تخریب بیش از ۱۵۰۰ ساخت و ساز غیر مجاز در خراسان رضوی

فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر۱۵۱۱ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان تخریب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا ضیایی فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این تخریب‌ها در شهرستان‌های مشهد، چناران، نیشابور، بینالود (طرقبه شاندیز) و تربت جام انجام شده است.

او افزود: در این تخریب‌ها که بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی مصوب سال ۱۳۸۵ است بالغ بر ۱۵۱۱ قطعه از اراضی کشاورزی و باغی با دستور مراجع قضایی انجام گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: شکل‌گیری یگان حفاظت سازمان امور اراضی جهاد کشاورزی نقشی مهم در پیشگیری از تخلف و تصرف‌ها در اراضی کشاورزی دارد، اما یگان حفاظت برای دستیابی به نتیجه مطلوب نیازمند همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.

ضیایی بیان کرد: زمین‌خواری و ویلاسازی در دهه اخیر در مناطق خوش آب و هوا افزایش یافته است. مدیریت امور اراضی مهمترین مدیریت است؛ چراکه حفظ اراضی برای حفظ نباتات و دام مهم و ضروری است.

او تصریح کرد: استفاده از ظرفیت رسانه و تشکل‌های مردم‌نهاد برای ارتقاء آگاهی و فرهنگ مردم در زمینه اهمیت خاک و امنیت غذایی به منظور جلوگیری از تخلفات و تصرفات غیرمجاز اراضی کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد.

فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: قطعه بندی اراضی کشاورزی بر اساس قانون ممنوع است و کوچک کردن این اراضی باعث کاهش تولیدات کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی جامعه می‌شود که وابستگی هر چه بیشتر به مواد غذایی اساسی را به همراه خواهد داشت.

فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ادامه به خریداران توصیه کرد: خرید هر گونه زمین کشاورزی به دلیل نداشتن خدمات نظیر آب و برق و گاز و تخلف قانونی موجب برخورد قضایی است و با فروشندگان و خریداران در این خصوص برخورد خواهد شد.

ضیایی اظهار کرد: اراضی منطقه فردوسی به‌صورت ملکی، منطقه سوران و اراضی بخش گلبهار چناران کاملا کشاورزی است و تغییر کاربری آن ممنوع است و خدمات و انشعابات بلافاصله پس از تشکیل پرونده قضایی قطع خواهد شد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.