آغاز کشت پیاز خارج از فصل در سطح ١۶٠٠ هکتار از اراضی کشاورزی راسک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راسک گفت :کارکاشت پیاز خارج از فصل در شهرستان راسک آغاز و پیش بینی می شود امسال حدود ۱۶۰۰ هکتار از مزارع شهرستان به کشت پیاز اختصاص یابد.

 سعید نارویی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راسک در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت:کارکاشت پیاز خارج از فصل در شهرستان راسک آغاز و پیش بینی می شود  امسال  حدود ۱۶۰۰ هکتار از مزارع شهرستان به کشت پیاز اختصاص یابد.

 سعید نارویی افزود: بیش از ۹۸ درصد پیاز شهرستان بصورت نشایی کشت می‌شود که خزانه گیری آن در ابتدای مرداد ماه بوده و کار انتقال نشا نیز از نیمه شهریور آغاز و تا پایان مهر ماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد :پیاز شهرستان از نوع قرمز محلی و با کیفیت بالا بوده که علاوه بر بازارپسندی از انبارمانی بالایی نیز برخوردار است. نارویی اذعان داشت برداشت پیاز از دی ماه آغاز و تا اوایل اردیبهشت ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بیان داشت : امسال  حدود ۳۰۰ هکتار از این اراضی به روش تحت فشار و با استفاده از آبیاری تیپ، کشت خواهند شد که علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب عملکرد در واحد سطح را نیز تا سه برابر افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار