لاپید: در مقابل ایران تماشاچی نمی‌مانیم/ لاوروف: مخالف حمله اسرائیل به خاک سوریه هستیم

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در کنفرانسی خبری همراه با همتای روسی خود در گزافه‌گویی تکراری اعلام کرد این رژیم اجازه نمی‌دهد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اولین سفر خود به مسکو به عنوان وزیر خارجه این رژیم با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود دیدار و در یک کنفرانس خبری اعلام کرد این رژیم قصد ندارد با سوریه مذاکره کند و اراضی اشغالی جولان قابل بحث نیست.

لاپید در گزافه‌گویی تکراری ادعا کرد تا وقتی که ایران در شمال مرز‌های این رژیم (اراضی اشغالی) در خاک سوریه حضور دارد، آن‌ها نمی‌خواهند فقط یک تماشاچی باشند و در مقابل تهران خواهند ایستاد!

او در ادامه مدعی شد: ما اجازه نخواهیم داد که ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد یا حتی در آستانه دستیابی به آن قرار گیرد. ما با آزادی عمل در این خصوص تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

لاوروف نیز اضافه کرد: روسیه مخالف حمله به خاک سوریه از سوی اسرائیل است. ما بر ضرورت حل تنش‌ها در خاورمیانه و حل ‌و فصل مشکلات تاکید داریم.

وزیر خارجه روسیه افزود: درعا نباید از کنترل ارتش سوریه خارج شود و ترکیه باید آن دسته از توافقاتی را که بین رئیس‌ جمهور پوتین و اردوغان در خصوص ادلب و جدایی‌طلبان نهایی شده است، اجرا کند.

روز گذشته منابع روسی اعلام کردند «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای برگزاری نشستی مشترک با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود وارد مسکو، پایتخت روسیه شده است.

در راستای همین خبر خبرنگاران المیادین در مسکو افشا کردند مقامات روسی به وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی هشدار خواهند داد در صورت حمله مجدد به دمشق، این کشور با آن مقابله خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
طرف حسابی ترسیده داره عربده می کشد
آخرین اخبار