۲۳ تعاونی استان لرستان با سرمایه گذاری ۸۱ میلیارد تومان و ایجاد ۲۳۹ فرصت شغلی روز سه‌شنبه همزمان با ۲۶۸ طرح کشوری افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در آیین افتتاح این طرح‌ها که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهار داشت: ۲ هزار و ۹۳۶ تعاونی با ۱۵ گرایش و در حوزه‌های صنعت، خدمت و کشاورزی با ضریب فعالیت مختلف در این استان فعالیت دارند.

وی  با اشاره به اینکه۳۷ هزار و ۵۰۴ نفر در تعاونی‌های لرستان مشغول هستند تصریح کرد: بیش از ۱۲ هزار دلار ارزش صادارت تعاونی‌های استان است و امسال نیز ۲۷ تعاونی با ۳۱۹ عضو و ۲۶۰ فرصت شغلی در لرستان تشکیل شد.

وی تصریح کرد: همچنین همزمان با مراسم بهره برداری از تعاونی ها، از سه تعاونی برتر و هفت تعاونی شایسته تقدیر استان نیز در شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به نام نویسی ۸۰ تعاونی لرستان در شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان ادامه داد: این واحد‌ها در گرایش‌های معدنی، مسکن، کشاورزی، فرش، عمران، صنعت، سهام عدالت، حمل و نقل، تولیدی توزیعی و تامین نیاز بوده اند و توسط ۲ کارگروه علمی و اجرایی متشکل از اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و داوری شدند.

آشتاب توضیح داد: ثبت و بهنگام سازی اطلاعات اعضا و شاغلین در تعاونی، صورت‌های مالی و گزارش‌های حسابرسی از سال ۹۶ تا ۹۹ و به روزآوری اطلاعات اعضای هیات مدیره و بازرسین تعاونی در این جشنواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

وی افزود: انتخاب تعاونگران برتر لرستان پس از بررسی‌های تخصصی میدانی و مستندات انجام شده است و در مرحله بعدی، تعاونی‌های استان برای حضور در جمع برترین‌های کشور معرفی می‌شوند.

به گفته وی تعاونگرانی در لرستان حضور دارند که افراد موفقی هستند که می‌توانند اثر بخشی خوبی بر جامعه داشته باشند و بسترساز گرایش جوانان و فعالان اقتصادی به تعاون شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.