رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه گفت:به زودی چهارمین دستگاه سی تی اسکن و دومین دستگاه ام آر آی در این شهرستان نصب و راه اندازی و به این ترتیب انجام آزمایش‌های تصویربرداری پزشکی در شهرستان تسهیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،اصغر تنومند رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه گفت:دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس با تکنولوژی پیشرفته و همچنین دستگاه MRI دارای آخرین تکنولوژی برای استفاده در مراکز درمانی و تشخیصی این شهرستان تامین شده است.

اوافزود: چهارمین دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان تهیه شده است که در بیمارستان سینا نصب خواهد شد و در کنار دستگاه‌های موجود در بیمارستان امیرالمومنین (ع)، بیمارستان شهید بهشتی و کلینیک خواجه نصیر به ارائه خدمات تشخیصی خواهد پرداخت.

او اضافه کرد: این شهرستان پیشتر از بسیاری از شهرستان‌های سطح کشور برای خرید دستگاه MRI جدید از طریق هیئت امنای ارزی اقدام کرده است و این دستگاه پس از پیگیری‌های متعدد خریداری شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه گفت: همچنین دستگاه ام آر آی ۱.۵ تسلا با هزینه‌ای بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان تهیه شده است که در جنب کلینیک تخصصی خواجه نصیرالدین طوسی این شهرستان به زودی راه اندازی خواهد شد.

تنومندادامه داد: علاوه بر راه اندازی این دستگاه، مرکز MRI قبلی شهرستان نیز با نصب دستگاه جدید خود از روش‌های پیشرفته برای خدمات تصویربرداری بهره خواهد برد.

او با اشاره به روند رو به رشد تجهیز مراکز درمانی مراغه گفت: طی یک سال گذشته و با پیگیری‌های انجام شده سه دستگاه اکسیژن ساز تهیه و در مراکز درمانی نصب شده است که در رسیدگی به بیماران کرونایی به خدمت گرفته می‌شود.

او افزود: همچنین طی یک سال گذشته ۲۷ دستگاه ونتیلاتور هر یک به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان برای رسیدگی به بیماران بدحال کرونایی تهیه شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه ادامه داد: همچنین در طی این مدت امکانات ICU شامل ۱۵ تخت، ۱۵ دستگاه مانیتور، پمپ و ... تهیه و در مراکز درمانی نصب شده است.

تنومند اضافه کرد: در این مدت ۲ دستگاه اکوسونوی پرتابل و یک عدد اکوسونوی مبله با هزینه ۶ میلیارد تومان به همراه دستگاه رادیولوژی دیجیتال با هزینه ۲.۵ میلیارد تومان تهیه و در مراکز درمانی نصب شده است.

او با تاکید بر ضرورت تجهیز مراکز درمانی با توجه به شرایط موجود گفت: با پیش بینی‌های صورت گرفته تجهیزات متعدد و زیادی تهیه و در مراکز درمانی نصب و راه اندازی شده است و به این دلیل در موج‌های قبلی کرونا سیستم درمان شهرستان دچار چالش اساسی نشد.
او در عین حال گفت: موج پنجم کرونا در تمامی شهرستان‌ها مراکز را با چالش روبرو کرد که دلیل اصلی آن سرعت انتقال و بار سنگین مراجعه به مراکز درمانی بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه  افزود: با اینکه ما هنوز با این موج دست و پنجه نرم می‌کنیم، اما با تمهیدات صورت گرفته مشکل حادی در خصوص رسیدگی به بیماران وجود نداشته و با افزایش ظرفیت مراکز از طریق تهیه تجهیزات و نیروی انسانی امیدوار هستیم روند رسیدگی به بیماران تسریع شود و به زودی از این مرحله نیز عبور کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.