کسب رتبه اول جشنواره شهید رجایی توسط اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ارزیابی عملکرد بیست و دومین جشنواره شهید رجایی و جشنواره ستادی رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،جشنواره شهید رجایی به‌منظور ارزیابی عملکرد سالیانه دستگاه‌های اجرایی کشور و شناسایی و تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت و در راستای نهادینه کردن فرهنگ ارتقای و بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سطوح مختلف به منظور پایش اجرای اصلاح امور اداری برگزار می‌شود.

اداره کل آموزش و پرورش استان همانند سایر دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور پس از ارایه مستندات لازم و کافی از طریق سامانه تسما توانست بین تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی در گروه پژوهشی، علمی، آموزشی و فرهنگی رتبه برتر استانی را در سال ۹۷ در هر دو شاخص‌های عمومی و اختصاصی که نتایج آن در سال ۹۸ اعلام می‌شود، را کسب کند.

همچنین اداره کل آموزش و پرورش استان در جشنواره ستادی که از سوی وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود نیز توانست بین ادارات کل آموزش و پرورش سطح کشور، رتبه نخست را کسب کند که با اعطای لوح تقدیر از سوی وزیر آموزش و پرورش تجلیل شد.

جعفر پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان در این رابطه به روابط عمومی گفت: ارزیابی عملکرد در دو سطح ملی (جشنواره شهید رجایی) و غیر ملی (ستادی) برگزار می‌شود که برای اولین بار در سال ٩٧ در سطح غیر ملی جشنواره، شاخص‌ها تا سطح مدرسه برش خورد و مدارس نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

او افزود: شاخص‌های غیر ملی تا سطح مدرسه و منطقه ورود پیدا می‌کنند و پس از خودارزیابی مدارس، مستندات لازم در سامانه نظارت بارگذاری و پس از تایید صحت مستندات توسط منطقه، توسط استان از طریق سامانه تسما به وزارت ارسال می‌شوند که در نهایت توسط کارشناسان اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

او بیان کرد: اطلاعات و مستندات تکمیلی پس از ارزیابی وزارت آموزش و پرورش به سامانه دولت ارسال می‌شود و درنهایت دفاع از عملکرد حوزه‌ها با حضور رابطان ستادی در سازمان اداری و استخدامی به‌منظور دریافت نتایج نهایی ارزیابی انجام می‌گیرد.

او با بیان این که شاخص‌های اختصاصی نیز برای هر دستگاه بر حسب اهداف و رسالت‌ها متفاوت از سایر دستگاه‌ها است، افزود: شاخص‌های اختصاصی که آموزش و پرورش بر مبنای آن‌ها ارزیابی می‌شود، شامل ۱۷ محور آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، آموزش استثنایی، نهضت سواد آموزی، استعداد‌های درخشان، پژوهش، غیردولتی، انجمن، پرورشی و فرهنگی، تربیت بدنی، نیروی انسانی، شاهد و ایثارگران، روابط عمومی، امور بانوان، توسعه مدیریت، سنجش و حقوقی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان این که در خیلی از شاخص‌ها نسبت به سال‌های قبل رشد داشته‌ایم، اضافه کرد: نرخ پوشش تحصیلی واقعی در دوره ابتدایی از ۹۹/۱۴ درصد در سال ۹۶ به ۹۹/۲۱ درصد در سال ۹۷ رسیده است که در نتیجه تلاش و پیگیری مستمر مناطق و نواحی در جهت ارتقای آگاهی عمومی و تدوین برنامه‌های مختلف تبلیغی حاصل شده است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، وی همچنین گفت: نرخ جذب واقعی پایه اول ابتدایی نیز در سال ۹۶، ۹۸/۷۴ درصد بود که به ۹۸/۸۱ درصد در سال ۹۷ رسیده است.

او ادامه داد: میزان پوشش تحصیلی دوره اول متوسطه از ۹۴/۵ درصد در سال ۹۶ به ۹۵/۲۷ درسال ۹۷ رسیده و میزان پوشش تحصیلی در دوره دوم متوسطه نیز در دوسال متوالی ثابت مانده است.

اوبا بیان این که توفیق به‌دست‌آمده در جشنواره شهید رجایی و ستادی در نتیجه زحمات و تلاش جامعه فرهنگی استان اعم از معلمان، مدیران و عوامل اداری از سطح مدرسه تا ستاد کسب شده است، ادامه داد: تقویت خودارزیابی با توکل بر خودباوری در نیروی انسانی آموزش وپرورش استان همراه با تلاش برای تقویت و افزایش انگیزه نیروی انسانی در مدارس و رفع محدودیت‌های حداقلی سیستم آموزشی و ارتقای نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور از ثمره نتایج ارزیابی عملکرد سال ٩٧ محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.