استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

جشنواره شهید رجایی فرصتی برای قدردانی از تلاش دولتمردان

استاندار آذربایجان شرقی جشنواره شهید رجایی را فرصتی برای قدردانی از خدمات و تلاش‌های دولتمردان و حمایت از دستگاه‌های اجرایی برتر دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان، اظهار داشت: وجود برخی کاستی‌ها و نواقص در دستگاه‌های اجرایی غیرقابل انکار است، اما اینکه گفته شود دستگاه‌ها یا کارکنان دولت کم‌کاری می‌کنند هم شایسته نیست.

او افزود: برخی شرایط مانند تحریم‌ها و کرونا، کار‌ها را دشوار کرده و وضعیت منابع و اعتبارات کشور هم مشخص است که این شرایط سخت را باید در قضاوت نسبت به عملکرد دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار داد.

او خاطرنشان کرد: متاسفانه فضای عمومی جامعه فضای گله‌مندی است و قدرشناسی از خدمات ارزشمند افراد و بخش‌های مختلف فراموش می‌شود.

او با تاکید بر اینکه در کنار انتقاد به کاستی‌ها و نقاط ضعف باید به نقاط قوت و کار‌های مثبت هم توجه شود، افزود: توسعه زمانی اتفاق می‌افتد که خودمان را باور داشته باشیم و توانمندی‌های خود را قدر بدانیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین ابراز امیدواری کرد با شایسته‌سالاری در انتصاب مدیران دولت جدید، روند توسعه و پیشرفت استان با قدرت بیشتر نسبت به گذشته استمرار داشته باشد.

 بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی هم در این جلسه گزارشی از فرایند اجرایی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۳۹۹ ارائه کرد و گفت: بخشنامه جشنواره شهید رجایی به ۶۵ دستگاه استانی ارسال شد و در نهایت ۵۷ دستگاه در این ارزیابی شرکت کردند.

 بهبودی با اشاره به اینکه این ارزیابی در ۲۱ شاخص عمومی و شاخص‌های اختصاصی متناسب با مأموریت‌های ذاتی هر دستگاه انجام شده است، افزود: در استان بیش از دو هزار نوع خدمت اداری ارائه می‌شود و روزانه ۸۰۰ هزار مراجعه به ادارات استان انجام می‌شود.

او افزود: ضرورت حذف مراجعات فیزیکی به ادارات بدیهی است و بر این اساس، توسعه دولت الکترونیک از مهم‌ترین محور‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و همچنین از برنامه‌های تحول اداری در سال ۱۴۰۰ است.

بهبودی همچنین توانمندسازی کارکنان، شایسته‌سالاری، تدوین راهبرد‌های مدیریت و تقویت اعتماد و سرمایه اجتماعی را از دیگر شاخص‌های ارزیابی در جشنواره شهید رجایی عنوان و تصریح کرد: فرایند جشنواره شهید رجایی براساس نظام مستندسازی است و برگزیده شدن یک دستگاه به معنی کم‌کاری سایر دستگاه‌ها نیست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.