نشست تخصصی نخستین رویداد ملی فناوری‌های تنظیم یار برگزارشد

نشست تخصصی نخستین رویداد ملی فناوری‌های تنظیم یار با حضور محمد صادق امامیان، رئیس ساترا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،نشست تخصصی نخستین رویداد ملی فناوری‌های تنظیم یار در کشور، با حضور سید محمدصادق امامیان رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و مدیران این حوزه و با محوریت کنترل محتوای صوتی و تصویری و مراقبت از کودکان در فضای مجازی در ایستگاه نوآوری شریق برگزار شد.

این مراسم با قرائت قرآن و پخش تیزری از نشست دوره گذشته آغاز شد و نمایندگان شرکت‌های مختلف فناوری برای ارائه صحبت‌هایی حاضر شدند. در ادامه مراسم  امامیان رییس ساترا حاضر شد و در مورد صحبت‌های شرکت‌ها سخنرانی کرد.

امامیان در ابتدا  بیان کرد: یکی از بحث‌ها این است که چقدر توان تکنولوژی در دسترس است. نکته دوم این است که چرا توان و فناروی موجود که حداقل در مورد آن ادعا می‌شود و توانایی حل مشکل دارد مورد استفاده قرار نمیگیرد. برای مثال یکی از دوستان گفتند که دسترسی به دیتا و زمان مناسب می‌خواهند که انتظار به جایی نیست. در واقع میتوان گفت که تطابق انتظارات نداریم، بنابراین اینگونه نباشد که وارد مناقشه شویم. مسئله مقدمتر از این‌ها این است که چرا رسانه‌هایی که در کشور وجود دارند از سرویس‌هایی که ادعا می‌شود وجود دارند استفاده نمی‌کنند.

امامیان ادامه داد: یکی‌دیگر از مسائل این است که تقاضای واقعی ایجاد نمی‌شود. به نظر من در نیاز به این سرویس‌ها توجیه ایجاد نشده. به نظرم بخش زیادی از این موضوع به ما بر می‌گردد و سازمان‌های نظارتی به یک ترتیبی حداقل از منظر خودشان این الزام منطقی و عقلی را ایجاد کنند. البته همه کار با ما نیست بخشی از آن به تقاضای اجتماعی بازمی‌گردد.

رییس ساترا بیان کرد: نکته دیگری که در این گفتگو به آن رسیدم این بود که خود شرکت‌ها روابط عمومی را انجام نمی‌دهند و انتظار دارند یک نهاد حاکمیتی برای آن‌ها بازار ایجاد کند. در حقیقت کارهایمان را خیلی حاکمیتی فرض کرده ایم. مارکتینگ یک مسئله جدی است و باید دید تا چه قدر برای آن شده است. طبیعتا ما اینجا نیز یک نقشی داریم.

امامیان تصریح کرد: نکته چهارم به نظر من این است که سرویس‌هایی که در حال حاضر ارائه می‌شوند، سرویس‌هایی است که خیلی نیازمند اختصاصی سازی است. شاید این موضوع در مسئله محتوای حرفه‌ای خیلی کم باشد، اما در زمینه محتوای ugc، تخصصی و شخصی شدن سرویس بسیار مهم است که احساس میکنم به دلیل اینکه گفتگو پیش نیامده، این موضوع نیز محقق نشده است.

وی در خصوص نیاز به سرویس‌های کنترل و پالایش محتوای غیرقانونی گفت: قطعا پلیس فتا متقاضی و نیازمند چنین فناوری خواهد بود چرا که با جرائم سخت طرف حساب است. مواردی که خیلی راحت‌تر از حوزه‌های فرهنگی قابل تشخیص است. اگر نتوانید سرویس شخصی سازی شده‌ای برای رسانه انجام دهید، حداقل حوزه رسانه از این سیستم محروم می‌شود.

امامیان در ادامه تاکید کرد که ساترا باید این ارتباط را بین خدمات دهنده و نیازمند خدمات ایجاد کند.

وی ادامه داد: نبود پروتکل‌های مشترک، از موانع استفاده از ظرفیت‌ها است. پروتکل‌هایی که تعامل حرفه‌ای را بین سرویس دهنده و سرویس ایجاد کند. من به دنبال ایم هستم که وظیفه خودم را بدانم و اینکه ساترا باید چکار بکند که این اتفاق بیافتد. باید بدانیم که بازار وسیع‌تر از این حرف هاست و این بازار را فراتر از زمینه صوت و تصویر ببینم.

امامیان در پایان گفت: در اوایل سال ۲۰۱۸ بود که اعلام شد فیس بوک تعداد مادریتور و سانسورچی دارد. در ابتدا این رسانه‌های خارجی مسئولیتی در محتوا برای خود نمی‌دیدند، اما اکنون میگویند ما مسئول همه چیز هستیم و برای مثال حتی رییس جمهور آمریکا را کاخ سفید خفه می‌کنند. چیزی که ما از مدت ما قبل روی آن تاکید داشتیم، اما هنوز به آن دست پیدا نکردیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساترا ، نشست تخصصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار