تجهیز ۵۱۷ هکتار از اراضی کشاورزی بیارجمند به سامانه آبیاری نوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: تاکنون ۵۱۷ هکتار از اراضی کشاورزی بخش بیارجمند شهرستان شاهرود به سامانه آبیاری کم فشار مجهز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اصغر حجی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: طرح آبیاری کم فشار شهید نامجو و امید غزازان به مساحت ۱۴۴ هکتار با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال که ۱۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات ملی و بقیه اعتبار از سوی مالکان تامین شده بود امسال در هفته دولت افتتاح شد.

او با بیان اینکه طرحی دیگر در بخش بیارجمند به مساحت ۲۰۰ هکتار در دست اجراست که به زودی به بهره برداری خواهد رسید، اظهار داشت: برای اجرای سامانه آبیاری کم فشار نیاز به استخر و فیلتراسیون نیست و در این آبیاری از آب‌هایی با کیفیت پایین تری استفاده می‌شود به طوری که لوله مستقیم به چاه متصل شده و آب با فشار خود چاه از دریچه‌های تعبیه شده در سر قطعات به مزرعه می‌رسد.

حجی با بیان اینکه این سامانه قابلیت آبیاری نواری و قطره‌ای را هم دارد، ابراز داشت: در منطقه خارتوران بیارجمند هم طی ۲ سال گذشته یکهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه آبیاری کم فشار مجهز شدند که این اراضی نیمی از غله شهرستان شاهرود را تامین می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود ادامه داد: با بهره برداری از ۲۰۰ هکتار سامانه در بخش بیارجمند مجموع سامانه اجرا شده به بیش از ۷۰۰ هکتار خواهد رسید که این میزان نسبت به میانگین کشوری که ۲۳ درصد از کل اراضی یک منطقه است بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.