معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی :

بیش از ۲ هزار پرونده ارجاعی به صلح و سازش ختم شدند

سرهنگ سجاد نامور از مصالحه ۸۶ درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر مددکاری کلانتری‌های خراسان شمالی خبرداد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سرهنگ سجاد نامور  معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه در ۵ ماهه امسال ۲ هزار و ۲۸۴ پرونده در دوایر مددکاری کلانتری‌های استان به صلح و سازش انجامیده است، گفت: این رقم نشانگر مصالحه ۸۶ درصدی مصاله پرونده‌های ارجاعی به این دوایر می‌باشد.


بیشتر بخوانید


سرهنگ سجاد نامورگفت: از ابتدای امسال تا اواخر مرداد ماه تعداد ۲ هزار و ۶۵۴ پرونده به دوایر مددکاری کلانتری‌های سطح استان ارجاع شده اند.

او  با اشاره به اینکه از این تعداد، ۳۴۸ پرونده به مراجع قضائی ارجاع شده است، افزود: در این بازه زمانی تعداد ۳ هزار و ۶۱ مورد مشاوره روانشناختی توسط مشاوران و مددکاران پلیس در سطح استان انجام شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه در این مدت تعداد ۵۰ عدد مشاوره انتظامی نیز توسط مرکز مشاوره آرامش پلیس خراسان شمالی انجام شده است، تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده تعداد ۶۳ مورد مشاوره فعال نیز در این بازه زمانی برای مراجعان انجام شده است.

او ادامه داد: در همین مدت همچنین تعداد ۱۰۰ مورد روانسنجی نیز در مرکز مشاوره آرامش پلیس خراسان شمالی انجام شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه در ۵ ماهه امسال ۲ هزار و ۲۸۴ پرونده در دوایر مددکاری کلانتری‌های استان به صلح و سازش انجامیده است، گفت: این رقم نشانگر مصالحه ۸۶ درصدی مصاله پرونده‌های ارجاعی به این دوایر می‌باشد.

سرهنگ نامور با بیان اینکه پرونده‌های زوجین دارای اختلاف و در شرف طلاق نیز علاوه بر ارجاع به کلانتری‌ها به صورت جداگانه به مرکز مشاوره استان نیز ارجاع داده می‌شودافزود : با توسعه و تقویت این واحد اجتماعی در کلانتری‌های سطح استان و شناسایی و بکارگیری کارشناسان مجرب و مرتبط با این حوزه می‌توان شاهد روند کاهش آسیب ها، معظلات و مشکلات خانواده‌ها در سطح جامعه باشیم.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.