معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از سوی جمعی از خیرین استان ۲ دستگاه کمک تنفسی بای پپ فول پارامتر به بیمارستان توحید سنندج اهدا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،صدیق جدیدالاسلامی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: با توجه به پیک پنجم بیماری کرونا و افزایش بیماران بستری و نیاز بیماران به دستگاه‌های تخصصی کمک تنفسی، ۲ دستگاه فول پارامتر به بیمارستان توحید سنندج  اهدا شد که کمک شایانی به درمان این بیماران خواهد کرد.

جدیدالاسلامی با بیان اینکه اقدامات خیرخواهانه همواره در زمان کرونا یاری رسان حوزه سلامت بوده است گفت: امیدواریم همدلی خیرین در بخش سلامت بیش از پیش تقویت شود و شاهد رشد کمک‌های انسانی به مراکز درمانی باشیم.

او یادآور شد: از زمان شیوع کرونا تاکنون دستگاه‌های مختلف کمک تنفسی، اکسیژن ساز، سی تی اسکن و ... از سوی وزارتخانه متبوع و خیرین و برای بیمارستان‌های سطح استان تامین شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: تعدادی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که دچار عارضه حاد تنفسی یا بیماری زمینه‌ای هستند ممکن است بخاطر کمبود امکانات درمانی با توجه به حجم بالای مبتلایان به این ویروس با مشکل جدی مواجه شوند که اقدامات خیرخواهانه برای خرید تجهیزات بیمارستانی می‌تواند جان بسیاری از آنان را نجات دهد.

 جدیدالاسلامی از مردم خواست، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش مورد توجه قرار داده و از دورهمی ها، مسافرت و مهمانی خودداری کنند تا این ویروس منحوس مهار شده و همه بتوانیم به زندگی عادی خود برگردیم.

در حال حاضر ۸۶۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۸۶ نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۵۱۵ نفر از مردم استان کردستان جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.