حمید رضا شایان گفت: درشهریورماه امسال طرح های ویژه ی نظارتی براساس مقتضیات زمان در شهرستانهای چابهار و دشتیاری برنامه ریزی  و عملیاتی شده است و با متخلفین صنفی  برخورد قاطع صورت پذیرفته است .

 حمید رضا شایان رییس اداره صمت شهرستان چابهار  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:: از یکم لغایت ۱۵ شهریورماه امسال ، طرح های ویژه ی نظارتی براساس مقتضیات زمان در شهرستانهای چابهار و دشتیاری برنامه ریزی  و عملیاتی شده و با متخلفین صنفی  برخورد قاطع صورت پذیرفته است .

وی افزود : طی مدت اعلام شده ،شناسایی تخلف عرضه خارج شبکه و قاچاق سوخت توسط نانوایی روستایی مستقر در بخش باهوکلات شهرستان دشتیاری و احراز تخلف قاچاق به ارزش حدود ۱۰ میلیارد ریال برای این واحد صنفی و معرفی به تعزیرات حکومتی چابهار جهت رسیدگی به تخلف مربوطه و  گشت مشترک نظارتی از واحدهای صنفی خدماتی و تولیدی تصفیه و شیرین سازی آب آشامیدنی شهر چابهار و احراز تخلف تعداد ۵ واحد صنفی و تشکیل پرونده گرانفروشی عرضه کنندگان آب شرب و ارسال به تعزیرات حکومتی جهت رسیدگی تخلف صورت پذیرفته است .

شایان ادامه داد : در نیمه اول شهریورماه ، گشت مشترک نظارتی از واحدهای تولیدی شن وماسه منطقه دمبدف شهرستان چابهار انجام و در همین ارتباط برای ۳ واحد تولیدی، پرونده تخلف گران‌فروشی تشکیل و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی شهرستان چابهار ارسال شده است .

وی ادامه داد : نظارت و بازرسی از فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای شهر چابهار (فروشگاه رفاه- اتکا- افق کوروش- شهروندان و....) و بررسی فاکتور خرید و بررسی نرخ کالاهای عرضه شده و نظارت و بازرسی از  عاملین خرید سیمان از طریق بورس و بررسی ورود به انبار کالا و بررسی اسناد و مدارک خرید و نرخ آن و میزان سیمان ورودی به شهرستان طی بازه ی زمانی اعلام شده انجام، که البته تعدادی از نمایندگان و فروشندگان کالا مذکور، تاکنون اسناد و مدارک لازم را ارائه ننموده اند. که بزودی و در صورت عدم ارائه مدارک و مشاهده تخلف، با آنها برخورد خواهد  شد.

شایان در ادامه گفت : بررسی و نظارت روزانه بر روند توزیع گاز مایع سیلندری در سطح شهر و نرخ گاز عرضه شده توسط خودروهای حمل گاز و انجام۲۰ مورد گشت مشترک نظارتی از نانوایی های سطح شهر چابهار با حضور نمایندگان کارگروه آرد و نان شهرستان، از یکم لغایت ۱۵ شهریورماه سال‌جاری انجام شده که لازم به ذکر است با توجه به احراز تخلف تعدادی از نانوایی ها بدلیل عدم رعایت ساعات پخت، کم فروشی، تعطیلی بدون هماهنگی ( پرونده ها در حال بررسی است و گزارش آن متعاقبا اعلام خواهد گردید) اقدام لازم در این رابطه صورت خواهد پذیرفت.

این مقام مسئول بیان داشت :  طی زمان اعلام شده نظارت و بازرسی از فروشندگان روغن موتور خودرو، انجام پذیرفته که در این رابطه مدارک عاملین اصلی تامین روغن موتور در حال بررسی می باشد و در صورت عرضه خارج از شبکه و فروش کالا به قیمت غیر متعارف با آنها برخورد تعزیری صورت خواهد پذیرفت.

شایان ادامه داد : بازرسی و نظارت از میدان عرضه تربار و واحدهای خرده فروشی میوه چابهار انجام و  پرونده تخلف ۸ واحدصنفی متخلف جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی شهرستان چابهار ارسال گردیده است  واز آنجاییکه هر شهروند می تواند نقش یک ناظر افتخاری را ایفا نماید از کلیه مردم شریف شهرستان های چابهار و دشتیاری درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی مراتب را از طریق تماس با تلفن گویای ۱۲۴ اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چابهار اطلاع رسانی نمایند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار