مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از حضور ارزیابان یونسکو در اواخر شهریورماه برای بازدید از کاروانسرای تاریخی شاه عباسی در فرسفج خبر داد.

علی مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،از حضور ارزیابان یونسکو در اواخر شهریورماه برای بازدید از کاروانسرای تاریخی شاه عباسی در فرسفج خبر داد و بیان کرد: این مجموعه یکی از ۵۶ کاروانسرایی است که پرونده ثبت جهانی آن به عنوان زنجیره کاروانسرا‌های ایرانی به یونسکو ارسال شده است.

اوبا تأکید بر اینکه بازدید ارزیابان یونسکو در مردادماه تحت تاثیر موج پنجم کرونا به تعویق افتاد، کاروانسرای فرسفج به مساحت ۴ هزار متر مربع را متعلق به دوره صفویه خواند و افزود: این کاروانسرا سال ۷۶ به شماره ۱۹۷۰ ثبت ملی شده است.

مالمیر از مهمترین ویژگی‌های این کاروانسرای را برج و بارو‌های آن در چهارگوشه عنوان کرد و ادامه داد: این مکان محل استراحت کاروان‌هایی بوده که برای تجارت و سیاحت به غرب کشور و زیارت عتبات عالیات می‌رفتند.

اوبا تأکید بر اینکه کاروانسرای فرسفج یکی از بهترین کاروانسرا‌های کشور به شمار می‌رود اضافه کرد: کاروانسرای شاه عباسی فرسفج هم در عرصه و حریم و هم بخاطر معارض‌هایی که دارد، دست‌نخورده باقی مانده است.

این مسئول اظهار داشت: این کاروانسرا و کاروانسرا تاج آباد در لیست پرونده ثبت جهانی تمامی کاروانسرا‌های ایران قرار دارد که به زودی یونسکو نظرش را در خصوص آن‌ها اعلام خواهد کرد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.