مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ٢ درصد از فرهنگیان به علت داشتن شرایط خاص از جمله ابتلا به کرونا و بارداری واکسینه نشده اند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در اجرای طرح واکسیناسیون فرهنگیان، قزوین رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد فرهنگیان این استان علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند.

اصغری افزود:  ۲ درصد باقی مانده مربوط به مبتلایان به کرونا، خانم‌های باردار و یا کسانی هستند که شرایط خاصی دارند و تعداد محدودی هم از افراد که برای دریافت واکسن مجاب نشده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش برای اتمام واکسیناسیون فرهنگیان تا آغاز سال تحصیلی جدید ادامه دارد، اظهار داشت: همه معلمان رسمی، مدارس غیردولتی، نیرو‌های اداری، خدماتی، سرباز معلمان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی واکسینه می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: تزریق دُز دوم واکسن فقط بر اساس تاریخ درج شده در کارت واکسیناسیون انجام خواهد شد و همچنین شاغلان مهد‌های کودک، مربیان پیش دبستانی و رانندگان سرویس مدارس استان نیز با نوبت‌دهی واکسینه می‌شوند.

اصغری گفت: فعلاً برنامه‌ای برای واکسیناسیون دانش‌آموزان اعلام نشده و ضمنا واکسن تأییدشده‌ای در اختیار آموزش و پرورش قرار نگرفته است، که امیدواریم بزودی شاهد واکسیناسیون دانش آموزان باشیم.

وی با بیان اینکه سرعت واکسیناسیون در مراکز تزریق واکسن شتاب خوبی دارد، اضافه کرد: در مرحله دوم تزریق واکسن دو مدرسه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به مراکز تجمیع واکسیناسیون فرهنگیان در قزوین اضافه شد تا با تجمع کمتر و سرعت بیشتر کار ادامه داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآور شد: در حال حاضر واکسن برکت، سینوفارم و آسترازنکا در شبکه توزیع موجود است و هیچ مشکلی در این خصوص نداریم.

اصغری تاکید کرد: واکسن‌های تزریق شده به فرهنگیان در استان بیشتر از نوع سینوفارم و برکت بوده است که امیدواریم پیش از بازگشایی مدارس تمام همکاران فرهنگی استان واکسن دریافت کنند تا در صورت ضرورت حضور معلمان در کلاس‌های درس نگرانی در خصوص سلامتی این افراد وجود نداشته باشد.

استان قزوین دارای ۲۳۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است که بیش از ۱۷ هزار فرهنگی کار آموزش به این افراد را برعهده دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.