در بیمارستان امیرالمومنین اراک ۳ بیمار مبتلا به بیماری قارچ سیاه بستری شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، خانی‌دخت، رییس بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک از شناسایی بستری ۳ بیمار مبتلا به بیماری قارچ سیاه "موکورمایکوزیس" و بستری آن‌ها در بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک خبر داد.

خانی‌دخت با بیان اینکه شناسایی قارچ سیاه زنگ خطر جدی برای بیمارانی است که سیستم ایمنی ضعیف دارند گفت: هر سه مورد دارای بیماری زمینه‌ای دیابت و مبتلا به ویروس کرونا هستند و در حال گذراندن مراحل درمان می‌باشند.

او اضافه کرد: مبتلایان به دیابت و افرادی که دچار نقص و ضعف سیستم ایمنی هستند از اصلی‌ترین گروه‌های هدف درگیر شونده به بیماری قارچ سیاه می‌باشند.

رییس بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک بیان کرد: در افراد مبتلا به بیماری کرونا برای کاهش درگیری ریه دارو‌هایی مانند کورتون با دُز بالا تجویز می‌شود که همین امر موجب تضعیف سیستم ایمنی و زمینه ایجاد این بیماری می‌شود.

او با اشاره به اینکه عفونت قارچ سیاه در ۲ مرحله تایید می‌شود ادامه داد: افراد مشکوک به این بیماری ابتدا به متخصص چشم و یا گوش و حلق و بینی مراجعه کرده و بررسی‌های لازم انجام می‌شود و سپس با ارجاع به اتاق عمل نمونه برداری شده و پس از انجام آزمایشات لازم، کشت نمونه و پی سی آر تشخیص داده می‌شوند.

خانی‌دخت اظهار کرد: درمان این بیماری ترکیبی از جراحی و استفاده از دارو‌های ضد قارچ است و درمان اصلی عفونت بیماری قارچ سیاه، استفاده از داروی "آمفوتیریسین B" می‌باشد، اما به صورت کلی پاسخ به درمان در این بیماران در مجموع خوب نیست.

او گفت: علائم در بیماری "موکورمایکوزیس" ظاهری است و عفونت‌های قارچی در حفره بینی چشم و صورت رشد کرده و رویت می‌شود و بدون شک اولین قدم گرفتن شرح حال دقیق از بیمار است.

رییس بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک افزود: در شرایط جدید بحران موج پنجم کووید و انتشار گونه دلتا، این بیماری افزایش یافته و نیاز است با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت بهتر بیماری در بحران، بتوانیم سریع عمل کرده و خدمات را ارتقا بدهیم که این مهم نیازمند همکاری همگان و مردم است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
قرقره پی نی سیلین فکر نکنم روش خوبی باشه.
آخرین اخبار