مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون سند اراضی ملی ۲۹۷ هزار هکتار از منابع طبیعی استان اخذ شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،شیرزاد نجفی،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان  درباره اقدامات شاخص منابع طبیعی در سال ۹۹ اظهار کرد: تولید نهال جنگلی ۱.۶۵ میلیون اصله نهال یکی از شاخص‌ترین اقدامات این اداره کل در سال جارب بوده است.

او افزود: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در سطح ۴۱ هزار هکتار در استان و با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریالنیز از دیگر اقدامات انجام شده در سال ۹۹ تاکنون بوده است.

او به جنگل کاری و غنی سازی جنگل در سطح ۲ هزار و ۷۳۳ هکتار و با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: تهیه طرح مرتعداری در سطح ۷۶ هزار هکتار و عملیات بیولوژیکی مرتع در سطح یک هزار و ۵۰۰ هکتار و با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال نیز در سالجاری صورت پذیرفته است.

نجفی ممیزی مراتع در سطح را نیز ۲۲۱ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: کاشت گیاهان دارویی در سطح یک هزار و ۲۵۰ هکتار و زراعت چوب در سطح یک هزار و ۱۰۰ هکتار از دیگر اقدامات شاخص منابع طبیعی لرستان به شمار می‌رود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان همچنین به جنگل کاری اقتصادی در سطح ۲ هزار هکتار و تهیه طرح ذخیره گاه‌های جنگلی در سطح ۷۷ هزار هکتار اشاره کرد و اظهارکرد: کاداستر اراضی ملی در سطح ۸۵۶ هزار هکتار یکی از موفقیت‌های بزرگ منابع طبیعی استان بوده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.