سردار کارگر گفت: نقش صداوسیما در برنامه‌سازی درباره فرهنگ دفاع مقدس بی‌بدیل است.

به گزارش خبرنگار  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست مشترک علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما و سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز برگزار شد.

دارابی معاون امور استان‌ها در این نشست خبری گفت: ما در چهار دهه بعد از انقلاب گفتمان‌های مختلفی همچون سازندگی، اصلاحات، عدالت، دولت مردمی و ... را شاهد بودیم؛ اما در میان آن‌ها گفتمان دفاع مقدس بی بدیل و پایان ناپذیر است.

وی عنوان کرد: انتظاری که از ما به عنوان رسانه است، این است که برنامه‌های حوزه دفاع مقدس بر اساس شناخت مخاطب، نیاز‌ها و پاسخگویی به شبهات باشد. مخاطب جوان اصلی‌ترین جامعه آماری ما است. اکثریت این جامعه نسل سوم و چهارم انقلاب هستند و ما باید برای آن‌ها برنامه سازی به سبک دیگری انجام دهیم. برنامه‌ها باید جذاب باشد و ساخت برنامه کلیشه‌ای و خنثی را باید کنار بگذاریم.

دارابی درباره همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: به نظرم ما باید یک دبیرخانه مشترک با این بنیاد داشته باشیم تا بتوانیم با یک منشور و سند راهبردی مبتنی بر دو مسئله حرکت کنیم؛ یکی راهبرد‌ها و دوم ارائه راهکار‌های برنامه‌سازی.

سردار کارگر هم در این برنامه اظهار کرد: چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس که در سال گذشته برگزار شد، در مجموع کار‌هایی که انجام شد را اندازه گیری کردیم. می‌توان گفت یک کار ۱۰ ساله در یک سال انجام شد. مراسم باشکوه و با عظمت به صورت تصویری در محضر مقام معظم رهبری بود و بی بدیل بود و به صورت پخش زنده انجام شد و انعکاس این مراسم در سراسر کشور صورت گرفت و بازتاب‌های بسیاری داشت.

وی افزود: سال گذشته صدا و سیما در همه عرصه‌ها گل کاشت؛ انصافاً در استان‌ها هم کار خوبی انجام شد. نقش صدا و سیما در برنامه سازی درباره فرهنگ دفاع مقدس  بی‌بدیل است.

سردار کارگر عنوان کرد: من در اسفند سال ۹۲ در مراسمی به مقام معظم رهبری گزارشی عرض کردم که ۴ میلیون نفر به راهیان نور می‌روند؛ اما علی رغم مشکلات بودجه‌ای ما در سال ۹۷ بیش از ۷ میلیون نفر به راهیان نور رفتند. حتی در نظرسنجی‌ها از آن‌ها سوال کردیم که دلیل علاقه به راهیان نور چه بوده است که دلیل خود را برنامه سازی صدا وسیما اعلام کردند.

وی عنوان کرد: ما در سال ۹۶ از ۵۰۰ نفر از فرماندهان تیپ و قرارگاه‌ها تقدیر و تجلیل کردیم. در سال ۹۷ از ۲۰ هزار نفر و سال ۹۸ از ۲۰۰ هزار نفر و در سال ۹۹ از یک میلیون نفر تجلیل کردیم. امسال هم با صحبت‌هایی که انجام دادیم قرار است با حضور رئیس جمهور از یک میلیون نفر از ایثارگران تجلیل کنیم.

فاطمی رئیس سیمای استان‌ها هم گفت: از سال ۹۵ تا امروز با راهبرد‌های دقیق آقای دارابی معاون استان‌ها، نگاه ویژه‌ای به مفاخر همچنین حوزه مقاومت و دفاع مقدس استان‌ها شد. در این مدت بیش از هزار برنامه فاخر روی آنتن شبکه‌های استانی رفته است که حدود ۴۵۰ هزار دقیقه آن مربوط به امور استان‌ها بوده است.

فاطمی عنوان کرد: در این پنج سال ۹ سریال دفاع مقدسی در ۱۵۷ قسمت پخش کرده ایم. ما برای پرداختن به موضوع دفاع مقدس فقط به ۸ سال دفاع مقدس اکتفا نکردیم و از گذشته تاریخ ایران تا امروز به هر موضوعی که به فرهنگ مقاومت توجه کرده پرداختیم.

وی افزود: سریال‌های راز ناتمام، سنجر خان، بارش تند، ستاره درخشان، سریال ابوذر زمان، رضا و مرضیه، به سوی اروند، سوخته دل، ققنوس و ... در حال تولید هستند.

فاطمی اظهار کرد: در حوزه مستند استان‌ها ظرفیت بی نظیری دارند، در این پنج سال ۴۰۶ عنوان مستند در دستور ساخت قرار گرفته است.۳۱۶  مستند تولید و پخش شد و بقیه مستند‌ها در مرحله پیش تولید است.

وی افزود: در حوزه پویانمایی هم ۱۲ عنوان انیمیشن تک قسمتی یا سریالی تولید شد و یک فیلم سینمایی در حال تولید است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار