انجام فعالیت جهادی برای حفاظت از منابع طبیعی مهم است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: اجرای مصوبات و فعالیت‌های جهادی در امر حفاظت منابع طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازخرم آباد، شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از تاکید رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نسبت به فعالیت جهادی برای حفاظت از منابع طبیعی و اجرای مصوبات ابلاغ شده به استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: این دستور از اهمیت خاصی برخوردار است که باید بطور دقیق عملیاتی شود.

وی  انگیزه دادن و آموزش همکاران در راستای حفاظت از منابع طبیعی را مهم برشمرد و افزود: امسال بکارگیری دیده بان و سرکشی به جنگل‌ها و مراتع در مناطق بحرانی، موجب کاهش آتش سوری در این نواحی شد.

وی گفت: همچنین در این راستا سرکشی روزانه به درختان و مناطق بنه خیز، تشکیل تعاونی و تشکل‌های مردمی جهت برداشت اصولی از درختان بنه، فعال کردن پاسگاه‌های حفاظتی در سطح استان، آموزش نیرو‌های پاسگاه حفاظتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای شهرستان ها، نظارت در پارک‌های جنگلی و احاله مدیریت این پارک‌ها باید با جدیت انجام شود.

نجفی تاکید کرد: اقدامات مهمی از جمله نامگذاری خیابان و میادین به اسم شهدای جنگلبان، فعال نمودن پایگاه اطفای حریق، پیگیری تخصیص اعتبار جهت اجرای مجموعه ورزشی در بام لرستان و کشت انواع گیاهان دارویی در محدوده‌ای این منطقه، پیگیری وضعیت تعاونی مسکن همکاران و طرح سند خشکسالی باید امسال اجرایی شود.

بیش از ۲ میلیون هکتار جنگل و مرتع در لرستان وجود دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.