افتتاح بزرگترین گلخانه‌ در مشهد

یکی از بزرگ‌ترین گلخانه‌های مشهد در روستای هلالی افتتاح شد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید محمد رضا هاشمی فرماندار مشهد در مراسم بهره برداری از بزرگترین گلخانه در روستای هلالی با اشاره به برنامه‌های هفته دولت گفت:  ۱۶۲ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۶۰۰۰میلیارد ریال توسط ۱۶ نهاد اجرایی در مشهد افتتاح شد که سهم جهاد کشاورزی این شهر  مجموعا ۱۵ پروژه، با اعتباری بالغ بر ۳۵۰میلیارد ریال بوده است.

او افزود:گلخانه‌ای که هم اکنون افتتاح گردیده در مجموع اعتباری بالغ بر ۴۰میلیارد ریال هزینه در برداشته که خود زمینه اشتغال بیش از ۱۵نفر را بصورت مستقیم مهیا کرده است.

سعید خوش قامت مدیر جهاد کشاورزی مشهد نیز در این مراسم گفت: هدف از افتتاح و بهره برداری از گلخانه روستای هلالی افزایش سطح زیرکشت آن با توجه به شرایط اقلیمی خاص شهر و بکارگیری روش‌های نوین هیدروپونیک در بهره برداری مطلوب از صنعت گل وگیاه و رونق بازار اقتصادی وتجاری آن در مناسبت‌های مختلف سال است.

او افزود: سطح زیر کشت گل شاخه بریده در خراسان رضوی بیش از سی هکتار است که در مجموع بیش از هشتاد میلیون گل شاخه بریده در استان تولید و وارد بازار میگردد که سهم مشهد بیست و پنج میلیون گل شاخه بریده است که از این تعداد ۹۰درصد در بازار‌های داخلی استفاده و ۱۰درصد به بازار‌های خارجی صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: در راستای حمایت از صنعت پرورش گل و گیاه تسهیلات لازم در قالب گلخانه‌های بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس با توجه به نوع سازه و سطح زیر کشت در اختیار بهره بردارن و تولید کنندگان صنعت گل و گیاه قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.