رئیس اورژانس بیمارستان سینا گفت: گاهی برای بهبود خواب بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه مجبور هستیم از دستبند نگهدارنده استفاده کنیم.

حسین کرمانپور، رئیس اورژانس بیمارستان سینا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ما مجبور هستیم به دلایلی، دست برخی از بیماران بی هوش را در بخش مراقبت‌های ویژه ببندیم تا از برخی واکنش‌های آنها جلوگیری کنیم.

او افزود: این کار ربطی به مواد بی هوشی بیمار بعد از عمل جراحی ندارد. این اتفاق ممکن است برای بیماران مبتلا به کرونا که در بخش آی سی یو بستری هستند نیز رخ دهد. بیماران بستری در این بخش به علت کاهش سطح هوشیاری قادر به تنفس خود به خودی نیستند و یا تنفس مطلوبی ندارند. بنابراین پس از لوله گذاری، به کمک دستگاه تنفس مصنوعی به این بیماران  تنفس داده می شود.

کرمانپور گفت: به دلیل پایین بودن اکسیژن خون بیماران مبتلا به کرونا، مجبور هستیم آنها را به دستگاه تنفس مصنوعی وصل کنیم، در این حالت بیمار واکنش‌هایی نسبت به این دستگاه نشان می‌دهد. واکنش‌هایی که ممکن است به بیمار آسیب بزند، به همین دلیل  مجبور به بستن دست بیماران می شویم. 

رئیس اورژانس بیمارستان سینا گفت: ممکن است زمانی که بیمار در حالت  نیمه هوشیار است، لوله ونتیلاتور را تحمل نکند و ناخواسته آن را از دهان خود بیرون بکشد، در این حالت دست بیمار را به تخت می‌بندیم.

کرمانپور بیان کرد:  قبل از هوشیاری احساس ناآرامی در فرد مبتلا به کرونا ایجاد خواهد شد، بلافاصله داروی خواب آور برای او تجویز می‌شود تا به خواب مصنوعی برود. این کار تا زمانی ادامه دارد که میزان اکسیژن خون او به حد نصاب برسد و در صورت بهبود دارو‌ها را قطع خواهیم کرد. این عمل هیچ صدمه‌ای به بیمار وارد نمی‌کند، بلکه مانع از آسیب زدن به او می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شروین
۱۴:۴۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
نظرات هموطنان که در اینجا نوشتند بسیار جالب است و ان شاالله هیچکدام تجربه ICU را برای کرونا نداشته باشند من در مرداد 1400 کرونای دلتا گرفتم با 100% درگیری ریه سمت چپ و 70% سمت راست (خودم اطلاع نداشتم و بهم نگفته بودند) با حال بسیار وخیم به ICU منتقلم کردند و نزدیک یکماه اونجا بودم و از نزدیک شاهد زحمات کادر پزشکی و پرستاری بودم در مورد مساله بستن بیماران به تخت باید عرض کنم این اخرین راه چاره کادر پزشکی هست و اینگونه سریع قضاوت نکنید من بارها دیدم تا اونجایی که میشود با مریض مدارا میکردند ولی گاهی مجبور بودند بعنوان آخرین راه و بخاطر موقعیت و تداوم معالجات مریض دستها و گاهی پاهایش را به تخت ببندند که انژیو کت ها و لوله های ونتیلاتور را جدا نکند و این نیست که پرستارها برای راحتی خودشان مریض را ببندند و همه بخاطر خود بیمار است و قصد و نیتی جز صلاح پزشکی و بهبود مریض نیست
Iran (Islamic Republic of)
غریبه
۰۱:۵۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
واقعا خیلی از پرستاران و دکتران به وضع بیمار نمی‌رسند بی توجهی میکنند این میشود عامل مرگ فرد بیچاره واقعا یه نوع قتل است خیلی پشیمونم که پدر و مادرم دوتا شم کرونا گرفتن مادرم رو خونه نگه داشتیم شفا پیدا کرد ولی پدر عزیزم همین که به بیمارستان رفت فرداش بیهوش کردن چندروز بعد خبر فوتش را بهمان دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
یکی از هم محلیا ما که مریض قلبی بود وکرونا هم داشت دیروز خودش سرم و اکسیژنش را بر می داره و از اتاقش میاد بیرون که بنده خدا همون موقع قلبش ایست می کنه و الان براش دارن ایه می خونند .انگار راسته باید بعضی از مریضا را بست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
اين كار رو بعثي ها در عمليات كربلاي 4 برروي رزمنده هاي ما انجام ميدادندو آنها را دست وپا بسته در رود كارون ودجله وفرات مي انداختند.بعضي وقتها با خودم فكر ميكنم علم پزشكي نوين ما بچه بازي شده است.درمان بيمار طوري انجام ميشود كه در عصر جاهليت صورت ميگرفته وقتي كتب و علم پزشكي ما را بخوان اسرائيلي ها ودشمنان دين وخدا بنويسند ودر كشور ما تدريس بشه بهتر ازاين نميشه. خوب كساني كه عزيزانشون رو براثر كرونا از دست دادند نگران نباشند چرا كه هر كسي كه براثر كرونا بميره شهيده. چون ما در مقابل يك حمله ي بيولوژيكي دشمن واقع شده ايم منتهي برخي كتبا شهيد محسوب ميشن و از مزاياي مادي ومعنوي آن بهره مند ميشن برخي كه ضعيف اند ومظلوم و بي كس غريبانه دفن ميشن ولي اجر هر دو در پيشگاه خداوند محفوظه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
طور خدا بیمارانتان را به بیمارستان منتقل نکنید اگر قرار کاری بکنید در منزل با دستگاههای اکسیژن این کار را انجام فقط این مروفین که تمام بیمارها را اول ضعیف و ضعیف تر و بعد می کشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
مردم عزیز مراعات کنید تا افراد زیادی به این روز گرفتار نشوند همه مراعات کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
دوروغ همین بیهوشی که می زنند اکثر مریضا فوت می کنند. خیلی ها میگن آمپول و بیهوشی که می زنند مریضا شون فوت می کنند. حتی ملت می ترسند برند بیمارستان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
همین جوری به مرگ نزدیک ترش میکنید
من ندیدم بگن کسی لوله تنفس گذاشته و زنده مونده باشه
داروهای طب اسلامی رو هم اجازه بدید که استفاده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
کاملا درسته دکتر و پرستارخسته نمیتونن هر لحظه مراقب بیمار باشند و بیمار نیمه هوشیار اکسیژن را قطع میکنه فاتحه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی نادری
۱۳:۳۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
نیست الان با این کار الفاتحه شامل افراد نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
در بیماران روانپزشکی و بیماران icu و حتی بیهوش و نیمه هوشیار ، با دستبند چرمی استاندارد دست بیمار بسته می شود .
تا به خودش آسیب وارد نشود .
اگر این بار رفتید و دیدید که دست و پای بیمار را با باند بسته شده ، اطلاع دهید تا نسبت به تهیه دستبند چرمی استاندارد اقدام گردد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
چشم
Finland
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
این کار خلاف شرع و مصداق بارز محاربه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
شما بگو براتون دستبند نبندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
خلاف شرع ؟!
محاربه ؟!
اگر با دستش دستگاه اکسیژن را بکشد و خفه شود ، اونوقت اسمش را می خواهی بگذاری که بیمار خودکشی کرد ؟
اگر بیمار بی قرار بود و آسیب به خودش زد ، دیه اش را شما می خواهید پرداخت کنید ؟

افرادی مثل شما که متخصص همه چیز هستید ، معمولا پیشنهادی ندارید و دائما در حال غر زدن و تحقیر کار دیگران هستید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
اقا يا خانم ناشناس ساعت 13:56 بيمار در موقعي ممكن است دستگاه اكسيژن يا لوله ها را بكشد كه اذيت شده باشد يعني دچار زجر تنفسي باشد در آنصورت هم بيمار توان ندارد تا به خود آسيب وارد كند!!!!!
نكته دوم كه فرموده بوديد ما داريم غر ميزنيم شما يا از آمار مرگ ومير در ايران خبر نداري كه ما به نسبت جمعيتمان مقام اول فوتي در جهان را داريم يا خودت از كادر درمان هستي يا تا الان مرگ عزيزنديده اي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
توضیح شفاف تر بدهم که فهمیده شوی .
وقتی بیماری که تنفس خودبخودی ندارد ولی می خواهد بهوش بیاید ، دچار اعمالی می شود که بی خبر است .
مثل کشیدن سرمها و دستگاه تنفس مصنوعی .
در آن موقع با آمپول یک بیهوشی کوتاه مدت داده می شود . تا وقتی که بیمار بتواند با دستگاه فایت کند و تنفسش شرع شود .
وقتی تنفس بیمار شروع شد ، دستگاه را در منوی جداسازی می گذارند تا بتوانند لوله را از دهان بیمار جدا کنند .

در واقع اگر بیمار بهوش هم باشد ، نمی توان لوله تنفس را جدا کرد ، زیرا ریه بیمار تحمل فشار محیط را ندارد و حتما کشته می شود .
و باید کم کم دستگاه را از حالت اتواتیک به حالت تنفس شخص تغییر داد .

تا اینجا اگر فهمیدی ، اهمیت دستبند زدن به بیمار نیمه هوشیار برایت روشن شده است .