بهینه سازی و پایداری منصوبات با ارتقاء پهنای باند، افزایش ظرفیت انتقال و لینک‌های ارتباطی ارتباطات سیار مرکز گلستان، عملیاتی و اجرا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رحیم فلاح زاده، مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: با توجه به اینکه مشتریان مخابراتی در عصر حاضر تمام کار‌های روزانه و امور زندگی خود را، متکی بر بستر دیتا و استفاده از ظرفیت‌های ارتباطات سیار بر بستر تکنولوژی مخابراتی و ارتباطی انجام می‌دهند به همت کارشناسان متخصص حوزه فنی مخابرات منطقه خوزستان عملیات پایداری ارتباطات سیار، افزایش ظرفیت انتقال و لینک‌های ارتباطی و ارتقا پهنای باند انجام شد.

او افزود: عملیات افزایش پهنای باند و پایداری ارتباطات سیار بر منصوبات و تجهیزات و ظرفیت انتقال و لینک‌های ارتباطی مرکز گلستان اهواز با اجرای طرح پیشرفته جدید مربوط به نگهداری سیار آن مرکز، عملیاتی و اجرا شد.

فلاح زاده بیان کرد: عملیات اجرای طرح پایداری ارتباطات سیار، ظرفیت انتقال و لینک‌های ارتباطی و افزایش پهنای بلند مرکز گلستان اهواز به منظور ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت و جهت جلب رضایت مردم و با هدف پاسخگویی به نیاز‌های ارتباطی و مخابراتی مشتریان انجام گرفته است.

او با اشاره به این که با انجام این عملیات امکان بهره مندی مشترکان از خدمات تلفن همراه با سرعت‌های بالاتر فراهم شده است گفت: توسعه بستر‌های مخابراتی در تمام حوزه‌ها به ویژه در حوزه شبکه سیار عاملی برای کاهش هزینه ها، مدیریت زمان و انجام کار‌های روزمره مشتریان است که آمار بهره گیری مردم از این بستر بیانگر این مهم است.

فلاح زاده افزود: توسعه و پایداری ارتباطات سیار، افزایش ظرفیت انتقال و لینک‌های ارتباطی و ارتقا پهنای باند در سطح استان به ویژه در شهر‌ها به جهت بهره مندی مشترکان از خدمات نوین شبکه مخابراتی و ارتباطی پر سرعت مطلوب و باکیفیت، از جمله خدمات ارزنده و دستاود‌های مخابرات منطقه خوزستان در جهت تمهیدات ارتباطی برای مشتریان است.

توسعه و راه اندازی ۲ سایت همراه اول در شهرستان کارون استان خوزستان

همچنین به منظور ارائه خدمات با کیفیت و گسترش پوشش شبکه تلفن همراه اول در روستاها، با تلاش کارشناسان متخصص فنی مخابرات منطقه خوزستان ۲ سایت همراه اول روستایی چمیان و شهرک بسبج شهرستان کارون با تکنولوژی‌های ۲G، ۴G نصب و راه اندازی شد.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: با توجه به اینکه از چند سال گذشته توسعه ارتباطات روستایی آغاز شده است عملیات توسعه شبکه تلفن همراه در قالب پروژه‌های توسعه شبکه روستایی و پروژه‌های فاز ۸ اجرائی شده این طرح‌ها با هدف توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی در مخابرات منطقه خوزستان به بهره برداری رسیده است و خواستار همکاری بیشتر مردم و مسئولین استان جهت نصب و راه اندازی سایت‌های همراه اول شد تا بتوانیم به ارتباطی پایدار برسیم.

این مقام مسئول گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال نیز طرح‌های دیگر بر اساس نیاز‌های ارتباطی شهرستان‌ها در سطح استان در دستور کار قرار گرفته است.

توسعه و ارتقا شبکه ارتباطات سیار در شهرستان‌های اندیمشک و هویزه

به منظور توسعه و پایداری شبکه ارتباطی همراه اول و رفع مشکلات پوشش آنتن دهی جهت استفاده بهینه مشتریان و ارائه شبکه همراه پر سرعت و با کیفیت و با هدف رفع نیاز‌ها در راستای جلب رضایت مندی مشترکان، شبکه ارتباطی همراه اول در شهرستان‌های اندیمشک و هویزه توسعه و ارتقا یافت.

بر اساس این گزارش اجرای این عملیات در ادامه تحقق وعده‌های مخابرات منطقه خوزستان و پروژه فاز ۸ توسعه شبکه همراه اول، با نصب و راه اندازی سایت پر سرعت با تکنولوژی نسل ۳ و ۴ شبکه ارتباطی همراه اول در مناطقی از شهرستان‌های اندیمشک و هویزه صورت گرفته و مشترکین همراه اول در این مناطق از اینترنت پر سرعت و پوشش مناسب شبکه همراه اول بهره‌مند شدند.

گفتنی است پروژه توسعه شبکه همراه اول در سطح استان به ویژه در شهر‌ها و روستاها با هدف توسعه و پایداری شبکه و بهره مندی مشترکان از خدمات نوین شبکه ارتباطی پر سرعت مطلوب و با کیفیت، از جمله خدمات ارزنده و دستاورد‌های مخابرات منطقه خوزستان در جهت ایجاد تمهیدات ارتباطی برای همشهریان است که بر اساس زمان بندی در موعد مقرر همچنان در حال انجام است.

افزایش پهنای باند دیتای همراه اول در شهرستان ماهشهر

با توجه به مصرف روز افزون واستفاده از اینترنت تلفن همراه و لزوم ارائه خدمات بهینه به مشترکان، با تلاش و همکاری کارشناسان حوزه ارتباطات سیار و شبکه مخابرات منطقه خوزستان، عملیات افزایش پهنای باند به منظور بهبود کیفیت ارتباطات و افزایش سرعت انتقال و تبادل دیتای شبکه ارتباطی همراه اول در شهرستان ماهشهرو توابع انجام شد.

این عملیات با تامین و نصب تجهیزات فنی سیستم‌های انتقال و با فراهم شدن بستر ارتقای تکنولوژی سایت‌های همراه اول وبرقراری یک لینک ۱۰G جدید از مرکز موبایل اهواز به سمت مرکز مذکورانجام شد.

با اجرای این طرح پهنای باند شبکه تلفن همراه شهرستان ماهشهر بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

با افزایش پهنای باند، ضمن پایدارتر شدن شبکه ارتباطی، مشترکان اپراتور اول در شهرستان ماهشهر و توابع از خدمات اینترنت تلفن همراه بر بستر گوشی‌های هوشمند با سرعت بالاتر بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.