اولین سفیر زن افغانستان در آمریکا فساد و بی‌توجهی دولت اشرف غنی را باعث بروز وضعیت فعلی در کشورش خواند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رویا رحمانی که اولین سفیر زن افغانستان در آمریکا بود می‌گوید: تصرف کل کشور به دست طالبان با اینکه موضوعی وحشتناک است اما قابل پیش‌بینی بود.

رحمانی افزود: نوع اداره کشور به دست دولت اشرف غنی و فساد موجود باعث شد تا راه برای پیشروی طالبان و نهایتاً تصرف کل کشور به دست این گروه هموار شود. او به آمریکا هم هشدار داد و گفت: پیروزی طالبان نتایج سیاسی و اجتماعی در افغانستان، منطقه و جهان خواهد داشت که آمریکا از آن گریزان نخواهد بود.

این دیپلمات افغان که در ماه جولای از سمت خود در سفارت کشورش در آمریکا کنار رفت افزود: برای من بعنوان یک افغان، پیروزی سریع طالبان غافلگیرکننده نبود چرا که سیاست‌های دولت ساقط شده سابق این راه را هموار کرد.

وی گفت: یک رهبری منسجم برای مقابله با طالب‌ها وجود نداشت. سربازان و فرماندهان افغان دوست داشتند برای آزادی و مردم خود نبرد کنند اما این دولت و رهبری آن بود که با فساد خود کشور را به طالبان تقدیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
فساد یعنی خراب بودن دادگستری و پلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
هم مرز شدن طالبان با ما که دست پرورده تفکر وهابی و افراطی میباشد: باعث خوشحالی و احساس پیروزی برای آل سعود و صهیونیستها میباشد. چون اگر منطقی و عمیق فکر کنیم غنایم و سلاحها و ادوات نظامی پیشرفته امریکایی که بطور سالم و زیاد تحویل طالبان داده شده بی دلیل نیست.
آخرین اخبار