غفاری گفت: ورزش دانشجویی نقش مهمی در نشاط و پویایی محیط دانشگاه دارد بنابراین در طول سال شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف ورزشی خواهیم بود.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  غلامرضا غفاری سرپرست سازمان امور دانشجویان در این آیین مجازی اظهار کرد: ورزش دانشجویی نقش مهمی در نشاط و پویایی محیط دانشگاه دارد و در همین راستاست که مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها به توسعه امکانات ورزشی اهتمام دارند و در طول سال شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف ورزشی هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک شرایط کرونایی از کشور رخ ببندد و دانشجویان می‌توانند با حضور دانشگاه و پیگیری تحصیلات خود، از امکانات ورزشی نیز در راستای سلامت جسم و روان خود استفاده کنند.

محمد حسین علیزاده، مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان نیز در این آیین گفت: در چهار سال اخیر، از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰، تعداد ۱۲۴ پروژه زود بازده مورد نیاز دانشجویان در زمینه‌های زمین روباز، کفپوش و پیست دوچرخه سواری تعریف شد و تا کنون ۱۰۰ پروژه به بهره برداری کامل رسیده است؛ سه پروژه در شرف افتتاح است و ۲۱ پروژه نیز در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

وی با تشکر از مساعدت دفتر طرح‌های عمرانی وزارت علوم در حمایت از پروژه‌های ورزشی دانشگاه‌ها گفت: این حمایت‌ها با اختصاص ۵ میلیارد تومان در سال ۹۶ شروع شد و با روندی صعودی ادامه داشته است و در سال جاری ۳۱ میلیارد تومان از طرف این دفتر به این پروژه‌ها اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: بسیاری از پروژه‌های ورزشی با کمک و مساعدت صندوق رفاه دانشجویان و در مجاورت خوابگاه‌های دانشجویی ایجاد شده است تا دسترسی دانشجویان به امکانات ورزشی آسان‌تر شود.

علیزاده با اشاره به اینکه افتتاح پروژه‌های ورزشی در طول سال و به مناسبت‌هایی مانند هفته تربیت بدنی، هفته دولت، روز دانشجو و دهه فجر ادامه داشته است گفت: امروز نیز ۱۶ پروژه شامل ۴ زمین چمن مصنوعی، ۵ پیست دوچرخه سواری، ۵ مرکز مجهز مشاوره تندرستی، ۱ کفپوش زمین روباز و ۱ زمین ورزشی ساحلی به بهره برداری می‌رسد و ۲۱ هزار مترمربع به فضای ورزش دانشگاه‌ها افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.