وزیر امور اضطراری روسیه حین نجات یک نفر جان باخت

بنا بر اعلام سخنگوی کرملین، وزیر امور اضطراری روسیه حین برگزاری تمرین نظامی در قطب شمال جان خود را برای نجات یک نفر از دست داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یوگنی زینیچف (Yevgeny Zinichev) وزیر امور اضطراری روسیه هنگامی که تلاش کرد جان فردی را در جریان یک مانور آزمایشی در قطب شمال نجات دهد، جان باخت.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور پیام تسلیت به خانواده و بستگان زینیچف ارسال کرده است.

پسکوف در این خصوص گفت: رئیس جمهور پوتین ناراحتی عمیق خود را در مورد مرگ غم انگیز یوگنی زینیچف ابراز کرد.او ضمن تقدیر از اقدامات زینیچف، این  حادثه را یک ضایعه بزرگ عنوان کرد.

«مارگاریتا سیمونیان»، سردبیر خبرگزاری بین المللی «روسیه سگودنیا» و «راشا تودی» جزئیات مرگ غم انگیز وزیر امور اضطراری را اینگونه بیان کرد: او و عکاس در لبه دره‌ای ایستاده بودند که برای نجات جان عکاس ناگهان لیز خورده و به داخل آب افتاد.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های روسیه زینیچف در ۱۸ اوت ۱۹۶۶ (۲۷ اَمرداد ۱۳۴۵) در لنینگراد متولد شد. او از دانشکده اقتصاد و دانشکده امور مالی و اعتباری موسسه تجارت و حقوق سن پترزبورگ فارغ التحصیل شد.

در سال ۲۰۱۳ وی تحت آموزش مجدد حرفه‌ای در آکادمی نظامی ستاد کل نیرو‌های مسلح روسیه قرار گرفت و در ۱۹۸۴-۱۹۸۶ در نیرو‌های مسلح اتحاد جماهیر شوروی در ناوگان شمالی خدمت کرد. از ۱۹۸۷ تا ۲۰۱۵ در خدمات امنیتی دولتی کار می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
مرگ در راه فداکاری شهادته
آخرین اخبار