حجت الاسلام و المسلمین جانمراد موسوی گفت: پدافند هوایی ضریب امنیت مراکز اقتصادی و صنعتی کشور را در برابر تهدیدها و الگوهای جدید جنگی افزایش داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین جانمراد موسوی رییس عقیدتی و سیاسی منطقه پدافند هوایی مرکزی کشور امروز در دوره بصیرت افزایی و آموزش مسائل سیاسی کارکنان وظیفه در محل پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی گفت: نبرد نظامی امروز تغییر ماهیت داده و تهدید‌های جدید و با فناوری‌های نو گسترش یافته است که این اقدامات برای تخریب مناطق اقتصادی و نظامی به‌کارگرفته می‌شود.

وی بیان کرد: شلیک موشک، پهپاد و هواپیما‌های بدون سرنشین به مناطق حساس از فاصله‌های دور بدون حضور نیروی خودی در یک کشور از جمله اقدامات نظامی جدید است که با این کار‌ها قدرت نظامی و منابع اقتصادی و صنعتی کشور‌ها را از بین می‌برند.

رییس عقیدتی و سیاسی منطقه پدافند هوایی مرکزی کشور ادامه داد: این اقدامات از طریق مرز‌های هوایی و آسمان کشور‌ها انجام می‌گیرد و باید این بخش کشور دائم مورد رصد و بررسی باشد.

وی به‌کارگیری فناوری‌های نو در شناسایی و رصد تمامی پرنده‌ها را ضروری بیان کرد و اظهارکرد: نیروی پدافند هوایی ایران در این سال‌ها با تحریم‌های نظامی برای تهیه تجهیزات جدید روبرو شد، اما با تولید داخلی و همکاری جوانان از همه مانع تراشی‌ها گذشتند و امروز آسمان ایران در بین دیگر کشور‌های خاورمیانه از امنیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران گفت: روزانه حجم بالایی از تردد‌های بین المللی در آسمان کشورمان داریم و باید همه این رفت و آمد‌ها کنترل شود تا ناگهان دشمن از فرصت برای تصویر برداری و حمله نظامی استفاده نکند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان از جنبه نظامی و اقتصادی دارای اهمیت خاصی است، خاطرنشان‌کرد: نیرو‌های پدافند هوایی در نقاط حساس مستقر هستند و به طور دائم رفت و آمد‌ها را کنترل و آمادگی کامل برای برخورد با دشمنان و توطئه آنان را دارند.

رییس عقیدتی و سیاسی منطقه پدافند هوایی مرکزی کشور با اشاره به تلاش کارکنان وظیفه و نظامی این یگان برای تامین امنیت هوایی، افزود: همه نسبت به مقوله امنیت مسئول بوده و با محوریت ولایت فقیه و بهره گیری از قدرت بزرگ پروردگار از کشور و منافع آن دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه تفرقه و اختلافات سلیقه‌ای و سیاسی آسیبی برای نظام است، خاطرنشان کرد: هرگونه رفتار تفرقه افکن فرصت سازی برای دشمن و بی انصافی در برابر رشادت‌ها و تلاش‌های یگان‌های نظامی و امنیتی در تامین آرامش کشور است.

دوره آموزشی بصیرت افزایی سربازان وظیفه همزمان با سراسر کشور به منظور ارتقای آگاهی سیاسی این قشر در مناطق پدافند هوایی کشور از جمله اصفهان برگزار شده که مدرسان مباحث سیاسی، امنیتی و اجتماعی روز را تبیین و تشریح می‌کنند.

منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی یکی از ۹ منطقه پدافند هوایی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی است که حراست از آسمان استان‌های مرکزی کشور را بر عهده دارد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.