۱۰۶ شرکت تعاونی در ایرانشهر سیستان و بلوچستان فعال است

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایرانشهر گفت: ۵١٠ شرکت تعاونی در این شهرستان ثبت شده که از این تعداد ١٠۶ شرکت فعال است.

خلیل احمد سلامی رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: بخش‌های صنایع دستی، کشاورزی و خدمات بیشترین شرکت‌های تعاونی را به خود در ایرانشهر اختصاص داده‌اند.

وی افزود: هم‌اینک ١٠۶ شرکت تعاونی فعال در سطح شهرستان ایرانشهر وجود دارد که این تعاونی‌ها با هزار و ۵٩٠ نفر عضو فعالیت خود را در بخش‌های مختلف با سرمایه‌گذاری بیش از ١۴ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال انجام می‌دهند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایرانشهر خاطرنشان کرد: ۴٠۴ تعاونی با سرمایه ٣٧ میلیارد و ٩٠۶ میلیون ریال به علت کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و عدم آشنایی با قوانین بخش تعاون و عدم پیگیری هیات مدیره در سطح شهرستان غیر فعال هستند.

وی تصریح کرد: تعاونی‌ها از لحاظ اقتصادی به عنوان یکی از جدیترین راه‌های توسعه پایدار در برنامه‌های توسعه ای کشور قرار دارند و نقش آن‌ها در اقتصاد خرد و متوسط در صورتی که نگاه ویژه‌ای به تقویت و افزایش بهره‌وری در آن صورت پذیرد افزایش خواهد یافت.

سلامی با بیان اینکه تشکیل تعاونی‌های پشتیبان مشاغل از رویکردهای عمده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایرانشهر است افزود: این تعاونی‌ها می‌توانند نقش قابل توجهی در تقویت اقتصاد خانواده‌ها داشته باشند.

وی بیان کرد: رونق تعاونی‌ها می‌تواند افزایش سطح اشتغال پایدار کشور را در پی داشته باشد و نرخ بیکاری را کاهش دهد همچنین می‌تواند به توزیع عادلانه ثروت و کاهش فاصله طبقاتی،‌ افزایش سطح درآمد ملی و رشد اقتصاد کمک کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار