حل مشکل آب ۴۶۰ روستای استان کرمانشاه

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: برنامه‌های خوبی را در راستای یک حرکت انقلابی و جهش در حوزه آب روستایی استان داریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علی‌رضا کاکاوند مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه،گفت: امسال یکی از سخت‌ترین سال‌ها از نظر وضعیت بارش و بحث خشکسالی بود به طوریکه که استان کرمانشاه در سال آبی ۴۰۰-۹۹ بیشترین کاهش بارندگی (حدود ۱۸۰ میلی‌متر) را در کشور داشته است.

او این کاهش بارندگی را در ۵۲ سال گذشته بی‌سابقه دانست و افزود: با این کاهش بارندگی حدود ۸۰ درصد منابع آبی سطحی همانند چشمه‌ها و سراب‌ها را از دست دادیم و همچنین در چاه‌ها حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد افت آبدهی را داشتیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: در مجموع سال سختی را گذراندیم و همچنان را در حال گذر آن هستیم، خیلی از روستا‌ها که منابع آب چشمه داشته خشک شده یا به شدت کاهش آبدهی داشته که پیش‌بینی هم می‌شود پاییز خوبی را از نظر بارندگی نداشته باشیم که همین کار تامین آب شرب را سخت می‌کند.

او بیان داشت: علی‌رغم اینکه سال خشکی داشتیم در حوزه آب روستایی اوضاع نسبت به سال گذشته بهتر بود، در بحث آبرسانی سیار با تانکر در سنوات گذشته به صورت میانگین ۱۸۰ روستا داشتیم، اما در سال‌جاری به صورت میانگین ۱۳۰ روستا بوده که نتیجه اقدامات صورت گرفته در راستای به سرانجام رسیدن خیلی از پروژه‌های نیمه تمام، تأمین منابع آبی جدید برای خیلی از روستا‌ها بوده به طوریکه طی پنج ماهه امسال حدود ۳۲ حلقه چاه حفر و تجهیز شده است.

کاکاوند یک‌هزار و ۸۹۰ روستا از ۲ هزار و ۵۹۶ روستای استان را زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب عنوان کرد و افزود: روستا‌های تحت پوشش از نظر کیفیت آب شرب مشکلی ندارند، البته این شرکت آمادگی دارد که روستا‌های باقی‌مانده را ظرف یک بازده زمانی کوتاه زیر پوشش بگیرد.

او از مصوب شدن اعتبارات خوبی برای حوزه آب روستایی استان خبر داد و اظهار داشت: امسال حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای این حوزه مصوب شده که فعلا پرداخت نشده، ولی پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم.

کاکاوند در پایان، گفت: برنامه‌های خوبی را در راستای یک حرکت انقلابی و جهش در حوزه آب روستایی استان برای ۴۶۰ روستا که مشکل دارند، در دستور کار داریم.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.