صادرات دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم اسانس گل محمدی از کاشان

شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه ها، ناجی حفظ و ارتقای صنعت گل محمدی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین زینلی مجری طرح گیاهان دارویی و دبیر علمی کنفرانس بین المللی گل محمدی در سومین کنفرانس بین المللی گل محمدی که به صورت برخط در دانشگاه کاشان برگزار شد، گفت:سال گذشته بیشترین میزان صادرات گل خشکِ گلِ محمدی را داشتیم و ۳۰۲ تن غنچه و گل خشک صادر کردیم.

وی میزان صادرات اسانس را در سال گذشته، دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم عنوان کرد و افزود: این میزان اسانس، ۲۰۲ میلیون و ۴۳۰ هزار دلار ارزآوری داشته است.

مجری طرح گیاهان دارویی و دبیر علمی کنفرانس بین المللی گل محمدی ایران را بیشترین تولید کننده گلاب در جهان دانست و گفت: هر لیتر اسانس، حدود هزار دلار ارزش صادراتی دارد که ما در مقایسه با کشور‌های دنیا عقب هستیم.

حسین زینلی توسعه کشت ارگانیک این محصول را ضروری دانست و افزود: صندوق گل محمدی برای ایجاد ارتباط بین صنعتگران و تولیدکنندگان مهم است تا بتوان گلاب استاندارد و متناسب با نیاز بازار تولید کرد.

وی ایجاد رشته‌ای در خصوص اسانس و گل محمدی را در دانشگاه‌ها لازم دانست و گفت: در کشور به لحاظ سطح زیر کشت اول هستیم ولی به لحاظ تولید عقب هستیم.

مجری طرح گیاهان دارویی و دبیر علمی کنفرانس بین المللی گل محمدی، به روز بودن دانش تولید محصول گل و اسانس را رمز توسعه این محصول عنوان کرد و افزود: ما در کشور، بیشترین باغستان و گلستان‌های گل محمدی را داریم که امید است برگزاری این کنفرانس، نقش مهمی در توسعه و حفظ این صنعت داشته باشد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کریم ناصرپور
۱۱:۲۶ ۰۹ دی ۱۴۰۰
احتمالا قیمت اسانس رو اشتباه گفته قیمت بیشتر از اینهاست