معاون سازمان صمت بوشهر گفت:بیشترین تخلفاتی که مردم از واحدهای صنفی گزارش داده‌اند شامل گرانفروشی، تقلب، ضرر و زیان، رعایت نکردن اصول بهداشتی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رضا جمالی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: در پنج ماه اول امسال تعداد هزار و ۵۳۷ فقره شکایت درباره کالا و خدمات به واحد رسیدگی به شکایات این سازمان و ادارات تابعه رسیده و بررسی شده است.

او افزود: از این تعداد، ۴۲۰ فقره منجر به کشف تخلف و تنظیم گزارش بازرسی شده، ۹۹۲ مورد غیر متخلف تشخیص داده شده و تعداد ۱۲۵ فقره شکایت نیز منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

معاون سازمان صمت بوشهر ادامه داد: بررسی وضعیت گزارش‌ها حاکی از آن است که بیشترین شکایت‌ها در حوزه کالا مربوط به، انواع نان، مرغ گرم، میوه و سبزی، پوشاک، موبایل و سیمان، و در حوزه خدمات متعلق به تعمیرات خودروی سبک، آرایشگاه‌ها، تعمیر لوازم برقی و خانگی، مشاورین املاک و نصب آسانسور است.

جمالی عنوان کرد: بیشترین تخلف‌های کشف شده شامل گرانفروشی، تقلب، ضرر و زیان، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، کم فروشی، پنهان کردن و امتناع از عرضه کالا و همچنین رعایت نکردن ساعات کاری در صنف نانوایان بوده است.


بیشتر بخوانید


او از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.