فعال سیاسی اصولگرا درباره لزوم بازگرداندن اعتماد عمومی به جامعه توضیحاتی را بیان کرد.

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت بازسازی اعتماد عمومی در کشور بیان کرد: نظام مردم سالاری دینی ما مبتنی بر قانون اساسی بوده و مردم در آن نقش اساسی را ایفا می‌کنند.

او ادامه داد: سرمایه اجتماعی کشور ما اعتماد مردم به حاکمیت است و این سرمایه وقتی صدمه دیده می‌بیند که مسئولان به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند؛ در این صورت مردم اعتمادشان به نظام کاهش خواهد یافت و حمایت و اعتماد مردم نسبت به نظام از بین خواهد رفت و این صدمه می‌زند به اجرای برنامه‌ها و اهدا پیش رو که با پشتوانه مردمی جلو برود.

کنعانی مقدم تصریح کرد: در دولت قبلی این مساله ایجاد شد، یعنی وعده‌هایی ارائه شد که به آنها عمل نشد؛ از همین رو نیز مقام معظم رهبری به این نکته تاکید دارند که دولت باید به وعده‌های خود عمل کند.

وعده‌های دولت دارای برنامه و زمان بندی باشد و به آنها عمل شود

دبیرکل حزب سبز خاطر نشان کرد: یکی از الزامات این موضوع این است که وعده‌های دولت دارای برنامه و زمان بندی باشد و به آنها عمل شود؛ این مسائل می‌تواند اعتماد مردم را به نظام حاکمیتی افزایش دهد. نکته مهم این است که اعتماد عمومی به عنوان سرمایه اجتماعی باید به گونه‌ای مورد توجه قرار بگیرد که مردم احساس نکنند که صرفا شعار داده می‌شود ولی در عمل اقدامی انجام نمی‌شود.

وی بیان کرد: نظامی که پشتوانه مردمی داشته باشد در اجرای برنامه‌های خود می‌تواند روی حمایت، حضور و مشارکت مردم در مسائل اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حساب کند. قطعا بازگشت مردم به صحنه مشارکت می‌تواند به پیشبرد اهداف و برنامه‌ها کمک کند و دولت با پشتوانه محکم‌تری هم در معاملات و هم در معادلات بین المللی و هم در مذاکرات حرکت کند.

فعال سیاسی اصولگرا در پایان خاطر نشان کرد: دولت آقای رئیسی بدون بازگشت است و چاره‌ای جز تحقق اهداف ندارد و اگر نتواند به وعده‌های خود عمل کند سرمایه اجتماعی خود را از دست می دهد و از همین رو باید همه کمک کنند و همه قوا وارد حمایت شوند تا دولت بتواند موانع را پشت سر بگذارد. یک عزم راسخ وجود دارد که دولت بتواند به اهداف تعیین شده برد و اگر پشتوانه مردمی هم داشته باشد راه برایش هموارتر خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار