معاون نخست وزیر روسیه گفت: کشور‌های عضو سازمان امنیت جمعی منابع کافی برای حفظ مرزها با افغانستان به منظور جلوگیری از نفوذ شبه نظامیان را دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزای تاس، یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد منابع کشور‌های عضو سازمان امنیت جمعی ( CSTO) برای کنترل مرز با افغانستان و جلوگیری از نفوذ احتمالی شبه نظامیان از این طریق به کشور‌های همسایه کافی است.

معاون نخست وزیر روسیه در نشست کمیسیون بین المللی امور خارجه به افزایش خطر خروج پناهندگان از خاک افغانستان به کشور‌های مجاور اشاره کرد و گفت: منابع موجود در اختیارِ کشور‌های عضو سازمان امنیت جمعی  و همکاری‌های نظامی و فنی بین این کشورها، برای کنترل اوضاع مرز افغانستان از جمله تلاش‌های شبه نظامیان و سازمان‌های تروریستی برای عبور از مرز در پوشش پناهندگان، به اندازه کافی هست.

بوریسوف هشدار داد: ورود شبه نظامیان از مرز افغانستان به کشورهای همسایه،  تهدیدی مستقیم برای امنیت کشور‌های آسیای میانه است و ممکن است بی‌ثباتی را در منطقه ایجاد کند. من فرایند آماده سازی کشورهای عضو برای امضای طرح تسلیح نیرو‌های واکنش سریع با سخت‌افزار پیشرفته و تجهیزات  ویژه را بسیار مهم می‌دانم. 

او تاکید کرد: وضعیت افغانستان موضوع مورد توجه کشور‌های عضو سازمان امنیت جمعی است و ادامه تماس‌های منظم بین سازمان‌های دفاعی و امنیتی ضروری است. 

کاخ ریاست جمهوری روسیه امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با شارل میشل، رئیس کمیسیون اروپا بر اهمیت حمایت از صلح مدنی و جلوگیری از خشونت و راه اندازی گفتگو‌های افغانی-افغانی برای تضمین وحدت این کشور همراه با رعایت منافع همه گروه‌ها تأکید کرد.

پوتین و شارل میشل اعلام کردند برای همکاری با هدف ثبات اوضاع در افغانستان، برطرف کردن خطرات گسترش تروریسم و افراط گرایی و نیز برطرف کردن خطرات مربوط به جنایات ناشی از مواد مخدر آمادگی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار