مدیرگاز لارستان فارس گفت: هم اینک بار رقمی افزون بر ۸۳۶ میلیارد تومان در قالب چهار طرح شاخص گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌های این شهرستان در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد حسین اعتماد پور، مدیرگاز لارستان فارس در نشست خبری، با بیان اینکه هم اینک بار رقمی افزون بر ۸۳۶ میلیارد تومان در قالب چهار طرح شاخص گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌های این شهرستان در حال اجراست، گفت: این طرح‌های گازرسانی که ۷۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت دارند، با یک هزار و ۲۱۰ کیلومتر خط انتقال و ۳۱ ایستگاه گاز در شهرستان لارستان در حال اجرا هستند.

او بیان کرد: از مجموع هشت شهر در لارستان هم اینک چهار شهر شامل بیرم، لار، لطیفی و خور گازرسانی شده اند و طرح گاز رسانی به چهار شهر دیگر جویم، بنارویه، عماد شهر و دهکویه نیز در حال اجراست.

اعتماد پور با اشاره به طرح گازرسانی به بنارویه گفت: بیش از پنج هزار خانوار این بخش و روستا‌های تابعه آن که سالیان متمادی است زمستان را با بخاری‌ها و چراغ‌های نفتی سپری می‌کنند، از زمستان سال ۱۴۰۰ گاز طبیعی، گرما بخش خانه‌های آن‌ها می‌شود.

او بیان کرد: علاوه بر شهر بنارویه روستا‌های بختیارویه، شرفویه، مارمه، حسن آباد هیرم، کوره، هود، اسلام آباد، قلات، گلار، شهرک توحید، کهنه اوز و بیدشهر نیز از گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

اعتماد پوربا بیان اینکه طرح گازرسانی به ۶ هزار خانوار شهر جویم و ۶ روستای این بخش نیز در حال اجراست، اضافه کرد: با اجرای این طرح علاوه بر شهر جویم روستا‌های منصورآباد، دامچه، چاه گزی،   جهادآباد، فرشته جان و حسن آباد نیز از گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

او بیان کرد: طرح گاز رسانی به بخش جویم لارستان که از مرداد ۹۹ آغاز شد شامل ۱۰۸  کیلومتر شبکه گذاری، ساخت دو ایستگاه TBS و یک ایستگاه CGS است.

این مقام مسئول گفت: در شهر‌های گازرسانی شده لارستان نیز ۴۷ کیلومتر خط انتقال، ۶۳۰ کیلومتر شبکه توزیع در قالب ۱۶ هزار و ۵۰۰ انشعاب و ۳۰ هزار اشتراک رسمی عملیاتی شده است.

اعتماد پور همچنین گفت: گاز رسانی به روستا‌های این شهرستان هم اینک به بالای ۹۵درصد رسیده است که طی سال‌های اخیر به متراژ یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه گذاری گاز در روستا‌ها و مناطق مختلف این شهرستان انجام شده است.

او ادامه داد: از مجموع ۱۷۸ روستای شهرستان لارستان نیز ۷۹ روستا بالای ۲۰ خانوار و مشمول گازرسانی و ۹۹ روستا نیز مشمول اجرای عملیات گازرسانی نیستند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار