد که محصول آن به نام‌های متعددی از جمله؛ چمن رولی یا چمن فرش، چمن آماده با نام مرسوم SOD خوانده می‌شوند.
وی همچنین گفت: در مرحله جاگذاری که این مرحله پس از تسطیح و رگلاژ بستر کاشت رول‌ها در کنار یکدیگر قرار گرفته و عملیات نگهداری شروع می‌شود و پس از طی مراحل رشد و استقرار به صورت یکپارچه در خواهد آمد، که نمونه اجرا شده آن در منطقه۹ واقع در تپه شماره۴ میدان آزادی می‌باشد.

دینی در خاتمه یاد آور شد: این چمن از نوع سردسیری با فرمول بذر ۲۰% پوا، ۲۰% فستوکا، ۶۰% لیلیوم می‌باشد که در مساحت ۲۲۰۰متر مربع با هزینه یک میلیارد و هفتصد و هشتاد و دو میلیون ریال در منطقه۹ کشت شده است.

تقدیر از مدافعان عرصه سلامت در منطقه ۹
همزمان با اول شهریور، روز پزشک، از مدافعان سلامت منطقه ۹ پایتخت تقدیر شد.

حمید محسنی معاون امور مناطق شهرداری تهران به همراه سید مصطفی موسوی شهردار منطقه ۹ با حضور در درمانگاه شهرداری این منطقه از پزشکان و کادر درمان قدر دانی کردند.

همچنین علیرضا خامسیان معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۹ به همراه رئیس و کارشناسان اداره سلامت با حضور در مرکز بهداشت غرب، درمانگاه شهرداری منطقه ۹ و بیمارستان شهید شریعت رضوی از خدمات و تلاش‌های پزشکان تجلیل کرد.

خامسیان با اشاره به زحمات و خدمات کادر بهداشت و درمان در مقابله با بیماری کرونا، گفت: مدیریت شهری عزم خود را جهت همکاری و همیاری با کادر درمان جزم کرده و با تمام نیرو هم پای کادر درمان بوده وخواهد بود.

وی در ادامه افزود: در این میان همکاری با مرکز بهداشت غرب جهت اجرای طرح شهید سلیمانی در شناسایی و غربالگری شهروندان وهمچنین اختصاص دادن فضا جهت واکسیناسیون شهروندان گوشه‌ای از فعالیت‌های شهرداری منطقه در همکاری کادر درمان است که این فعالیت‌ها در روند کاهش ویروس کووید ۱۹ موثر واقع شده است.

تجلیل از مدافعان عرصه سلامت منطقه ۱۰ پایتخت
به مناسبت روز پزشک و گرامیداشت زادروز ابوعلی سینا به همت ستاد بحران و با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۰ و با حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران منطقه ۱۰ در مرکز واکسیناسیون محله بریانک، از زحمات مدافعان عرصه سلامت تجلیل بعمل آمد.

صبح امروز احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران، به همراه مجید رباطی شهردار منطقه ۱۰، محمدرضا سلمانی رییس مرکز بهداشت جنوب شهر تهران، دبیر و جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران، معاونین و مدیران منطقه و همچنین تنی چند از اعضای تخصصی ستاد مدیریت بحران در مرکز واکسیناسیون منطقه واقع در محله بریانک حضور یافتند و ضمن گفتگو با کادر درمان و عوامل اجرایی به پاس قدردانی از زحمات، فداکاری و ایثار جامعه پزشکی در حفظ و سلامت شهروندان و خدمات خالصانه آنان به عنوان محافظان سلامت در خط مقدم کرونا با اهدای لوح و هدیه‌ای از آنان قدردانی کردند.


آغاز واکسیناسیون کارکنان شهرداری منطقه ۱۰

تزریق دوز نخست واکسیناسیون ویژه تمامی کارکنان منطقه در پایگاه ستاد مدیریت بحران منطقه آغاز شد.

با توجه به سند واکسیناسیون کشوری افراد در مشاغل در معرض خطر و نیرو‌های خدمت رسان در جامعه با هماهنگی صورت کرفته با مرکز بهداشت جنوب، برنامه واکسیناسیون پرسنل در مقابله با بیماری کووید ۱۹ صبح امروز در منطقه آغاز شد.

اجرای بیش از ۱۰ هزار مترطول خط کشی محوری در معابر منطقه ۱۰ پایتخت
عباس عزیزیان معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۰با تاکید بر تامین ایمنی تردد شهروندان، جلوگیری از تصادفات احتمالی و کاهش بار ترافیکی معابر و خیابان‌ها را از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: با تلاش عوامل اجرایی عملیات خط کشی محوری ممتد و منقطع، با رنگ گرم در خیابان‌های کمیل و مرتضوی، خط کشی کانال عابر پیاده با رنگ دو جزیی در تقاطع رودکی - کلهر، خط کشی و آشکار سازی سرعتکاه و ایمن سازی آن‌ها با کلمات نوشتاری «احتیاط، آهسته، سرعتکاه» در مسیر جنوب به شمال کنار گذر بزرگراه شهید نواب صفوی و محدوده تونل توحید، قبل از خیابان شکوفه انجام شد.

پخش بیش از ۸هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۱۰ پایتخت
مهران ماندگارمعاون فنی و عمرانی منطقه ۱۰ با بیان این که به منظور کاهش حوادث ایمنی و روانسازی تردد خودرو‌ها معابر بزرگراهی نیاز به مرمت و بهسازی دوره‌ای دارند افزود: در همین راستا ترمیم و بهسازی روکش آسفالت برخی از معابر منطق در دستور کار قرار گرفت.

او هدف از این اقدام را کاهش مخاطرات و صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش استهلاک خودرو‌های عبوری شخصی و عمومی عنوان کرد و گفت: معابر و بزرگراه‌ها از مهمترین فضا‌های شهری هستند که مورد استفاده روزمره شهروندان قرار دارند از این رو مناسب سازی مسیر‌ها نقش مهم و ارزنده‌ای در افزایش رضایتمندی شهروندان دارد.

معاون فنی و عمرانی منطقه در ادامه افزود: عملیات ترمیم و بهسازی روکش آسفالت مسیر اتوبوس‌های تندرو خیابان‌های آزادی، قزوین و بزرگراه شهید نواب صفوی به ترتیب به مساحت ۱۲۵۰۰، ۱۴۰۰۰ و ۴۵۰۰ متر مربع با استفاده از ۵۷۰۰ تن آسفالت از ابتدای سال جاری شروع و در حال حاضر به بهره برداری رسید.

بازدید رییس مرکز ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران از پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۰ پایتخت
رئیس آزمایشگاه ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران به اتفاق معاون فنی و عمرانی منطقه از پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۰ بازدید کردند.

مهندس ایمان ابراهیمی رئیس آزمایشگاه ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران در منطقه ۱۰ حضور یافتند و با همراهی مهران ماندگار معاون فنی و عمرانی منطقه از پروژه‌های عمرانی منطقه به وضعیت ویژه لکه گیری آسفالت معابر بازدید کردند.

در مشارکت با ارتش جمهوری اسلامی انجام شد: ارائه تمهیدات رفاهی به مراجعین داروخانه ۲۹ فروردین منطقه ۱۱
از سوی شهرداری منطقه ۱۱ در پی بازدید ریاست جمهوری از داروخانه ۲۹ فروردین و به منظور رفاه حال شهروندان برای تهیه اقلام دارویی بیماران کرونایی، اقدامات رفاهی در همکاری با ارتش جمهوری اسلامی انجام شد.

 نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ در این باره گفت: پیرو بازدید ریاست جمهوری از داروخانه ۲۹ فروردین که یکی از مراجع مهم تهیه اقلام دارویی به ویژه دارو‌های کرونایی است؛ اقداماتی از سوی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی برای رفاه حال مراجعین انجام شده است که در همین راستا خدمات شهری و رفاهی برای شهروندان نیز از سوی معاونت خدمات شهری و محیط زیست به داروخانه ۲۹ فروردین ارائه شد.

آبادیان افزود: در پی ایجاد فضای وسیع‌تر و احداث سالن و سوله جدید برای مراجعین که از سوی نیروی زمینی ارتش به منظور تخصیص فضای مناسب برای انتظار و رعایت فاصله اجتماعی در محل داروخانه انجام شد؛ شهرداری منطقه ۱۱ نیز اقدام به اهدای ۲۰۰ عدد صندلی، باکس‌های گل، ۳۰ متر طول گلکاری در محدوده، کاشت ۸۰ درختچه برگ بو در فضای پیرامونی، کاشت درختچه‌های یاس هلندی، انجام ۲۰۰ متر مربع آسفالت و تحویل مخازن پسماند کرده است.

فضا‌های بی دفاع شهری از ۱۶۲ به ۱۲ مورد کاهش یافت
شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: با بهسازی‌های انجام شده، فضا‌های بی دفاع شهری در بخش مرکزی شهر تهران از سال ۱۳۹۳ تاکنون از ۱۶۲ نقطه به ۱۲ نقطه رسیده و احصاء موارد جدید همچنان در حال انجام است.

 نصراله آبادیان با اشاره به برگزاری اولین جلسه تخصصی بررسی وضعیت فضا‌های بی دفاع شهری که با حضور معاونت‌های اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری، فنی و عمران، ترافیک و شهرداران نواحی برگزار شد؛ بیان کرد: از سال ۱۳۹۳ سامانه‌ای در سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی ایجاد شده است که ۱۶۲ نقطه بی دفاع شهری در محدوده منطقه ۱۱ شناسایی و با اقدامات انجام شده در خصوص بهسازی این نقاط تاکنون تعداد آن‌ها به ۱۲ مورد رسیده است.


نمایشگاه هنری عاشورایی در ایام محرم در قلب طهران منطقه ۱۲

از واکسیناسیون پرسنل شهرداری تا نصب نیمکت های هوشمندخورشیدی

شهردار منطقه ۱۲ از برپایی نمایشگاه هنری عاشورایی به منظور روایت وقایع حادثه کربلا در این منطقه خبر داد.

علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: حادثه جانسوزی که بر حضرت اباعبدالله (ع) و یاران وفادارشان گذشت، از ظرفیت‌های بالای تراژیک و دراماتیکی برخوردار است که اهالی هنر و عاشقان آن حضرت را به ذوق وامی‌دارد تا از قالب‌های خلاقانه‌تری برای روایت آن وقایع بهره ببرند.

وی با یادآوری قالب‌های سنتی‌تر روایت کربلا مانند تعزیه که با قدمتی طولانی، سبک منحصربه‌فرد تئاتر و نمایش ایرانی را به وجود آورده، افزود: پیشینه هنرورزی‌های انجام‌شده در کشور در این زمینه را می‌توان پشتوانه به‌وجودآمدن قالب‌های خلاقانه‌تر امروزی دانست؛ از جمله برپایی نمایشگاهی هنری با استفاده از عروسک‌های کوچک در خیابان ۱۷ شهریور منطقه ۱۲ (زیر پل آهنگ) که از آغاز ماه محرم تا روز پنج‌شنبه، ۴ شهریورماه، برابر با ۱۷ محرم‌الحرام در این مکان برپاست، از همین دست اقدامات خلاقانه برای روایت واقعه کربلا به شمار می‌رود.

شهردار قلب طهران ضمن بیان این مطلب که این مجسمه‌ها حوادث قبل و بعد عاشورا را به منصه ظهور می‌رسانند، بیان کرد: این نمایشگاه یک بخش سه‌بعدی هم داشت که به بیان روایت شهادت حضرت ابوالفضل (ع) اختصاص یافته بود.

وی با اشاره به برپایی بیش از ۴۰ ایستگاه فرهنگی در سطح منطقه ادامه داد: در این ایستگاه‌ها توزیع بسته‌های فرهنگی، پخش صوت مداحی و پذیرایی از عابران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفت؛ همچنین تلاش شد با اختصاص فضا به هیئات در بوستان‌های سطح منطقه، بلوار‌های کم‌تردد و زمین‌های چمن به استفاده از فضای باز در شرایط کرونایی برای برگزاری مراسم سوگواری کمک شود.

آغاز عملیات اجرایی طرح پزشک خانواده در محله شهید هرندی

با حضور وزیر کشور و به بهانه گرامیداشت روز پزشک در هفتاد و یکمین نشست طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور محلات کم‌برخوردار، برای شروع عملیات اجرایی طرح پزشک خانواده در محله شهید هرندی منطقه ۱۲ برنامه‌ریزی شد.

این نشست با حضور علی آقامحمدی، عضو تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد محلات کم‌برخوردار، احمد وحیدی، وزیر کشور، علیرضا زالی، رئیس ستاد مبارزه با بحران کرونا و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، محمد نصیری، رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر، ناصر امانی، عضو دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ و مسؤولان دیگر دستگاه‌ها و نهاد‌های خدماتی و اجتماعی تکیه‌گاه آقامرتضی علی واقع در محله شهید هرندی منطقه ۱۲ پایتخت برگزار شد.

منطقه ۱۲ پایتخت، منطقه برتر شهر تهران در موضوع نگهداشت شهر
در جلسه و بازدید معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران از منطقه ۱۲، نواحی شش‌گانه این منطقه در آخرین ارزیابی‌های انجام‌شده با اخذ نمره بالاتر از میانگین مناطق ۲۲ گانه، جز ۲ منطقه برتر شهر تهران معرفی شد.

حمید محسنی، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، علی زنده‌دل، مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق، علی جعفری شهرستانی، مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و هیأت همراه با همراهی علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ و معاونان و مدیران شهری این منطقه به منظور بررسی عملکرد و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست اقدام و آماده بهره‌برداری قلب طهران به بازدید از سطح این منطقه پرداخت.

این رویداد که از نخستین ساعات روز آغاز شد، شامل بازدید از احداث بوستان ایرانی و خانه ابتهاج، بازپیرایی بلوار مجاهدین اسلام، اصلاحات ترافیکی و هندسی میدان شهدا و نصب یادمان شهدای ۱۷ شهریور در این میدان، محور خیابان گوته، احداث خیابان کامل در بلوار قیام، حصارکشی بوستان شوش، راه‌اندازی مجتمع کارآفرینی رویش و مدرسه صبح رویش با محوریت آموزش کودکان کار در محله هرندی، بوستان و دریاچه زندگی در این محله، تملک و مرمت باغ معیرالممالک، احداث پلازای شهری و ساختمان بلدیه در میدان امام خمینی (ره) بود.

ارتقای روشنایی بوستان به منظور از بین‌بردن فضا‌های بی‌دفاع شهری در قلب طهران

از واکسیناسیون پرسنل شهرداری تا نصب نیمکت های هوشمندخورشیدی

شهردار منطقه ۱۲ از ارتقای روشنایی بوستان شوش به منظور از بین‌بردن هرچه بیشتر فضا‌های آسیب‌زا و مخاطره‌آمیز این بوستان و ایجاد امنیت بیشتر برای شهروندان خبر داد.

علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه با تأکید بر ضرورت ایجاد فضای امن برای حضور شهروندان و خانواده‌ها در فضا‌های عمومی و زدودن چهره آسیب‌های اجتماعی از سیمای شهری گفت: بوستان شوش در گذشته محل حضور معتادان متجاهر و افراد بی‌خانمان بود که این مسأله سبب شده بود خانواده‌ها، به‌ویژه کودکان و نوجوانان از فضای این بوستان برای گذراندن اوقات فراغت که از مهم‌ترین اهداف احداث بوستان‌ها در شهر است، استفاده نکنند.

وی با بیان این نکته که حصارکشی بوستان شوش با درخواست شهروندان ساکن، کسبه و شورا‌های محلی انجام شد، افزود: خوشبختانه اکنون پس از گذشت سه ماه از این اتفاق، هر روز شاهد حضور بیشتر خانواده‌ها و زدوده‌شدن آسیب‌ها از چهره این بوستان و برپایی برنامه‌های ورزشی و فرهنگی در آن هستیم.

شهردار قلب طهران از ارتقای روشنایی بوستان شوش در گام بعدی به منظور ایجاد امنیت بیشتر برای شهروندان سخن گفت و بیان کرد: عملیات اجرای شبکه روشنایی کم‌مصرف SMD در این بوستان شوش با نصب ۲۰ برج ۱۲ متری و ۲۴۰ شعله طی دو ماه تیر و مرداد صورت گرفت تا کمک بیشتری به حذف فضا‌های بی‌دفاع شهری در این بوستان شود.

وی همچنین از بازپیرایی کل فضای سبز بوستان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: سرویس بهداشتی قسمت جنوبی بوستان نیز که به صورت پرتابل است و دچار فرسودگی شده، قرار است به صورت ابنیه به عنوان جایگزین اجرا شود.

گفتنی است بوستان شوش دارای زمین ورزشی، مددسرای بانوان و آقایان بی‌خانمان، زمین بازی و... است که حصارکشی‌ها اخلالی در فعالیت‌های این اماکن به وجود نیاورده و این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارند.

بازار تهران در قلب طهران، بیشترین واحد‌های تجاری سطح شهر را داراست

شهردار منطقه ۱۲ با یادآوری اینکه بیشترین واحد‌های تجاری سطح شهر در منطقه ۱۲ پایتخت و به‌ویژه محدوده بازار تهران متمرکز است، تأکید کرد: در صورت برنامه‌ریزی بهتر برای ممیزی املاک در این منطقه، شاهد افزایش درآمد‌های پایدار برای شهرداری تهران خواهیم بود.

علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه در توضیح این مطلب گفت: منطقه ۱۲ پایتخت با وجود بیش از ۱۴۰ هزار واحد تجاری، بیشترین واحد‌های تجاری سطح شهر را داراست که این موضوع، برای شهرداری تهران ظرفیت بالایی در موضوع افزایش درآمد‌های پایدار ایجاد می‌کند.

در همین باره محمدحسین حیدریان، معاون مالی و اقتصادی شهری منطقه ضمن تأکید بر ضرورت توجه ویژه به موضوع ممیزی املاک در منطقه ۱۲ بیان کرد: با توجه به تعدد واحد‌های تجاری این منطقه، جای آن دارد که شهرداری تهران برای رسیدگی به پرونده‌های این واحد‌های تجاری در اسرع وقت، بیشترین انرژی و ظرفیت خود را در منطقه ۱۲ متمرکز کند یا این منطقه را در موضوع ممیزی املاک به صورت ویژه و در قالب یک قرارداد خاص ببیند تا با این تمهیدات بتوانیم تا پایان سال از درآمد پایدار قابل ملاحظه‌ای از این حوزه برخوردار شویم.

آغاز مرحله پنجم طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا در منطقه ۱۳
شهردار منطقه ۱۳ از آغاز به کار مرحله پنجم طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا با خدمت رسانی ۳۵ هزار نفر از جهادگران سپاه، بسیج و سازمان‌های خدمات رسان عضو ستاد بحران به مدت سه هفته در این منطقه خبر داد.

مجتبی شکری، شهردار منطقه گفت: با توجه به شیوع موج پنجم ویروس کرونا، پنجمین مرحله طرح شهید سلیمانی با حضور سردار حسن زاده، فرمانده سپاه محمد رسول الله و جمعی ازمدیران شهرداری منطقه ۱۳، مدیر مرکز بهداشت شرق تهران، فرمانده بسیج کمیل و سازمان‌های خدمات رسان عضو ستاد بحران دردهکده مقاومت واقع در بزرگراه شهید دوران به مدت سه هفته آغاز به کار کرد.

نصب بیش از ۲۳ هزار رفلکتور در محدوده منطقه ۱۳
شهردار منطقه ۱۳ از نصب ۲۳ هزار و ۱۲۹ رفلکتور هشدار دهنده در کوچه‌های فاقد پیاده رو با هدف سهولت در رفت و آمد شهروندان خبر داد. مجتبی شکری، شهردار منطقه لازمه تغییر مدل‌های حمل و نقل و تقویت پیاده روی و پیاده مداری را احترام به حقوق عابر پیاده به ویژه ترویج حق تقدم عابر پیاده در زیست شهری دانست و گفت: از اواخر سال گذشته و در سال جاری سعی شد علاوه بر تمرکز بر ساماندهی پیاده رو‌ها و پیاده راه‌ها، زیر ساخت‌های حق تقدم عابر پیاده را با اصلاح تقاطع‌ها، خطوط عابر پیاده و نصب رفلاکتور در کوچه‌ها فاقد پیاده رو فراهم کنیم.

او با بیان اینکه رفلکتور‌ها باعث کاهش سوانح، حفظ نظم و امنیت و ایمن سازی رفت و امد شهروندان و تردد خودرو‌ها می‌شود گفت: با نیاز سنجی صورت گرفته در نواحی چهارگانه، مشخص کردن مسیر عابر پیاده در کوچه‌های فاقد پیاده و افزایش بازتاب مسیر تعیین شده در شب، ۱۳۸ کوچه در نواحی چهارگانه مجهز به ۲۳ هزار و ۱۲۹ رفلکتور هشدار دهنده شد

نصب تابلو هویت محلات در منطقه ۱۳
به منظور هویت بخشی به محلات و آشنایی هر چه بیشتر شهروندان محلات با مشخصات و ظرفیت‌های محل زندگی خود، تابلو هویت محلات در دوازده محله این منطقه نصب شد.

 مجتبی شکری، شهردار منطقه، هویت را یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه‌های حوزه‌های فرهنگ و زندگی شهروندان برشمرد و افزود: با توجه به اهمیت مسئله هویت محلات شهری، طرح تهیه تابلو‌های جدید شناسایی هویت محلات از سوی اداره زیباسازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست در دستور کار قرار گرفت و اخیرا در ورودی محلات دوازده گانه این منطقه نصب و جانمایی شد.

اجرای طرح گلیم سنتی و تکنیک کاشی شکسته در منطقه ۱۳

از واکسیناسیون پرسنل شهرداری تا نصب نیمکت های هوشمندخورشیدی
طرح و نقش هنر گلیم در قالب نقاشی به مساحت ۱۳۵۰ متر مربع ورودی بوستان پیروزی نقش بست.

 مجتبی شکری، شهردار منطقه ۱۳ هدف از اجرای طرح گلیم را زیباسازی و ایجاد منظر مناسب شهری و یادآوری هنر سنتی ایرانی دانست و افزود: طرح گلیم سنتی ایرانی با رنگ بندی‌های شاد است که در یکی از بوستان‌های بزرگ و پر طرفدار منطقه ترسیم شده است.

به گفته او در این طرح، نقش گلیم با الهام از فرم‌های هندسی به شکل خشتی و لوزی در دسته‌های منظم ترسیم و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

اولین خانه امداد در منطقه ۱۳ پایتخت افتتاح شد
در راستای تحول و توانمندسازی محلات، اولین خانه امداد شهرداری منطقه ۱۳ عصر امروز با حضور علی آقامحمدی مدیرگروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، مجتبی شکری شهردار منطقه ۱۳، سعادتی شهردار منطقه ۱۲، حسینی مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳، سیدابوالفضل پرپنجی مدیرکل امداد امام خمینی (ره) استان تهران و جمعی از مسئولین و مدیران شهری در محله شهید اسدی افتتاح شد.

نصب نیوجرسی و بهسازی گاردریل در بزرگراه شهید یاسینی منطقه۱۳
عملیات نصب نیوجرسی و بهسازی گاردریل بزرگراه شهید یاسینی به منظور ایمن سازی این محور و جلوگیری از حوادث احتمالی در حال اجراست.

سید رضا تربت جو، معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه با بیان اینکه طرح نصب نیوجرسی و مرمت گاردریل بزرگراه شهید یاسینی آغاز شده است، گفت: در حال حاضر، این عملیات در محور شمال به جنوب حدفاصل تره بار پیروزی تا میدان شهید کلاهدوز در دستور کار قرار دارد که تاکنون بیش از دو هزار نیوجرسی با وزن ۶.۵ تن نصب و ۶۰ مترطول گاردریل نیز مرمت شده است.

نگاهی به اقدامات مدیریت سرخه حصار در شرایط کرونایی:
۱۶۰۰ فضای پارک خودرو به ظرفیت بوستان جنگلی سرخه حصار افزوده می‌شود
شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به ساخت ۳۰۰ پارکینگ در بوستان جنگلی سرخه حصار از افزایش ظرفیت پارکینگ این بوستان به ۱۶۰۰ فضای پارک خودرو خبر داد.

مجتبی شکری، شهردار منطقه با بیان اینکه مجموعه شهرداری در شرایط محدودیت‌های کرونایی، از این فرصت برای شناسایی و رفع نواقص بوستان جنگلی سرخه حصار بهره برد، گفت: با توجه به کمبود فضای پارک خودرو در سرخه حصار و آسیب به بخشی از فضا‌ها به واسطه حضور خودرو‌ها، حدود ۳۰۰ پارکینگ در حال ساخت است که با تکمیل آن ظرفیت‌های پارکینگ این بوستان به هزار و ۶۰۰ جای برای پارک خودرو‌ها می‌رسد.

او افزود: در راستای بهسازی بوستان با کاشت و توسعه درختان و ساماندهی مجموعه۲۰ هزار درخت کاشته شد که ۵۰۰ درخت کهنسال با عمر بیش از ۱۵سال کاشته شده که خوشبختانه همگی موفقیت‌آمیز بوده‌است.

توزیع بیش از ۴۰ هزار تن آسفالت در محور‌های عبوری منطقه ۱۴
عملیات عمرانی لکه گیری و روکش آسفالت معابر و بزرگراه‌های منطقه ۱۴ در حال انجام است.

لطیف پنداریان معاون فنی و عمران منطقه در این باره گفت: لکه گیری و آسفالت کشی با هدف رسیدن به استاندار‌های قابل قبول معابر و محور‌های عبوری در نواحی شش گانه در شیفت شب و روز در حال انجام است.

پنداریان با بیان اینکه در چند ماه گذشته تاکنون تغییر درکیفیت روسازی معابر و خیابان‌ها برای شهروندان منطقه ملموس بوده است، افزود: بیش از ۱۲ هزار و ۵۵۳ تن آسفالت پخش شد و بزرگراه‌های بسیج، شهید محلاتی همچنین خیابان خاوران از جمله نقاط عبوری اصلی برای این منظور مناسب سازی شده است.

رنگ آمیزی شهرک گل‌ها در محله تاکسیرانی منطقه۱۴

رویداد رنگ آمیزی درب‌های پارکینگ در شهرک "گل‌های یک" محله تاکسیرانی شهرداری منطقه ۱۴ در راستای اجرای پروژه ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی انجام شد.

 سعید تیموری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه در این باره گفت: ایجاد نمای ظاهری چشم نواز در محیط‌های شهرکی و زندگی آپارتمان نشینی از مهم‌ترین الزامات زندگی شهری است.

تیموری ادامه داد: از این رو با توجه به بافت قدیمی شهرک گل‌های تاکسیرانی و شکل دهی شبکه روابط اجتماعی و تقویت مراودات همسایگی به واسطه اجرای پروژه ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی، توجه به نمای ظاهری شهرک پس از موضوع نگهداشت فضای سبز به عنوان مهم‌ترین نیاز ساکنین مطرح شد.

به گفته وی طی جلسات متعددی که تیم تسهیل گری اجرای پروژه با هیئت مدیره و مدیران بلوک‌های ساختمان در خصوص تقویت حس تعلق به محیط زندگی و مسئولیت فردی تک تک ساکنین نسبت به حفظ و نگهداشت آن برگزار کرد، شهروندان شهرک متقبل هزینه خریداری رنگ به منظور یکسان سازی نمای درب‌های پارکینگ شدند.

تیموری افزود: بر همین اساس در یک اقدام مشارکتی با همکاری اداره زیباسازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه وبا حضور شهروندان، رنگ آمیزی درب‌های پارکینگ جلوه زیبایی به واحد‌های مسکونی این شهرک بخشید.

گفتنی است: ایجاد باغچه مشارکتی برای شهروندان ساکن شهرک، خانه تکانی کاغذی و تنظیم اساسنامه شهرک از دیگر اقداماتی است که در شهرک "گل‌های یک" صورت پذیرفته است.

لزوم ارائه راهکار‌های کاربردی در طرح‌های جامع تفکیک پسماند

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران و هیات همراه در ادامه بازدید از مناطق شهر تهران از پروژه‌های سطح منطقه ۱۴ بازدید کردند.

 «حمید محسنی» در این بازدید به اتفاق مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری تهران، «کامبیز مصطفی پور» شهردار منطقه و همراهی معاونین و شهرداران نواحی روند اجرای پروژه‌های اولویت دار، توسعه محله‌ای و میزان پیشرفت این اقدامات را بررسی و مورد ارزیابی قرار دادند.

دراین خصوص از وضعیت خیابان الله اکبر، پل نیمه کاره خاوران، پل مکانیزه شهید محلاتی، خانه موزه استاد معین، بوستان سلیمانیه و آرامستان‌ها و میدانگاه دولاب بازدید به عمل آمد.

جلسه جمع بندی و ارزیابی عملکرد منطقه در ادامه این بازدید، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و گزارش عملکرد معاونت‌ها و نواحی مورد بررسی هیات نظارت قرار گرفت.

برپایی کمپین داوطلب نجات در جنوب شرق تهران
کمپین داوطلب نجات به همت ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۱۵ در خانه‌های دوام و ایمنی سطح محلات منطقه آغاز به کار کرد.

علی یزدانی دبیر و مسئول هماهنگی ستاد مدیریت بحران منطقه گفت: این طرح با هدف ارتقای ظرفیت توان و آگاهی موجود در بین شهروندان در موضوع مدیریت بحران، جلب مشارکت مردم، ایجاد ساختار غیر متمرکز، ایجاد خودباوری در مردم و تقویت فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی به اجرا درمی آید.

او ادامه داد: در این کمپین ۳۶ ساعت آموزش مجازی، شهروندی مقابله با بحران‌های طبیعی و کرونا شامل اطفای حریق، مهارت‌های بقا، شناخت بحران‌ها و اقدامات لازم و حمایت‌های روانی به شهروندان ارائه و به شرکت کنندگان گواهینامه آموزشی و کارت عضویت در خانه دوام و ایمنی اعطا می‌شود.

آغاز واکسیناسیون ۹۷۳ پرسنل شهرداری منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ از آغاز واکسیناسیون کارکنان شهرداری این منطقه خبر داد و گفت: با هدف قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا، واکسیناسیون کارکنان شهرداری منطقه که جزء مشاغل پرخطر به حساب می‌آیند، از روز پنج شنبه چهارم شهریور ماه آغاز شد.

 وحیدرضا انارکی محمدی در ادامه افزود: با توجه به نوع فعالیت کارکنان شهرداری، واکسینه شدن کارکنان و موضوع سلامت آنان از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری به شمار می‌رفت.

شهردار منطقه با اشاره به اهمیت واکسیناسیون منابع انسانی و تلاش‌های شهرداری تهران در فراهم کردن این بستر و عملیاتی شدن آن خاطر نشان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده و اعلام ستاد مرکزی شهرداری تهران، واکسیناسیون ۹۷۳ پرسنل شهرداری منطقه طبق هماهنگی معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی آغاز شد و تعداد ۳۰۰ نفر از کارکنان این منطقه به مرکز واکسیناسیون بعثت جهت تزریق دز اول واکسن معرفی شدند.

اجرای طرح نگهداشت شهر با جدیت پیش از آغاز بارندگی‌ها در منطقه ۱۵

طرح بهبود نگهداشت شهر منطقه ۱۵ با جدیت پیش از آغاز بارندگی در نواحی هفتگانه منطقه در حال اجراست.

علیرضا جعفری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اعلام مطلب فوق گفت: در این راستا طرح بهسازی ۲ هزار مخازن سطح محلات شامل شست و شو و کف تراشی، تعمیر اساسی، رنگ آمیزی و رنگ آمیزی زیر مخازن‌ها طی ماه گذشته انجام شد.

او افزود: هدف از اجرای این طرح فوریتی ارتقای کیفیت خدمت رسانی، کاهش پراکندگی زباله‌های شهری در معابر عمومی، حفظ بهداشت، جلوگیری از شیوع بیماریها، تسریع عملیات جمع آوری زباله‌ها و حذف آلودگی‌های بصری محیطی عملیات بهسازی است که به همین منظور ۵۰ مخزن نو نیز در معابر فاقد مخزن در محلات نصب شد.

منطقه ۱۵ بیشترین صدور پروانه را به خود اختصاص داد

از واکسیناسیون پرسنل شهرداری تا نصب نیمکت های هوشمندخورشیدی
معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۵ گفت: بیشترین تعداد صدور پروانه ساختمانی طی ۵ ماه نخست سال به منطقه ۱۵ اختصاص یافت.

مهدی صفدری با اعلام این خبر گفت: صدور پروانه ساخت و ساز مهم‌ترین نقش را در ارتقا کیفیت سکونت در مناطقی جنوبی شهر و دارای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر ایفا می‌کند. ساخت و ساز‌هایی که همراه با توسعه، چهره فرسوده و ناکارآمد شهر را دگرگون می‌سازد.

به گفته او؛ در این راستا بیشترین فراوانی صدور پروانه ساخت در ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۰ را منطقه ۱۵ با ۲۸۱ پروانه، بالاتر از مناطق ۲۲ گانه شهر تهران قرار گرفت.

تجهیز زمین فوتبال گلگشت منطقه ۱۵

شهردار ناحیه ۲ منطقه ۱۵ گفت: نخستین زمین چمن مصنوعی تهران در بوستان گلگشت محله ابوذر به سقف توری (سایه بان) مجهز شد.

 مهدی عبدالحسینی با اعلام مطلب فوق گفت: این اقدام به درخواست ورزشکاران و آکادمی کیان مهر به منظور ارتقای رفاه و رضایت مندی ورزشکاران طی یک هفته انجام شد.

او با اشاره به اینکه این زمین چمن از تمامی استاندار‌ها برخوردار است، افزود: تمامی گروه‌های سنی از نونهالان تا بزرگسالان در سانس‌های مختلف در این زمین به تمرین، آموزش و مسابقه می‌پردازند.

عبدالحسینی در ادامه به تشریح عملیات بهسازی شبکه روشنایی ۴ زمین ورزشی امید، مبعث، گلچین و گلگشت پرداخت و افزود: در راستای مدیریت مصرف انرژی و ارتقای کیفیت روشنایی، تمامی این زمین‌ها به ۱۶ عدد پروژکتور LED مجهز شده اند.

او در ادامه، با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های مناسب ورزشی می‌تواند موجب ارتقای این بخش در بعد همگانی و قهرمانی شود، افزود: امیدواریم با این اقدامات در این جهت گام برداریم و شاهد شکوفایی استعداد‌های ورزشی در عرصه‌های ملی باشیم.

به مناسبت روز کارمند انجام شد
دیدار شهردار منطقه ۱۶ با معاون وپرسنل معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک
پیمان پورنصر شهردار منطقه ۱۶ به مناسبت روز کارمند با حضور در معاونت حمل ونقل وترافیک ضمن دیدار با کریم پور معاون و کارکنان این بخش و تبریک این روز به ایشان با ارائه گزارشی در جریان اقدامات این معاونت قرار گرفت.

 پیمان پور نصر معاونت حمل ونقل وترافیک را از معاونت‌های مهم شهرداری دانست وگفت:مسائل کلیدی معاونت حمل‌ونقل شامل ترافیک، عبور و مرور روان و توسعه و بهسازی حمل و نقل عمومی، کاهش و رفع آلودگی هوا و آلودگی‌های محیط زیستی و افزایش ایمنی، کاهش تصادفات منجر به فوت و افزایش بهره وری معابر است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر با ایجاد پل‌های عابر پیاده و همچنین نصب سرعت گیر‌ها، بشکه‌های ترافیکی و. حوادث رانندگی منجر به فوت شهروندان کاهش محسوسی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پروژه‌های معبر شهید خانی باصری، اصلاح هندسی رفیوژ میانی بزرگراه بعثت، اصلاح هندسی تقاطع خیابان‌های شهیدان صالحی و خردنیا، احداث میدان در فلکه سوم خزانه، اصلاح هندسی میدان شهید محرم ترک، احداث پایانه تاکسیرانی ایستگاه مترو شوش- احداث مسیر دوچرخه و … در سال ۹۹ افتتاح شده است، بر مبحث نگهداشت پروژه‌ها وعلائم ترافیکی تاکید کرد.

پورنصر در ادامه افزود:توجه ویژه به فعالیت‌های حوزه ترافیک و حمل و نقل مانند مرمت و نوسازی تابلو‌ها و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، دوربین‌های ثبت تخلفات در راستای ایجاد امنیت برای شهروندان و حمل و نقل ایمن، توجه به حمل و نقل پاک و احداث مسیر‌های ویژه دوچرخه و ساخت پارکینگ‌های مخصوص دوچرخه و رسیدگی به آن، ترمیم خط کشی‌های خیابان‌ها و ... از جمله خدمات بی شماری است که ما در حوزه نگهداشت شهر در این حوزه باید در دستور کار قرار دهیم.

اجرایی طرح ویژه ساماندهی گاردریل‌های بزرگراه شهید چراغی منطقه۱۷ 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه۱۷ از اجرایی طرح ویژه ساماندهی گاردریل‌های بزرگراه شهید چراغی خبر داد.

سعید سراج معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه۱۷ با اعلام این خبرگفت: با توجه به تاکید و اهمیت داشتن ضرورت ایمنی در معابر به‌ویژه معابر بزرگراهی، در هفته‌ای که گذشت اکیپ‌های اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک این منطقه همراه با کارشناسان این حوزه نسبت به اجرای طرح ویژه ساماندهی گاردریل‌های بزرگراهی اقدام کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح حدود ۴۵شاخه گاردریل، ۳۰عدد پایه گاردریل، ۸۰ عدد گل گاردریل و حدود ۳۰ عدد تابلو خطرنمای نو در بزرگراه شهید چراغی تعویض شد.

سراج ادامه داد: نگهداری تجهیزات و المان‌های ترافیکی و بروزرسانی آن پس از تصادفات احتمالی به صورت مستمر در دستور کار این معاونت قرار دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه۱۷ خاطرنشان شد:با استانداردسازی تجهیزات ایمنی تعداد و شدت تصادفات به نحو چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

واکسینه شدن کارکنان شهرداری منطقه ۱۷
شهردار منطقه ۱۷ از تزریق دوز نخست واکسیناسیون کرونا ویژه تمامی کارکنان شهرداری منطقه ۱۷ در سایت واکسیناسیون شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

 داود لطفی شهردار منطقه ۱۷ در این باره گفت: با توجه به اینکه طبق سند واکسیناسیون کشوری افراد در مشاغل در معرض خطر باید با اولویت واکسینه شوند و این امر از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا برای گروه‌های هدف شامل معلمان، اساتید دانشگاه، خبرنگاران و. واکسیناسیون آن‌ها آغاز شده است.

لایروبی بیش از ۱۶ کیلومتری شبکه اصلی هدایت آب‌های سطحی منطقه ۱۷
شهردار منطقه ۱۷ از لایروبی ۱۶ کیلومتر و ۶۱۰ متر طول شبکه اصلی هدایت آب‌های سطحی در ایام تعطیلات ۵ روزه کرونایی خبرداد، گفت: در ایام تعطیلات کرونایی شهرداری به عنوان یک نهاد خدمات رسان فعال بوده است.

داود لطفی شهردار منطقه ۱۷ با اعلام این خبر، گفت: در محدوده معابر این منطقه نزدیک به ۱۶ هزار و ۶۱۰ متر طول شبکه اصلی هدایت آب‌های سطحی وجود دارد که لایروبی آن به شکل مستمر از سوی اداره مسیل‌های شهرداری منطقه صورت می‌گیرد.

لایروبی بیش از ۱۶ کیلومتر از شبکه اصلی هدایت آب‌های سطحی در منطقه۱۷
شهردارمنطقه۱۷ از لایروبی۱۶ کیلومتر و ۶۱۰ متر طول شبکه اصلی هدایت آب‌های سطحی در روز‌های اخیر به ویژه ایام تعطیلات ۵ روزه کرونایی خبرداد و گفت: در ایام تعطیلات کرونایی شهرداری به عنوان یک نهاد خدمات رسان فعال بوده است.

 داوودلطفی شهردار منطقه ۱۷ با اعلام این خبر گفت: طول شبکه اصلی هدایت آب‌های سطحی در محدوده معابر منطقه حدود ۱۶هزار و ۶۱۰ متر است که لایروبی آن به شکل مستمر از سوی اداره مسیل‌های شهرداری منطقه انجام می‌شود.

مرمت دریچه معابر شهری
شهردار ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۷ از ایمن سازی و مرمت دریچه‌های نهر آب‌های سطحی معابر امامزاده حسن (ع) خبرداد.
ابراهیم کوه نژاد شهردار ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۷ در این خصوص گفت: مرمت اسفالت در خیابان امامامزاده حسن (ع) تقاطع فریدون احمدی و در میانه خیابان اصلی انجام شده است.

وی افزود: این گذر یکی از معابر پر تردد محدوده ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۷ به حساب می‌آید، خرابی معابر برای تردد عابرین و موتور سوار‌ها بسیار خطر ساز بود که سریعا توسط اکیپ ۱۳۷ ناحیه یک با مرمت ضایعه ایمن سازی صورت گرفت.

عملیات تعویض و نصب تابلو‌های معابر اصلی منطقه ۱۷
رئیس اداره زیباسازی شهرداری منطقه۱۷، از نصب چهارصدوپنجاه تابلو دیوارکوب در سطح معابر اصلی این منطقه در راستای یکسان‌سازی و سهولت در دسترسی به آدرس محلات و معابر منطقه۱۷ خبر داد.

مسعود سراج رئیس اداره زیباسازی شهرداری منطقه۱۷ با اعلام این خبر گفت: نصب، تعویض و جای‌گذاری تابلو‌های فرسوده در محلات منطقه با هدف ساماندهی فضای بصری و ارتقاء کیفیت منظر شهری انجام گرفت.

پیشگیری از کرونا محور برنامه‌های گرامیداشت هفته پزشک در منطقه ۱۹
ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته پزشک در منطقه ۱۹ با محوریت پیشگیری از شیوع کرونا و سرعت بخشی به قطع زنجیره انتقال تشریح شد.

علی توکلی شهردار منطقه هفته پزشک را بهانه‌ای برای گرامیداشت مقام و منزلت پزشکان و یادبود مدافعان عرصه سلامت دانست و گفت: به همین مناسبت طی این هفته از زحمات پرسنل سایت‌های واکسیناسیون موجود در منطقه، کادر درمان مراکز بهداشتی فعال جهت انجام تست‌های تشخیص کرونا و دبیران منطقه‌ای و محلات کانون پزشکان تقدیر می‌شود.

کلیه مخازن مکانیزه پسماند منطقه ۱۹ نوسازی می‌شوند

از واکسیناسیون پرسنل شهرداری تا نصب نیمکت های هوشمندخورشیدی
شهردار منطقه ۱۹ از آغاز اجرای طرح نوسازی مخازن مکانیزه این منطقه و تعمیر مخازن فرسوده خبر داد.

 علی توکلی با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و ۴۳۸ مخزن مکانیزه زباله در معابر اصلی و فرعی این منطقه وجود دارد گفت: در بعضی محلات و معابر محدوده منطقه مخازن جمع‌آوری زباله دچار مشکلاتی نظیر تخریب یا فرسودگی شده که برای جبران این مشکل، مخازن جدید خریداری شده است.

مناسب سازی پایانه‌ها و ایستگاه‌های مترو در منطقه ۱۹
شهردار منطقه ۱۹ از مناسب سازی پایانه‌ها و ورودی‌های ایستگاه‌های مترو محدوده این منطقه به منظور رفاه حال و سهولت دسترسی افراد معلول خبر داد.

 علی توکلی مناسب سازی معابر و فضا‌های شهری را از اقدامات اولویت¬¬دار شهرداری این منطقه در راستای دسترسی همگانی به امکانات شهری اعلام کرد و افزود: در همین راستا عملیات اجرایی مناسب سازی ایستگاه مترو عبدل آباد و پایانه اتوبوسرانی بهشت آغاز شده و در مرحله ایجاد رمپ ورودی است.

جلوگیری از فعالیت عاملان اصلی تفکیک غیرمجاز پسماند در خلازیر جنوبی

از واکسیناسیون پرسنل شهرداری تا نصب نیمکت های هوشمندخورشیدی
شهردار منطقه ۱۹ از شناسایی عاملان اصلی تفکیک غیرمجاز پسماند‌های خشک (پلاستیک) در محدوده خلازیر جنوبی و جلوگیری از فعالیت آن‌ها خبر داد.

 علی توکلی شهردار منطقه با اشاره به شناسایی ۴۰ گاراژ بزرگ در محدوده خلازیر جنوبی گفت: این گاراژ‌ها از عوامل اصلی دپوی زباله‌های خشک محسوب می‌شوند که به صورت غیرمجاز اقدام به جمع آوری و تفکیک پسماند‌ها می‌کنند.

او با بیان اینکه در این گاراژ‌ها عمدتاً پسماند‌های خشک بدون رعایت اصول بهداشتی و در محیطی آلوده تفکیک می‌شود، افزود: این درحالیست که صاحبان این گاراژ‌ها در فصول سرد سال نیز با آتش زدن ضایعات برای گرم شدن، باعث آلودگی هوا می‌شوند.

توکلی ادامه داد: به منظور برخورد با عاملان این اقدام با صدور سه مرحله اخطار، تذکرات لازم درخصوص حذف فعالیت غیرقانونی و تغییر شغل به آن‌ها ابلاغ شده، اما به دلیل بی توجهی به اخطارها، پرونده‌های تشکیل شده در مرحله صدور رأی بند ۲۰ مبنی بر تعطیلی هستند.

دومین نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۹ احداث می‌شود

از واکسیناسیون پرسنل شهرداری تا نصب نیمکت های هوشمندخورشیدی

شهردار منطقه ۱۹ از احداث دومین نیروگاه خورشیدی این منطقه به ظرفیت ۱۰ کیلو وات در محوطه ساختمان خدمات شهری و محیط زیست خبر داد.

 علی توکلی احداث نیروگاه خورشیدی در ساختمان‌های شهرداری این منطقه را از اهم اولویت‌های اجرایی در برنامه‌های توسعه محور با هدف اصلاح الگوی مصرف و مصرف بهینه انرژی اعلام کرد و گفت: به همین منظور دومین نیروگاه خورشیدی منطقه در راستای عمل به برنامه پنج ساله سوم و تحقق ماده‌های ۵۵ و ۵۶ درخصوص توسعه انرژی‌های نو با سازه پشت بامی راه اندازی و موجب کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق ساختمان خواهد شد.

او با بیان اینکه قرارداد احداث این نیروگاه تا هفته آتی ابلاغ و عملیات اجرایی آن در پشت بام ساختمان خدمات شهری و محیط زیست منطقه آغاز می‌شود، افزود: در همین راستا طی بررسی‌های صورت گرفته جانمایی لازم برای احداث نیروگاه صورت گرفته و محلی با موقعیت نورگیری بیشتر و سایه اندازی کمتر انتخاب شده است.

ضمن اینکه قرارگرفتن محل این نیروگاه در مجاورت تابلو برق سه فاز به لحاظ فنی مانع از سیم‌کشی طولانی و افزایش بازدهی نیروگاه می‌شود.

دوز اول واکسیناسیون کارکنان منطقه ۲۰ تکمیل شد
شهردار منطقه ۲۰ گفت: در راستای اجرای طرح واکسیناسیون کارکنان، تا کنون ۵۷۷ نفر از کارکنان این منطقه واکسینه شده اند.
به گزارَش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، فرهاد افشار با اشاره به اجرای واکسیناسیون کووید ۱۹ کارکنان مناطق اظهار داشت: در راستای ارتقاء سلامت پرسنل تا کنون از مجموع ۸۶۱ نفر از همکاران این منطقه، ۵۷۷ نفر واکسینه شده اند و ۲۷۰ نفز نیز به علت تزریق واکسن در نوبت‌های قبلی، گذراندن دوران نقاهت و مشکوک بودن به بیماری کرونا واکسینه نشده اند.

آیین کلنگ زنی پروژه عمومی سازی پارک ملی هوا و فضا
با حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران، شهردار و مدیران ارشد منطقه، میراکبری مشاور فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه، مدیران پارک ملی هوا و فضا و پدران بزرگوار شهیدان خوانساری و شهید رضایی، آیین کلنگ زنی پروژه عمومی سازی پارک ملی هوا و فضا واقع در ناحیه دو منطقه انجام شد.

 صبح روز دوشنبه هشتم شهریور، آیین کلنگ زنی پروژه پارک ملی هوا و فضا با هدف تبدیل منطقه ۲۱ به مقصد گردشگری و استفاده از ظرفیت گردشگری این پارک بعنوان نمایشگاهی از دستاورد‌های خودباوری و تولیدات ملی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در حوزه‌های موشکی، پهبادی، راداری، فضایی و سایر حوزه‌های استراتژیک دفاع از میهن اسلامی انجام شد.

رجب زاده در آیین کلنگ زنی این پروژه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب اسلامی، بالاخص ۴۰۰ شهید گلگون کفن منطقه ۲۱ و شهدای عرصه مقاومت و هوا و فضا اظهار داشت: امروز در محلی قرار گرفته ایم که شاهد به ثمر رسیدن تلاش‌ها و رشادت‌های فرماندهان، دانشمندان و دلسوزان این مرز و بوم در عرصه بسیار مهم و استراتژیک هوا و فضا هستیم.

وی افزود: در این حوزه، برادران ما با وجود کمبود‌ها و محدودیت ها، هرگز ناامید نشدند و با اتکا به خداوند، خودباوری، دانش و تکنولوژیِ موجود در کشور و با تکیه بر توان و تخصص جوانان آینده ساز، تحت رهبری فرمانده معظم کل قوا به افتخارات بزرگی نائل آمدند.

شهردار منطقه ۲۱ در خصوص ظرفیت‌ها و دستاورد‌های به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه ملی هوا و فضا اظهار داشت: حضور در این نمایشگاه و بازدید از دستاورد‌های ارزشمند آن در حوزه‌های فضایی، پهبادی، موشکی و... حس خودباوری و افتخار را در هر بیننده‌ای ایجاد می‌کند و من پس از اولین دیداری که از این مجموعه ارزشمند داشتم به این نتیجه رسیدم که باید تلاش کنیم با عمومی سازی این پارک و ایجاد امکان بازدید عمومی آن، این حس خوب را با تمام دغدغه مندان، خصوصا جوانان، دانشجویان و آینده سازانی که قلبشان برای عزت اقتدار این مرز و بوم می‌تپد به اشتراک بگذاریم.

رجب زاده بازدید از این نمایشگاه که تجلی توان و تخصص جوانان با انگیزه کشور است را موجب تحسین و تقدیر هر بازید کننده دغدغه مند، منصف و باورمند به عزت و اقتدار این مرز و بوم ارزیابی کرد و افزود: شهرداری به عنوان متولی امور مدیریت شهر می‌تواند در تبدیل این پروژه عظیم به یک مقصد گردشگری بسیار اثرگذار باشد.

وی گفت: ما توانستیم با دفاع مناسب از ردیف‌های اعتباری منطقه یک ردیف بودجه‌ای را برای این پروژه تحت عنوان "عمومی سازی پارک هوا و فضا" تعریف کنیم و اعتباری برای سال جاری پیش بینی کردیم و احداث این پارک را به عنوان قدم اول همکاری‌ها در دستور کار قرار دادیم.

رجب زاده در ادامه اضافه کرد: قطعا با حمایت‌های دکتر امانی در کمیسیون بودجه، جناب آقای سروری نائب رئیس محترم شورای اسلامی شهر تهران که هفته گذشته از نمایشگاه دیدار داشتند و شهردار محترم تهران که همگی از سابقون دفاع مقدس هستند، این ردیف‌ها تقویت خواهد شد و با برنامه ریزی دقیق‌تر در سطح شهر تهران شاهد همکاری‌های بیشتر خواهیم بود.

مرحله نخست واکسیناسیون کارکنان منطقه۲۱ آغاز شد
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه‌های انسانی منطقه۲۱ از انجام مرحله نخست تزریق واکسن ویژه تمامی کارکنان شاغل در این منطقه در روز پنجم شهریور خبر داد.

ایمان بهاری معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه‌های انسانی این منطقه با اعلام مطلب فوق گفت: بنا بر برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط مدیریت شهری منطقه ۲۱ و شرکت شهر سالم، از مجموع ٥٥٤نفر از همکاران معرفی شده منطقه، ۲۴۴ نفر در روز جمعه پنجم شهریور ماه با حضور مدیر حراست و همکاران رفاه و ایثارگران منطقه واکسینه شدند.

کلنگ زنی سرای محله شهرک شهرداری در ناحیه سه ورودی غربی پایتخت

بامداد امروز، پرویز سروری عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور در منطقه۲۱، با همراهی رضا رجب زاده شهردار این منطقه طی بازدید میدانی چند ساعته از نزدیک در جریان روند انجام پروژه‌های منطقه قرار گرفت.

 بازدید میدانی صبحگاهی امروز با حضور نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، شهردار و مدیران شهری منطقه۲۱ در مزار شهدای گمنام بوستان استقلال آغاز شد و پس از آن، از پیشرفت فیزیکی پروژه فرامنطقه‌ای تقاطع غیرهمسطح فتح_باغستان که با افتتاح آن گره ترافیکی و معضل چندین ساله این محور پرتردد برطرف خواهد شد بازدید بعمل آمد.

جلسه مشترک شهرداران نواحی شش گانه در راستای اجرای صحیح طرح جهادی نگهداشت شهر در ناحیه۶، منطقه۲۲
اسفندیاری شهردار ناحیه۶، با اعلام این خبر گفت: این جلسه در راستای ۱۳۷ و رسیدگی به پیام‌های ۱۸۸۸ و همچنین اجرای صحیح و آموزش جمع آوری پسماند، تعامل با برج‌ها و تعاونی‌های مسکن در سطح منطقه برگزار شد.

وی افزود: با توجه به مشکلات و معضلات موجود در سطح منطقه امیدواریم که با تعامل و همکاری بین نواحی شش گانه در راستای اجرای صحیح طرح جهادی شهر در مقیاس محلات و بزرگراهی شهری بدور از آلودگی و زباله داشته باشیم.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار