یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: آموزش‌های مجازی باعث کم تحرکی محصلان شده که رعایت یک سری اصول تغذیه‌ای و ورزش در این ایام ضروری است.

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره کم تحرکی دانشجویان و دانش آموزان در دوران کرونا با توجه به آموزش‌های مجازی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت کرونا آنقدر حاد نیست که دانشجویان و دانش آموزان نتوانند پیاده روی داشته باشند.

او افزود: برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن و رهایی از کم تحرکی در دوران کرونا و با توجه به آموزش‌های مجازی بهتر است تا دانشجویان و دانش آموزان حتما پیاده روی کنند و طناب زنی داشته باشند، همچنین بهتر است که اگر در داخل منازل وسایل ورزشی دارند از آن‌ها استفاده کنند تا اندام ایده آلشان حفظ شود و دچار چاقی نشوند.

جوزدانی تصریح کرد: دانشجویان و دانش آموزانی که دچار چاقی شدید نیستند و تنها ۱۰ الی ۱۵ کیلو اضافه وزن دارند، می‌توانند پله نوردی کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه دانشجویان و دانش آموزان در دوران کرونا برای جلوگیری از چاقی حتما ورزش‌های هیت را در اولویت قرار دهند، تاکید کرد: ورزش‌های هیت جزو آن دسته از ورزش‌هایی هستند که سطح انرژی و کالری و چربی سوزیشان بالاست، یعنی مدت زمان کمی دارند، اما دچار سطح بالایی از انرژی هستند.

جوزدانی گفت: ورزش‌های هیت یا ورزش های اینتروال در خانه به این معناست که افراد در فاصله زمانی یک دقیقه بدوند دو دقیقه پیاده روی داشته باشند و برای مثال در مدت چند دقیقه این روند را به صورت مداوم تکرار کنند.

چاقی یکی از دلایل افزایش ابتلا به کروناست

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اضافه کرد: چاقی شانس ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد، چرا که فاکتور‌های التهابی باعث ترشح بافت چربی می‌شوند و سیستم ایمنی بدن را درگیر خواهند کرد و همین عامل باعث می‌شود تا بدن توانایی مقابله با ویروس را از دست بدهد، بنابراین دانشجویان و دانش آموزان و تمامی افراد باید در این دوران حتما اصول تغذیه و رژیم غذایی را رعایت کنند.

جوزدانی با بیان اینکه محصلان هر یک ربع یک بار حالت زنگ تفریح از کلاس‌های مجازی بلند شوند و راه روند، تاکید کرد: در دوران قبل کرونا که آموزش‌ها حضوری بودند دانشجویان و دانش‌آموزان در زمان استراحت تحرکاتی در محیط دانشگاه و مدرسه داشتند، اما هم اکنون این روال غرب کرده و میزان تحرک‌ها کاهش زیادی پیدا کرده است و آن‌ها می‌توانند برای جلوگیری از این معضل حتما فعالیت بدنی خود را در خانه افزایش دهند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: دانشجویان و دانش آموزان برای جلوگیری از ابتلا به چاقی و افزایش وزن می‌توانند از ورزش‌های قدرتی مانند کار با دمبل استفاده کنند با اینکه از کوله پشتی‌های دوبند با وزن ۵ تا ۱۰ کیلو گرم استفاده کنند و این موضوع به افراد کمک می‌کند تا در تایمی که ورزش می‌کنند انرژی سوزی بیشتری داشته باشند.

جوزدانی در پایان افزود: امیدواریم که آموزش‌های نرم دوم ۱۴۰۰ با وجود واکسیناسیون حتما حضوری شوند تا دیگر دچار مشکلات کم تحرکی و چاقی و اضافه وزن دانشجویان و دانش آموزان در سراسر کشور نباشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار