رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری اهواز گفت: یکی از معضلات شهر‌های بزرگ قرار گرفتن انواع مشاغل آلاینده و پر سرو صدا در هسته‌ی مرکزی شهر است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بابک ربیعی  رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری اهواز گفت: یکی از معضلات پیچیده‌ی شهر‌های بزرگ قرار گرفتن انواع مشاغل آلاینده و پر سرو صدا در هسته‌ی مرکزی شهر است که علاوه بر ایجاد اخلال در سیستم آمد و شد سریع اشکال نامتعارف و نازیبایی را به وجود می‌آورند.

او بیان داشت: وجود مشاغلی همانند آهنگری، صافکاری، تراشکاری، جوشکاری و... در معابر و خیابان‌های اصلی شهر‌ها موجب ازدحام و ایجاد انواع آلاینده‌ها به ویژه آلاینده‌های صوتی می‌گردد بر همین اساس فاز دو مجتمع علامه به عنوان پروزه‌ای کاملا ضروری در اولویت و دستور کار سازمان قرار گرفت تا هرچه سریعتر همه‌ی مشاغل مشابه و مرتبط به این مجتمع منتقل شوند.

ربیعی افزود: سازمان ساماندهی مشاغل شهری با تشویق بخش خصوصی و شاغلان در مشاغلی مانند جوشکاری، آهنگری و .. به مشارکت، احداث فاز دوم این مجتمع با ۶۵ واحد کارگاهی و پیش‌بینی شده است که در حال حاضر تعداد ۴۵ کارگاه آن ساخته و به بهره برداری رسیده است. این پروژه در انتهای خ علامه واقع در منطقه ۷ می‌باشد.

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری اهواز ادامه داد: شهرداری موظف به اجرای آئین‌نامه اصناف و مشاغل مزاحم ابلاغی مصوب هیئت‌وزیران است و به موجب این دستورالعمل، شهرداری با رعایت آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری و با ارائه ادله کافی، بررسی همه جانبه شرایط کارگاهی، نوع فعالیت و موضوع شکایت می‌تواند در زمینه نحوه ادامه فعالیت در محل، مهلت اعلام کند.

این مقام مسئول گفت: شهرداری به این منظور جهت صنوف مزاحم مهلت ۱۰ روز برای تمهیدات رعایتی و مهلت ۴۵ روز برای تمهیدات اجرایی در نظر می‌گیرد و شهرداری همچنین مهلت حداکثر تا ۹۰ روز برای واحد‌های مشمول تعطیل قطعی و مهلت حداکثر تا سه سال برای انتقال به شهرک‌ها و نواحی صنعتی تخصصی صنفی مشروط به ارائه مدارک معتبر برای انتقال قطعی در نظر خواهد گرفت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.