رئیس ‌جمهور روسیه در نشست مجازی کشور‌های عضو بریکس اعلام کرد تحولات افغانستان بر امنیت منطقه و جهان تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس ‌جمهور روسیه در نشست مجازی کشور‌های عضو بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) اعلام کرد خروج آمریکا از افغانستان منجر به بحران جدیدی شده است و مشخص نیست که چگونه این امر بر امنیت منطقه‌ای و جهانی تأثیر خواهد گذاشت و موج جدید بحران در افغانستان با تلاش‌های غیرمسئولانه برای تحمیل ارزش‌ها به دیگران مرتبط است.

او در ادامه افزود: کشور‌های عضو بریکس از برقراری صلح در افغانستان حمایت می‌کنند. گسترش قاچاق مواد مخدر و افراط‌گرایی از افغانستان به خارج از آن به نفع کشور‌های بریکس نیست و وضعیت جهانی هنوز بسیار بی‌ثبات است.

پوتین در آخر نیز اضافه کرد: امنیت جهانی در حال آزمایش سختی است و درگیری‌های قدیمی دوباره در حال شعله‌ور شدن هستند و باید بر توسعه چندقطبی در جهان تاکید داشت.

طبق اعلام دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین از جمله موضوعات مورد بحث در این اجلاس، موضوع مشارکت راهبردی کشور‌های عضو گروه بریکس و اقدامات مشترک برای مبارزه با همه گیری کرونا، مسائل مهم بین المللی و منطقه‌ای با محوریت اوضاع افغانستان است.

بر اساس اعلام دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، توافقات اصلی سران گروه بریکس در بیانیه نهایی اجلاس قید می‌شود.

پیش از این هم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با شارل میشل، رئیس کمیسیون اروپا بر اهمیت حمایت از صلح مدنی و جلوگیری از خشونت و راه اندازی گفتگو‌های افغانی-افغانی برای تضمین وحدت این کشور همراه با رعایت منافع همه گروه‌ها تأکید کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار