امامی، تحلیلگر مسائل فرهنگی گفت: اولین قدم در حوزه فرهنگ باید بررسی آسیب‌ها و مشکلات موجود باشد و سپس کارشناسان آن را تحلیل و ارزیابی کنند.

محمد امامی کورنده، دکترای مدیریت رسانه و تحلیلگر مسائل فرهنگی و رسانه، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات فرهنگی امروز جامعه گفت: فرهنگ شامل خرده فرهنگ‌ها، رفتار، آداب و رسوم، نگرش‌های مردم و مسئولان است. یکی از پایه های فرهنگی در جامعه ایران  انقلاب اسلامی است که به دنبال آن  مفهوم مقاومت، پایداری و ارزش های اسلامی و انسانی را داریم. هر چند بسیار زیاد با آنچه که در قرآن گفته شده  است فاصله گرفته ایم؛ اما همچنان  بخش عظیمی از فرهنگ  کشور برپایه همین ارزش ها و مسائل مهم فرهنگی در حال حرکت است.

این تحلیلگر مسائل فرهنگی درباره اقدامات مهم برای حل مسائل فرهنگی گفت: به سبب روی کار آمدن دولت جدید انتظارات از سمت کارشناسان و متخصصان بیشتر است و اولین قدم دولت جدید در حوزه فرهنگ باید بررسی آسیب‌ها و مشکلات موجود باشد. دوم استفاده از تحلیل و ارزیابی کارشناسان و سوم استفاده از راهبرد‌ها برای پیشرفت به سمت و سوی آینده طبق افق  1404 است. گرچه به دلیل سیاست‌های دولت قبل از بسیاری جهات در بحث مسائل فرهنگی جا ماندیم.

وی درباره مطالبات حوزه فرهنگی توضیح داد: مطالبات در  بخش فرهنگ بسیار زیاد است، سه نکته که باید مدیران  این حوزه در نظر داشته باشند: ۱) وجدان بیدار: اگر هر انسانی در طول زندگی اش از وجدان بیدار استفاده کند یقینا نگاه خانواده هم به او خوب خواهد بود. میلیارد‌ها تومان برای حق قانون شهروندی خرج شد، اما به نتیجه‌ای نرسید و فقط یک نمایش بود. ۲) صداقت ۳) اخلاق و انصاف و اگر این سه چیز در کشور وجود نداشته باشد کشور نابود می‌شود. اگر مسئولان با مردم صادق نباشند، مردم نیز با آنان صادق نخواهند بود.

این تحلیلگر مسائل فرهنگی در پایان افزود: مطالبات فرهنگی باید از نگاه مردم انجام گیرد، متاسفانه در دولت قبل روحیه مطالبه گری از بین رفت و موجب نابودی امید‌ها  شد. انتظار من به عنوان فعال رسانه و فرهنگ این است که دولت جدید با استقرار اهداف جدید وارد میدان شود. حوزه رسانه‌ها باید احیا شود و از این بی تحرکی خارج شود و تبدیل به رسانه‌های پویا در راستای احقاق حقوق مردم و شناخت حقوق جوامع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار