رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت : از ابتدای شروع واکسیناسیون کووید ۱۹ در این شهرستان تاکنون ۱۲ هزار و ۱۰۰ دُز واکسن به گروه‌های هدف در نوبت اول و دوم بر اساس اولویت بندی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رضا منصوری رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت : این تعداد واکسن برای گروه‌های سنی فراخوان داده شده و مشخص به ترتیب اولویت شامل سالمندان، فرهنگیان، قضات، پرسنل شبکه بهداشت، رانندگان حمل و نقل، اساتید دانشگاه و بیماران دیابتی، خبرنگاران تزریق شده است.

او گفت : هم اکنون واکسیناسیون تمامی افراد بالای ۳۰ سال در قصرشیرین در دستور کار است و هر شخص بالای ۳۰ سال به مراکز واکسیناسیون مراجعه کند می‌تواند در برابر بیماری کووید۱۹ واکسینه شود و روزانه به طور میانگین ۱۰۰ نفر در قصرشیرین واکسینه می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین افزود: افراد به شایعات در خصوص واکسیناسیون گوش ندهند و برای تزریق واکسن مراجعه کنند و قبل از تزریق واکسن مشکلات پزشکی خود را با پزشک و یا همکاران شبکه بهداشت و درمان در میان بگذارند.

 منصوری ادامه داد: اگر هر شخصی که علایم سرفه، کوفتگی، تب، گلو درد و سردرد دارد قبل از تزریق واکسن حتما پزشک و همکاران شبکه بهداشت و درمان را مطلع کند که ناقل و یا مبتلا به کرونا نباشد.

واکسیناسیون مادران باردار در سرپل ذهاب

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب گفت: مادران باردار این شهرستان همچون سایر افراد جامعه برای تزریق واکسن به مراکز تجمیعی واکسسیناسیون مراجعه کنند تا علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شوند.

 محسن مرادی افزود: طبق بخشنامه‌های وزارت بهداشت اطمینان خاطر می‌دهیم که واکسیناسیون برای مادران باردار هیچ عوارض و مشکلی برای این کار ندارد و در صورت نبود واکسیناسیون برای مادر و فرزند در واقع مشکل ساز است.

او افزود: مادران باردار شهرستان که در ۱۲ هفتگی زمان بارداری به بالا و دارای سن بالای ۳۵ سال هستند برای واکسیناسیون از پزشک و ماما معرفی نامه دریافت کنند.

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب گفت: مادران باردار روستایی باید به مراکز درمانی روستایی شهرستان و در شهر به مرکز شبکه بهداشت با توجه به اینکه تحت پوشش هستند، مراجعه کنند.

 مرادی ادامه داد: برای مادران بارداری که در زمان ۱۲ هفتگی بارداری تا ۴۲ روز پس از زایمان واکسن سینوفارم تزریق می‌شود و مادرانی که ۴۲ روز پس از زایمان مراجعه کنند نیز واکسن آسترازنکا تزریق خواهد شد.

او ادامه داد: تمام افرادی که واکسینه می‌شوند با استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی حضور یابند برای صیانت از سلامت افراد لازم است که تا قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا همه مردم از تجمعات و دورهمی‌ها دوری کنند.

او گفت: هرگونه علایم بیماری‌های تنفسی و تب و سرفه و آبریزش بینی و کوفتگی و لرز، استفراغ و ناراحتی‌های گوارشی کرونا است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود و افرادی که دارای علایم هستند باید خود را قرنطینه کرده و از رفت و آمد در بیرون از منزل خودداری کنند و در صورت تشدید شدن علایم به مراکز درمانی و پزشک مراجعه کنند.

تزریق ۴۶ هزار دُز واکسن در شهرستان صحنه

رئیس شبکه بهداشت و درمان صحنه با بیان اینکه تاکنون حدود ۴۶ هزار دُز واکسن در شهرستان تزریق شده است، گفت: ۱۵ هزار دُز از این تعداد، معادل ۲۷ درصد مربوط به نوبت دوم بوده است.

حسین رحیمی افزود: تمامی افراد بالای ۱۸ سال جمعیت عشایری و روستایی و افراد بالای ۳۵ سال مناطق شهری جهت انجام واکسیناسیون فراخوان شده‌اند.

او با بیان اینکه تاکنون حدود ۴۶ هزار دُز واکسن در شهرستان تزریق شده است، گفت: ۳۱ هزار دُز از این تعداد مربوط به نوبت اول است که حدود ۵۶ درصد جمعیت هدف را پوشش می‌دهد و ۱۵ هزار دُز، معادل ۲۷ درصد هم مربوط به نوبت دوم است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان صحنه ظرفیت ایجاد شده در بیمارستان دکتر معاون این شهرستان را ۶۴ تخت عنوان کرد و افزود: الان ۵۰ بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند که ۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۲ نفر هم به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

فعالیت ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون

فرماندار شهرستان صحنه از فعالیت ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان صحنه خبر داد و روند واکسیناسیون را در این شهرستان خوب ارزیابی کرد.

علی‌رضا حیدری افزود: وحدت و همدلی خوبی بین تمام ادارات شهرستان صحنه در تمام عرصه‌ها به ویژه کنترل ویروس کرونا وجود دارد.

او ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا و در همان روز‌های نخست بسیج و سپاه برای کنترل این بیماری پای کار آمدند و با فعالیت‌های مؤثر از جمله ضد عفونی معابر و اماکن عمومی، تهیه بسته‌های معیشتی، تولید ماسک و … خدمات ارزنده‌ای را به مردم شهرستان صحنه ارائه دادند.

فرماندار شهرستان صحنه با اشاره به طرح شهید سلیمانی در شهرستان صحنه، گفت: سپاه، بسیج و ادارات شهرستان صحنه در این طرح تمام امکانات خود را به کار گرفتند که این همدلی جای تشکر و قدردانی دارد.

او افزود: ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان صحنه، در سالن ورزشی ولایت و در بخش دینور در سالن ورزشی سپاه فعال است و کار واکسیناسیون را با جدیت پیگیری می‌کنند.

حیدری گفت: شهرستان صحنه در تمام پیک‌های شیوع کرونا، نسبت به سایر شهرستان‌های اطراف از نظر ابتلا و بستری‌ها آمار پایین‌تری را داشته است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.