فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی البرز گفت: با تخریب بیش از ۷۰ بنا و چهاردیواری تفکیک شده، ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان چهارباغ آزادسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ سید مجتبی موسوی،  فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی البرز گفت: این رفع تصرف ها در راستای اجرای قوانین و مقررات حفاظت از اراضی کشاورزی و باغ ها با حضور نمایندگان دادستانی شهرستان چهار باغ و همکاری خوبی که از سوی نیروهای انتظامی این شهرستان به عمل آمد، پس از جمع بندی شناسایی های به دست آمده از تغییر کاربری های غیر مجاز انجام شده از طریق منابع خبری و سامانه هوشمند توسط کارشناسان  و مجموعه جهادکشاورزی شهرستان چهارباغ انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی البرز از معرفی مجرمان شناسایی شده به دستگاه قضایی خبر داد و افزود: ضمن برخوردی که در راستای اجرای تبصره ۲ از ماده ۱۰ قانون در خصوص تغییر کاربری های غیر قانونی به عمل می آید تلاش برای شناسایی و معرفی به دستگاه قضایی زمین خواران و آن دسته افرادی که با رفتارهای غیر قانونی مرتکب خسارات به اراضی شده و مخاطراتی برای آینده و امنیت غذایی در جامعه بوجود می آورند در دستور کار این یگان قرار دارد. 

او افزود: بیش از ۷۰ قطعه اعم از بنا و چهار دیواری که به صورت تفکیکی ایجاد شده بود تخریب و مساحتی بالغ بر ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی در  شهرستان  چهارباغ آزادسازی شد.

موسوی گفت: تمام تغییراتی که در سطح اراضی استان واقع شود از طریق سامانه هوشمند سازی قابل شناسایی بوده و از شهروندان نیز درخواست می شود  از طریق تماس با شماره ۱۳۱ تخلفات تغییر کاربری را با  کارشناسان این سازمان مطرح کنند.

انتهای پیام /ر  .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.