رئیس طرح و برنامه منطقه پدافند هوایی مرکزی کشور گفت: نیروی نظامی ارتش با خودکفایی در تولید تجهیزات نوین نظامی از تحریم‌های ظالمانه گذشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ مهدی صفری رئیس طرح و برنامه منطقه پدافند هوایی مرکزی کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه نجف آباد به مناسبت هفته پدافند هوایی گفت: پدافند هوایی اولویت اول دفاعی کشور است که تجهیز و توسعه این یگان برای تامین امنیت ایران ضرورت دارد و بی توجهی به خودکفایی موجب بروز چالش در حوزه نظامی می‌شد.

وی با اشاره به تحریم‌های نظامی راهبر دشمن با هدف تضعیف ظرفیت دفاعی و صدمه به کشور، تصریح‌کرد: این نیرو در چند سال گذشته با تکیه بر توانمندی بومی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام‌های ارزشمندی در طراحی و ساخت سامانه‌های پدافندی برداشته است.

رئیس طرح و برنامه منطقه پدافند هوایی مرکزی کشور، ساخت رادار‌های جدید مثل آرش، کیهان، مراقب و نذیر، طراحی انواع سامانه‌های شنود الکترونیکی، تولید سامانه‌های موشکی پدافند هوایی و توپ‌های ضد هوایی هوشمند، سامانه راداری بهمن برای کشف ریزپرنده‌ها و پروژه نجات را از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه بومی سازی تجهیزات بیان کرد.

وی با بیان تقویت شبکه فرماندهی با بکارگیری ظرفیت داخلی، تصریح کرد: ضمن توسعه و تقویت شبکه فرماندهی و کنترل بومی پدافند هوایی کشور، همچنین اشرافیت اطلاعاتی نیز بر آسمان هر منطقه وجود دارد.

سرهنگ صفری با یادآوری خنثی سازی ۲۴ هزار حمله هوایی دشمن در دوران دفاع مقدس، توسط پدافند هوایی، افزود: بیش از سه هزار فروند کشتی‌های تجاری و نفتکش ایران در آن دوران برای جلوگیری از حملات نظامی توسط پدافند هوایی اسکورت و مورد حفاظت قرار گرفت.

وی ادامه داد: این دسته از اقدامات برای تامین امنیت مرز‌های هوایی کشور ادامه دارد و با همکاری دیگر یگان‌های نظامی، آسمان ایران برای انجام فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و زندگی هموطنان در آرامش کامل است.

رئیس طرح و برنامه منطقه پدافند هوایی مرکزی کشور اضافه کرد: علاوه بر اینکه در شرایط صلح رصد هوایی توسط نیرو‌های این نهاد نظامی در حال انجام است، خدمات عام المنفعه در مناطق محروم، سیل زده و زلزله زده ارائه می‌شود.

منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی یکی از ۹ منطقه پدافند هوایی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی است که حراست از آسمان استان‌های مرکزی کشور را بر عهده دارد.

دهم شهریور، سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی است.

هفت روز‏ به این مناسبت "هفته پدافند هوایی" نام گرفته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.